Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens/lenzen bij Canon 550D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens/lenzen bij Canon 550D?

    Hallo iedereen!

    Ik volg al enkele weken het forum hier. Ondanks er een hoop mensen met kennis van zaken zitten en er veel goede info op het forum te vinden is, zie ik door de bomen het bos niet meer.

    Ik ben enigszins nieuw in de fotografie wereld en wil als amateur een leuk camera'tje kopen voor huis,tuin en keuken gebruik. Ik ben wel van het principe dat als ik iets koop, het wel fatsoenlijk moet zijn. Momenteel heb ik een IXUS 100is om overal te kunnen meenemen (wat een slechte kwaliteit btw). Ik heb al wat ervaring met een Canon 300D, 450D, 500D, ... en nu wil ik zelf graag de 550D kopen.

    Maar dan begint het probleem. Welke lenzen zijn aanraders?
    Ik denk dat een combinatie van een standaardzoomlens en een telezoomlens ideaal zou zijn. Met een 70-300 werk ik erg graag. Als "kleine" lens weet ik het echt niet.

    - Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS: relatief goedkoop (in een kit). Echter te klein want dan mis je het gat tussen 55 en 70 mm. Lijkt me bijzonder onhandig
    - Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS: lijkt me een hele mooie maat maar ik lees jammer genoeg slechte review van deze lens
    - Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS: mja, misschien. Wie zou deze aanraden?
    - Tamron AF 18-270mm f/3.5 -6.3 Di II VC LD Canon: kwaliteit in de uitersten is naar't schijnt niet goed. Voordeel is dan wel dat ik misschien geen 300 lens meer moet kopen.


    Wat zou je mij aanraden?
    Of moet ik wachten tot er iets nieuws uitkomt waar ik nog niks over gelezen heb??

  • #2
    Re: Welke lens/lenzen bij Canon 550D?