Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus

    Ik heb een Olympus E-450 gekocht
    Heeft iemand van jullie er ervaring mee ?
    en enkele tips ?

  • #2
    Re: Olympus

    Ja,

    Ik heb ervaring met de OLympus E450. De camera ligt voor mij lekker in mijn handen. Hij is heel licht, dus weinig gewicht om te dragen om je nek. Het toestel is zo compact dat ik hem gemakkelijk meeneem. De camera heeft net zoals alle andere camera's van Olympus een antistof functie. Tot nu toe nog geen last gehad van stof.

    De camera voelt stevig aan. De knopjes zijn goed gedefinieerd en het menu van de E450 heb je zo door. Dat is wel zo prettig. Ik gebruik bijna altijd het menu om verschillende zaken in te stellen en er is een snelknop naar dat menu. Echt heel handig en overzichtelijk. Natuurlijk gebruik ik voor de basisinstellingen als diafragma, sluitertijdvoorkeuze, enz... de draaiknop en het draaiwieltje.

    De kitlens is heel behoorlijk. De foto's die uit de camera komen zijn behoorlijk af. Naar mijn smaak konden ze nog wel een extra zetje gebruiken in contrast, kleur en scherpte. Dit heb ik dan ook zo ingesteld in de camera voor mijn JPG's. Ik stel de camera zo in dat ik RAW naast JPEG fotografeer, zodat ik echt mooie foto's goed kan nabewerken.

    Al met al ben ik echt heel tevreden met deze camera en dat voor echt een heel goed prijsje bij de mediamarkt in Antwerpen.

    Groeten en veel succes met je keuze.

    Bart

    Comment


    • #3
      Re: Olympus

      En wat voor instellingen heb jij zoal gezet?

      Comment


      • #4
        Re: Olympus

        Mijn camera heeft voor JPEG de volgende instellingen:

        Kleurinstelling: Vivid.
        Contrast +1
        Scherpte + 1
        Verzadiging +1 (ik houd van een hoge kleurverzadiging).
        Ruisonderdrukking: laag.

        Maar nogmaals, voor echt mooie resultaten fotografeer ik met RAW erbij. In olympus studio is dit heel makkelijk te bewerken en bereik je goede resultaten.

        Standaard staat de lichtgevoeligheid op ISO 200.
        Witbalans staat meestal op auto, of ik moet heel zeker zijn van mijn zaak. Als het echt zonnig is, zet ik hem op het zonnetje. Bij bewolkt weer, dus geen zon te zien, op bewolkt. Voor alles daar tussenin op auto.

        Groeten en veel plezier met je camera,
        Bart

        Comment

        Working...
        X