Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40D err99?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40D err99?

    Gisteren foto's aan het nemen van ons nieuwe huis en plots geen reactie meer van de camera. Stelt niet meer scherp en sluiter induwen doet niets...
    Dan maar eens live view proberen, daar kan ik wel foto's nemen maar scherpstellen niet.
    Later in de auto alles eruit, kaartje, batterij, lens eraf en dan op on zetten voor 20 min.
    Vandaag al terug paar foto's kunnen nemen zonder probleem. Maar ik vertrouw het toch niet echt.

    Volgende maand ga ik naar zwitserland en trek daar smorgens vroeg de bossen in.
    Nu heb ik nog een 400D (die te koop staat, had die toch niet echt nodig dacht ik). Maar de ruisprestaties zijn toch minder dan van de 40D.

    Als de 40D in de loop van de week dit opnieuw doet moet ik deze binnendoen. Nu heb ik al wat gelezen en de meeste hebben hem toch niet terug na 2 weken. Dus begin ik wat te vrezen.

    Wat zouden jullie doen?
    *De 400D verkopen en de 40D laten vermaken en daarna ook verkopen en een nieuwe 50D of 7D kopen om naar zwitserland te gaan?

    *Of toch hopen dat de 40D het niet meer doet en de 400D meenemen als backup op reis?

    *Of gewoon de 400D houden?
    Canon 5Dmkii, 7D & 40D, 28-105mm F4 IS L, 17-40mm F4 L, 70-200 F4 L, 50mm F1.8, Canon 100-400 L IS, Metz 48 AF-1, 580EXii, ... Dit alles in enkele rugzakken.
    Flickr Syme Gruyaert

  • #2
    Re: canon 40D err99?

    Ik zou in ieder geval je 400D erbij houden als backup. Ik zou sowieso nooit meer met slechts één body willen werken. Mijn motto is "één is geen"
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: canon 40D err99?

      Heb je wel een err.99 gehad? Dat vermeld je namelijk niet in je post.
      Deze draad 'ns lezen:
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: canon 40D err99?

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Heb je wel een err.99 gehad? Dat vermeld je namelijk niet in je post.
        Deze draad 'ns lezen:
        http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...ighlight=err99
        Ben deze draad al lang aan het volgen maar neen, hij gaf niets van error.
        Hij deed het gewoon niet meer.Daarmee ook het vraagteken in de titel. Ik weet niet of het err99 is maar het lijkt er toch goed op dacht ik.
        Canon 5Dmkii, 7D & 40D, 28-105mm F4 IS L, 17-40mm F4 L, 70-200 F4 L, 50mm F1.8, Canon 100-400 L IS, Metz 48 AF-1, 580EXii, ... Dit alles in enkele rugzakken.
        Flickr Syme Gruyaert

        Comment


        • #5
          Re: canon 40D err99?

          Oorspronkelijk geplaatst door iDream Bekijk bericht
          Wat zouden jullie doen?
          Wensen dat ik Canon een proces kon aandoen. Ik heb tot diep in mijn zakken moeten tasten om mij een 40D + lenzen te kunnen permitteren. Ben echt pissed op Canon.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: canon 40D err99?

            Hoe erg het ook lijkt (en het is ook erg, en ik zou ook pissed zijn ), er zijn meer tevreden gebruikers die je niet hoort, dan ontevreden gebruikers, die hun klachten uiteraard kenbaar maken via forums als deze.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #7
              Re: canon 40D err99?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Hoe erg het ook lijkt (en het is ook erg, en ik zou ook pissed zijn ), er zijn meer tevreden gebruikers die je niet hoort, dan ontevreden gebruikers, die hun klachten uiteraard kenbaar maken via forums als deze.
              Idd, ondertussen doet hij het opnieuw. hopelijk heb ik te vroeg beginnen panikeren..
              Canon 5Dmkii, 7D & 40D, 28-105mm F4 IS L, 17-40mm F4 L, 70-200 F4 L, 50mm F1.8, Canon 100-400 L IS, Metz 48 AF-1, 580EXii, ... Dit alles in enkele rugzakken.
              Flickr Syme Gruyaert

              Comment


              • #8
                Re: canon 40D err99?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Hoe erg het ook lijkt (en het is ook erg, en ik zou ook pissed zijn ), er zijn meer tevreden gebruikers die je niet hoort, dan ontevreden gebruikers, die hun klachten uiteraard kenbaar maken via forums als deze.
                Die reactie hoor en lees je wel vaker maar niemand maakt eens een lijst op van wie wel en wie niet. Er is dus absoluut geen evidentie dat: no error 99 > error 99.

                Bovendien doet dat ook weer niet helemaal terzake. Feit is dat Canon een kemel ultra maxima geschoten heeft en zichzelf alle eer zou aandoen een soort van terugroepactie te organiseren die, dat besef ik wel maar ik heb geen medelijden, een behoorlijke duit zal kosten. Ze hanteren wel tot op zekere hoogte de garantie maar in de winkel kon men mij niet bevestigen dat ik op een reparatie in garantie mag rekenen terwijl mijn toestel nog wel in garantie is. En voor wie er buiten valt is er vooral pech. Ik heb al verhalen gehoord van een kost die oploopt tot 200 Euro. Om nog maar te zwijgen over het steeds terugkeren van de error 99 die ik van heel wat mensen gelezen heb. Waarvan we ook alweer geen gegevens hebben dat wie tot nu toe nog maar 1x een 99 heeft gehad niet gewoon nog niet lang genoeg gewacht heeft om het een volgende keer mee te maken.

                En wat voor de toekomst? Gewoon niet zeveren en een 7D kopen? Ok, da's een optie maar ik voel er weinig voor het Canon nog ooit te gunnen aan mij ook maar 1 cent te verdienen. Niet akkoord hebben sommigen al gezegd want aangezien elk merk wel eens in de fout kan gaan, blijft er na verloop van tijd geen merk meer over dat je nog kan kopen. Toegegeven dat de reactie wat drastisch is maar je kan er toch niet naast kijken dat Canon zich in deze van zijn slechte kant heeft laten opmerken. Wie zegt dat andere merken het ook op die manier zouden afgeven?

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: canon 40D err99?

                  Heb dit identiek probleem ook eens gehad op mijn 40D met 17-55 2.8 IS

                  Alles lijkt normaal, display geeft de normale info, maar knop indrukken doet niets, geen af, geen foto, noppes ... en dit was op het auto salon in Geneva ... dus echt wel balen eerst.

                  Uitschakelen en terug aanzetten bracht geen oplossing, dan maar uitschakelen, batterij eruit, effe wachten (30 seconden of zo om zeker alle spanning intern kwijt te raken, stond op de stand van AC Schnitzer, dus niet echt uit het zicht), batterij er terug in, aanzetten ... en nooit meer tegengekomen, toestel heeft daarna altijd perfect gewerkt.

                  Wat was het probleem dan ? Geen flauw idee, je blijft wel met een twijfel zitten natuurlijk, wanneer gaat hij het nog eens doen ... en kan ik het dan ook weer zo oplossen ?

                  Maar ik had toen ook al een 2e body mee (ook een 40D) met de 70-200 2.8 L IS erop, dus ik kon wel voort moest het fataal zijn. Ik ga dus zelden nog van huis met slechts één body, je weet maar nooit
                  Is mijn vertrouwen in Canon verminderd ? Niet echt, heb recent nog een 5dII gekocht en binnenkort waarschijnlijk ook nog een 1dIV (heb bijna de centjes bij elkaar )

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment

                  Working...
                  X