Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d90 of canon 50d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon d90 of canon 50d

Halllo,

Ik denk erover om binnenkort mijn eerste spiegelreflexcamera te kopen.
    Hierbij zat ik te denken aan de volgende opties.

1. DE Nikon d90 met de Sigma 17-70 mm F2,8-4 OS HSM en de Nikon 70-300 F4,5-5,6.

2. DE Canon 50d met de Sigma AF 18-50 F2,8 HSM en de Sigma APO 50-150mm F2.8 HSM

Mijn vragen zijn:
    1. Zijn er nog andere goede opties voor hetzelfde budget (ongeveer 1200- 1500 euro)?
    2. Is het handig om in plaats van de Sigma APO 50-150mm F2.8 EX DC HSM een Sigma of Tamron 70-200 F2,8 lens te nemen of is een Canon 70-200 F4 USM beter?
    3. Zijn er nog betere standaard zoomlenzen dan de hierboven genoemde opties?

De hele set zal vooral gebruikt worden voor natuurfotografie, vakantie, reizen, uitjes en het standaard huis-tuin en keuken werk.
    Nikon gear

Re: Nikon d90 of canon 50d

Oorspronkelijk geplaatst door lesley2 Bekijk bericht
    Halllo,

Ik denk erover om binnenkort mijn eerste spiegelreflexcamera te kopen.
    Hierbij zat ik te denken aan de volgende opties.

1. DE Nikon d90 met de Sigma 17-70 mm F2,8-4 OS HSM en de Nikon 70-300 F4,5-5,6.

2. DE Canon 50d met de Sigma AF 18-50 F2,8 HSM en de Sigma APO 50-150mm F2.8 HSM

Mijn vragen zijn:
    1. Zijn er nog andere goede opties voor hetzelfde budget (ongeveer 1200- 1500 euro)?
    2. Is het handig om in plaats van de Sigma APO 50-150mm F2.8 EX DC HSM een Sigma of Tamron 70-200 F2,8 lens te nemen of is een Canon 70-200 F4 USM beter?
    3. Zijn er nog betere standaard zoomlenzen dan de hierboven genoemde opties?

De hele set zal vooral gebruikt worden voor natuurfotografie, vakantie, reizen, uitjes en het standaard huis-tuin en keuken werk.
    Ik ga mij binnenkort ook een Canon 50D met 24-105mm L lens aanschaffen, kost 1500 euro

Comment

niemand die mij kan advies kan geven?
      Nikon gear

Comment

kan me enkel uitspreken over canon

ik heb sinds enkele weken de 50D (overgeschakeld van de 500D) en ben hier zéér content over, kwaliteit van de body, bedieningsgemak,...

heb als standaardzoom de 17-40L en als tele de 70-200L, voor mij de ideale combinatie

groeten, Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

niemand die mij kan advies kan geven?
          Mijn advies...als ge beginnent fotograaf bent koop een D90+18-105VR en 70-300VR en je bent al een heel eind om mooie foto's te maken,de canon is ook een zeer goed toestel maar in mijn ogen meer voor gevorderd en ook het eist zeer goed glas op de body...plus heb gelezen dat hij iets meer ruis vertoont dan de D90.

Met andere woorden de D90 is vergevings gezinder dan de canon...en het is een ideale camera om mee te beginnen....plus de menu is echt de top. gewoon kinderspel.

Grtz templar

Succes
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

2 de canonlens is niet echt handig als je een D90 neemt en een Sigma heeft dan de voorkeur of een Nikkor 70-200 VR 2de hands.
            3 Nikkor 17-55 2.8, 16-85 VR
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt voor alle reacties

Ik ben laatst nog langs een lokale camera shop geweest om beide camera's vast te houden.
              De Nikon d90 houdt voor mij het lekkerst vast, ik vondt dat bij de Canon de knoppen op vreemde plaatsen zitten.

Heb ook nog de verkoper om advies gevraagd en die rade mij af om een Canon 50d te kopen, omdat die te ingewikkeld is voor een beginner.

De NIkon d90 wordt het met als telelens een Nikon 70-300 VR

Ik ben er alleen nog niet over uit welke standaard zoomlens ik er het beste bij kan nemen.

Twijfel nog tussen de Sigma 17-70 os en de nikon 18-105 vr.

Weet iemand wat de belangrijkste verschillen tussen deze lenzen zijn en welke lens er beter is?
              Nikon gear

Comment

Bedankt voor alle reacties

Ik ben laatst nog langs een lokale camera shop geweest om beide camera's vast te houden.
                De Nikon d90 houdt voor mij het lekkerst vast, ik vondt dat bij de Canon de knoppen op vreemde plaatsen zitten.

Heb ook nog de verkoper om advies gevraagd en die rade mij af om een Canon 50d te kopen, omdat die te ingewikkeld is voor een beginner.

De NIkon d90 wordt het met als telelens een Nikon 70-300 VR

Ik ben er alleen nog niet over uit welke standaard zoomlens ik er het beste bij kan nemen.

Twijfel nog tussen de Sigma 17-70 os en de nikon 18-105 vr.

Weet iemand wat de belangrijkste verschillen tussen deze lenzen zijn en welke lens er beter is?
                Als ik jou was, zou ik zeker de sigma opteren, deze lens presteert heel goed bij weinig licht bouwkwaliteit is zeer goed, "optische beeldstabilisatie" is zo goed als onhoorbaar!
                Ik heb het hier over de nieuwe sigma 17-70mm F2.8-4 OS,
                De nikon 18-105vr presteerd ook goed, maar is niet zo scherp, VR werkt niet stil, je hebt iets minder "breedhoek", en is niet zo lichtsterk bij 17-18mm (F2.8, één f-stop minder?) maar langs de andere zijde, een pak goedkoper: >170 euro.

Als dit je eerste dslr is, waarom ga je niet voor een nieuwe combinatie: nikon D90 - nikkor 18-200 F3.5-5.6 VR II (vibratiereductie 2, met extra shift-lock aan de zijkant, die voorkomt dat de lens bij niet gebruik onder zijn eigen gewicht gaat uitschuiven!) Dit is naar mijn mening de beste combinatie om bijna alles me te doen! = 1250 euro! en als je nog iets over hebt, bij moeilijke lichtomstandigheden koop er een metz 48 AF1 voor nikon bij +/- 180 euro, dan ben je voor jaren gesteld.
                Want de vraag is echt, waarom wil je per se to 300 mm (450mm in dx) zoomen?
                Groeten,
                Antropoloog

Comment

Ik ben erg tevreden over de D90 met daarop de 18-105 VR. Enige dat ik ondervind is dat de lens niet echt lichtsterk is, maar qua scherpte zit het wel goed vind ik. Het bereik is ook niet onaardig en voor de prijs in de kit kan je het bijna niet laten. Een 70-300 VR maakt het geheel compleet en zal garant staan voor veel fotoplezier.
                  http://www.mariorentmeester.nl &
                  http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                  | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

TS zal nu ondertussen toch wel een keus hebben gemaakt? Dit topic is van 13 juni dit jaar

Comment

...waarom zou 50D ingewikkelder zijn dan D90???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                        ...waarom zou 50D ingewikkelder zijn dan D90???
                        Is vermoedelijk voorop gesteld door iemand die met Nikon werkt. Er zijn eigenlijk helemaal geen ingewikkelde camera's, alleen maken mensen die de handleiding vergeten te lezen er dat van.

Mvg
                        Chris

Comment

Working...
                        X