Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help!

Sorry, ik post de link uit "Algemeen" ook even hier .. need help !

Albums : http://fotografiepeterderycke.be
    Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Oei Lightyear ik voel met je mee maar kan je ook niet helpen.
    Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Het minimum dat ik met die lens zou doen is laten reinigen bij Canon.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

oei, da's slecht nieuws, Lightyear

hoe erg is het? enkele zandkorreltjes verwijderen kun je proberen door zachtjes aan de lens te draaien, daardoor komen er al eens korrels los te zitten en die kun je dan wegblazen met perslucht of afvegen met een blaaskwastje. met voldoende geduld en voorzichtigheid zou je normaal gezien toch heel wat kunnen redden, en aangezien je je lens nog volledig in alle richtingen kunt draaien, toch het proberen waard, krassen heb je nu toch al gemaakt. ('k heb dat zelf ook eens voorgehad en zo is dat bij mij toen opgelost.) als het niet direkt lukt, niet verder blijven schroeven, dat verergert de zaak alleen maar. eerlijk gezegd zouden het wel eens serieuze kosten kunnen worden en waarschijnlijk moet je dan nog een paar weken wachten op de herstelling ook. vraag zeker vooraf naar de prijs, of laat een bestek opmaken (liefst gratis, want anders durven ze voor enkel het bestek ook al gauw 50 euro aanrekenen).

die krasjes zijn eigenlijk niet zo erg. het ziet er erger uit dan het is. als je die zwart maakt is het probleem al helemaal opgelost. (daar bestaat een truukje voor dat ik ooit op school nog geleerd heb: bedek die krasjes met een laagje zwarte chinese inkt, of laat het doen door iemand die daar wat handig in is. de kwaliteit van je lens gaat daarmee niet achteruit, laat staan dat een wisselstuk zijn geld waard zou zijn. het enige nadeel is dan dat je lens iets minder lichtsterk wordt, maar het gaat om zo'n verwaarloosbaar kleine oppervlakte dat dat niet te merken is.)

voor in de toekomst is het misschien raadzaam om je camera in een doorschijnende plastiek zak te steken (met opening voor de lens, natuurlijk) want zelfs door de wind alleen al kan op het strand al zand in je camera geraken. en dan ben je ook al wat meer beschut tegen zout en water.

spoedig herstel,
        john

Comment

Working...
        X