Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 450 versus alpha 550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony alpha 450 versus alpha 550

Hi allen,

Zou willen upgraden van alpha 330 naar 450 of 550. Zijn belangrijk voor mij : snelheid van autofocus, aantal beelden per seconde (hoe meer, hoe beter) en uiteraard precisie van de autofocus. Vond niet direct iets terug van een test tussen beide bodies behalve deze link maar het is eigenlijk geen test enkel een vergelijking :

Blijkt maar heel weinig verschil te zijn tussen de bodies?

Luc

Re: Sony alpha 450 versus alpha 550

Dat komt omdat het ook DEZELFDE basis heeft, de verschilpunten zitten vooral in:

*live-view-systeem met bijhorende kantelbare schermpje (quick live-view afwezig op de A450, wel MF live-view aanwezig)
    *het lagere en kleinere resolutie schermpje van de A450 maar nog zeer behoorlijk! (maar die van de A550 is spectaculair )

Merk ook op dat 7fps zonder AF en met vaste belichting op de eerste foto is, 5fps met AF. 7fps is dus wel handig voor als je onderwerp op gelijke afstand van je camera blijft...
    Last edited by Portmixus; 14 juni 2010, 10:22.

Comment

Ik zou de meest performante autofocus nemen (snelheid en precisie). Ik zie dat er maar 50 euro verschil is tussen beide bodies dus toch maar de 550 nemen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door relictus Bekijk bericht
        Ik zou de meest performante autofocus nemen (snelheid en precisie). Ik zie dat er maar 50 euro verschil is tussen beide bodies dus toch maar de 550 nemen?
        normaal is het verschil 100 euro; er zit nog de a500 tussen: zelfde live-view als a550, maar minder Mp en lager Fps
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Ze zijn echt HETZELFDE Dus AF is ook hetzelfde...identiek!
          De ENIGE verschillen zitten dus in de kleur, schermpje, live-view. Daar zit het prijsverschil in

Als het 100euro verschil is (50 lijkt mij nogal weinig...) dan is het betere schermpje alleen al zeker de moeite waard.

Comment

Bedankt voor de antwoorden .
            Kleur, scherm en live view interesseren me minder, ga nog eens alle specs bekijken van de 450 en 550, gewicht is ook wel belangrijk voor mij (pijn in rug,schouder en nek ) maar voor 50 euro verschil misschien toch de 55O nemen.
            Op deze website is er slechts 50 euro verschil tussen de alpha 450 en alpha 550 :
            Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

Comment

Bedankt voor de antwoorden .
              Kleur, scherm en live view interesseren me minder, ga nog eens alle specs bekijken van de 450 en 550, gewicht is ook wel belangrijk voor mij (pijn in rug,schouder en nek ) maar voor 50 euro verschil misschien toch de 55O nemen.
              Op deze website is er slechts 50 euro verschil tussen de alpha 450 en alpha 550 :
              http://www.artencraft.be/NL/category...gelreflex.html
              Dat is omdat de A450 daar overprijsd is De A550 is normaal geprijsd dus in dat geval zou ik helemaal niet twijfelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Dat is omdat de A450 daar overprijsd is De A550 is normaal geprijsd dus in dat geval zou ik helemaal niet twijfelen...
                Die prijzen zijn inderdaad wat raar (met kitlens kost de a450 er evenveel als de a550, maar de laatste is in stock en de andere niet);
                bij Konijn kost de a450 500 euro en de a550 660 euro, telkens met kitlens. En dat zijn niet de goedkoopste prijzen!
                FOKA levert de a500 met SAL1855 aan 450 euro
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Er zouden nog enkele Sony alpha 700 voorradig zijn aan 680 euro ( toestel uitgekomen in sept. 2007 ) en die zouden een betere ergonomie en zoeker hebben dan de 450/550.
                  Wel 100 g zwaarder dan de 550.
                  Weet niet of autofocus beter is.
                  Aan te raden boven de 450/550?

Comment

Goh, qua ergonomie wel, aangezien de grip groter is, je de Quick Navi hebt om het achterste scherm (gewoon instelling selecteren op scherm en met wieltjes veranderen, zonder op een aparte knop te moeten duwen), en je hebt een tweede wieltje, wat de A550 en consorten niet hebben. Ook een grotere en helderdere zoeker denk ik, aangezien er een pentaprisma in zit in plaats van een penta-Dach-spiegel. Je zal je oog er alleszins minder ver tegen moeten drukken.

De autofocus was en blijft degelijk...die heeft ook een dubbele kruissensor in het midden die nog eens extra gevoelig was vanaf f/2.8, waar de A550 en dergelijke alleen een kruissensor hebben. Allez, dat lees ik toch.

Iets minder goed op de hoge ISO-waarden, maar zeker niet slecht . Toptoestel, eigenlijk en uitstekende koop voor z'n geld . Da's toch mijn mening.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Er zouden nog enkele Sony alpha 700 voorradig zijn aan 680 euro ( toestel uitgekomen in sept. 2007 ) en die zouden een betere ergonomie en zoeker hebben dan de 450/550.
                      Wel 100 g zwaarder dan de 550.
                      Weet niet of autofocus beter is.
                      Aan te raden boven de 450/550?
                      Over de prijs ga ik mij niet uitspreken, ze hebben aan 600euro gestaan...

Zoeker en ergonomie en vooral bediening zijn van een andere categorie...
                      Over autofocus zijn de meningen nogal verdeeld, veel mensen die de A700 EN de A550 bezitten zijn er meer mensen die de A550 beter vinden dan de A700, maar de meningen zijn wat verdeeld...Alleszins voor beiden zeer goed!

Live view, kantelbaar scherm, HDR, dat soort dingen heb je natuurlijk niet met de A700. De A700 is een no-nonsense toestel. Deze week zei "de Simon van dpreview" (een van de reviewers) nog dat het zowat zijn meest favoriete camera is omwille van de grip en bediening Ik wil maar zeggen dat ik hem geen ongelijk kan geven

Maar zoals je zelf al aangaf, het toestel is wel van 2007...en later dit jaar komen nog enkele interessante toestellen uit bij Sony in die categorie, maar natuurlijk stukje duurder

Voor 450 euro heb je tijdelijk een A500 met kitlens bij cameranu.nl...meer dan 130 euro goedkoper dan bv konijnenberg! Zelfde AF als de A450 en A550, maar zonder de 7fps modus.

Comment

Bedankt allen voor de instructieve antwoorden.
                        Ik zou het toestel wel nu (dwz. toch binnen de maand)willen kopen, dus ja, misschien komt er later dit jaar een (veel) beter toestel uit.Dat zal dan jammer zijn voor mij ,maar ik heb het toestel gewoon nu nodig...
                        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        .../...
                        Maar zoals je zelf al aangaf, het toestel is wel van 2007...en later dit jaar komen nog enkele interessante toestellen uit bij Sony in die categorie, maar natuurlijk stukje duurder

Voor 450 euro heb je tijdelijk een A500 met kitlens bij cameranu.nl...meer dan 130 euro goedkoper dan bv konijnenberg! Zelfde AF als de A450 en A550, maar zonder de 7fps modus.

Comment

Bedankt allen voor de instructieve antwoorden.
                          Ik zou het toestel wel nu (dwz. toch binnen de maand)willen kopen, dus ja, misschien komt er later dit jaar een (veel) beter toestel uit.Dat zal dan jammer zijn voor mij ,maar ik heb het toestel gewoon nu nodig...
                          En waarop staat je gedachte op DIT moment?

Het is een dilemma, ik weet het, voor de AF en burst-speed moet je het niet doen tussen de 5-reeks en de 7-reeks, maar 450 euro tegenover 680 euro...tja...misschien hebt dat het gemakkelijker maken? Ik heb zelf ook een A700 en voor mij zou het 55-45procent zijn in het voordeel van de A700. En dat door kleine zaken zoals AF-hulplicht, quick-navi control, etc...

Snelheid hangt ook natuurlijk grotendeels af van de lenzen die je gebruikt, heb je er al? Of heb je er op't oog? Een tamron 70-200 is bv trager dan een sigma 70-200 HSM. Zo'n zaken spelen dus ook mee!

Comment

Qua lenzen heb ik enkel de 18-55mm en de Minolta 100-400mm. Ik heb die laatste tweedehands gekocht omdat het de enige 400mm is die enige kwaliteit levert met een (zeer) laag gewicht (840 g). Door serieuse nek-,schouder- en rugpijn geplaagd, is het riskant om nog langere tijd met een Canon 7D + 300mmf4 + 1,4 rond te lopen (en nog enige andere zaken).
                            Ik ga toch maar beter september afwachten, misschien komt de opvolger van de alpha 700 dan wel uit.
                            Die 7 beelden per seconde van de 450 en 550 , geldt dat nu enkel voor stilstaande onderwerpen of ook voor bewegende onderwerpen (dat laatste interesseert me wel nl.BIF).
                            Last edited by relictus; 26 juni 2010, 20:51.

Comment

Die 7 beelden per seconde van de 450 en 550 , geldt dat nu enkel voor stilstaande onderwerpen of ook voor bewegende onderwerpen (dat laatste interesseert me wel nl.BIF).
                              Belichting en AF worden vergrendeld op de eerste shot, dus voor een onderwerp dat beweegt en ongeveer gelijk blijft wat afstand tot de camera betreft, is dat OK.

Een onderwerp dat naar je toekomt of weggaat dus niet...

Comment

Working...
                              X