Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s of D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300s of D700

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
    ...In de Shoot van deze maand, in het artikel over reisfotografie staat een zwartwit portret van een Indiër dat met de 85 mm op een DX (D90) gemaakt is...
    Deze lens heeft inderdaad mooie resultaten! En de prijs valt heel goed mee!

...Als je zoiets met een 70 mm op een Fullframe wilt bereiken, dan moet je haast OP je model gaan staan :-)...
    Nu heb ik natuurlijk een DX en de resultaten op FX zijn voor mij niet altijd goed in te schatten.

...De ironie was dat ik met de D90 beginnen werken ben omdat ik de D700 met aangepaste lenzen... te zwaar vond :-)
    Gewicht vind ik persoonlijk niet zo een probleem. Ik heb altijd mijn SB-600 op mijn D50 staan voor wat extra gewicht. Dat geeft wat extra stabiliteit.

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
    Je kan perfect DX lenzen op een D700 gebruiken.
    Echter zullen het aantal pixels minder zijn maar who cares?
    Hoe werkt dat dan? Wordt er dan gewoon een stuk van de sensor genomen of zo Hoe werkt dat dan in de zoeker? Die geeft toch het beeld van de volledige sensor weer.

Comment

Hallo Johnny,

Ik ben zwaar aan het overwegen naar een D700 te gaan, om de simpele reden dat ik mij al heel de week compleet onnozel aan het zoeken ben naar de D300s... Heb al meer dan 40 fotozaken afgebeld en de enkelingen waar hij wel voorradig is vragen zo'n 200 - 250 euro meer dan de gangbare prijs. Er loopt weer zo'n cashbackactie van Nikon, zou dat ermee te maken hebben? Nikon kan de D300s de volgende 3 tot 4 weken niet aanleveren...

Veel succes, pm me anders eens waar jij de jouwe hebt gevonden en aan hoeveel.
      Palingo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
        Hoe werkt dat dan? Wordt er dan gewoon een stuk van de sensor genomen of zo Hoe werkt dat dan in de zoeker? Die geeft toch het beeld van de volledige sensor weer.
        Lijnen in de zoeker geven aan welk deel van het beeld je fotografeert. Enkel het middenste stuk van de sensor wordt dan gebruikt In deze modus geeft de D700 je ongeveer 6 megapixels.

Het kan, maar 't is niet echt aan te raden.
        http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
          Lijnen in de zoeker geven aan welk deel van het beeld je fotografeert. Enkel het middenste stuk van de sensor wordt dan gebruikt In deze modus geeft de D700 je ongeveer 6 megapixels.

Het kan, maar 't is niet echt aan te raden.
          Dus niet aan te raden. Ik kan natuurlijk mijn 18-105 op mijn D50 laten zitten. Deze gaat voorlopig nog niet de deur uit. Eerst goed leren werken met het nieuwe materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palingo Bekijk bericht
            Hallo Johnny,

Ik ben zwaar aan het overwegen naar een D700 te gaan, om de simpele reden dat ik mij al heel de week compleet onnozel aan het zoeken ben naar de D300s... Heb al meer dan 40 fotozaken afgebeld en de enkelingen waar hij wel voorradig is vragen zo'n 200 - 250 euro meer dan de gangbare prijs. Er loopt weer zo'n cashbackactie van Nikon, zou dat ermee te maken hebben? Nikon kan de D300s de volgende 3 tot 4 weken niet aanleveren...

Veel succes, pm me anders eens waar jij de jouwe hebt gevonden en aan hoeveel.
            Palingo
            Volgens de website op voorraad en verzendvoorraad in nederland

Volgens de website wederom direct leverbaar

Ge kunt het wel raden zeker...

Bel deze winkels eens? Volgens de website zijn ze allemaal op voorraad. Bij digicamshop hebben ze er in hun centraal magazijn.

Comment

In de Shoot van deze maand, in het artikel over reisfotografie staat een zwartwit portret van een Indiër dat met de 85 mm op een DX (D90) gemaakt is... Ik hou van close, gecropte portretten en dan geeft een 85 mm op DX een heel aangename werkafstand. Als je zoiets met een 70 mm op een Fullframe wilt bereiken, dan moet je haast OP je model gaan staan :-)
              Da's voor een groot stuk persoonlijke smaak natuurlijk. Zoals je zelf zegt: ik hou van close portretten. Ikzelf vind de 130mm range (ik heb een 135/2) veel beperkter in mogelijkheden en soorten scenes die je ermee kunt capteren. Die gaat allicht dan ook weg.

Ik ben heel erg tevreden van mijn 85/1.8 . Daarmee kan je heel veel kanten uit. Close als je wil (je moet wel ietwat dichter gaan, maar het is niet overdreven). Verderaf als je wil ook. Heel aangename range. De 135mm is in studio enkel inzetbaar voor close portretten. Ook buitenhuis kom je daar als snel mee in de problemen en moet je erg ver gaan staan voor torso vb. Vaak heb je die ruimte gewoon niet.

Theoretisch raden sommige mensen als ideaal voor portretten 110 mm aan. Dit *zou* het beste perspectief geven. Primes vallen typisch niet in die range. Het is erover of eronder.
              Last edited by PSG; 11 juni 2010, 18:47.

Comment

Nikon kan de D300s de volgende 3 tot 4 weken niet aanleveren...
                Ik zie niet in wat 4 weken nu echt gaan doen, tenzij je een professional bent.
                Je koopt u in in een systeem met bijhorende lenzen en andere randapparatuur. De body is niet het eindpunt. Dit is een belangrijke keuze dus waarom gaan rushen.

Binnen x tijd ben je dan weer niet content en mag je het hele spelletje weer opnieuw doen. Op die manier verschuift uw fotografie dan naar een fotomateriaal zoektocht ipv bezig te zijn met de kern van de zaak.
                Ge doet ermee wat ge wilt he. Mijn advies: doe een herinformeerde keuze ivm uw materiaal. Vergeet daarna het materiaal hoofdstuk en gebruik vervolgens uw materiaal met plezier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Je koopt u in in een systeem met bijhorende lenzen en andere randapparatuur. De body is niet het eindpunt. Dit is een belangrijke keuze dus waarom gaan rushen.

Binnen x tijd ben je dan weer niet content en mag je het hele spelletje weer opnieuw doen. Op die manier verschuift uw fotografie dan naar een fotomateriaal zoektocht ipv bezig te zijn met de kern van de zaak.
                  Ge doet ermee wat ge wilt he. Mijn advies: doe een herinformeerde keuze ivm uw materiaal. Vergeet daarna het materiaal hoofdstuk en gebruik vervolgens uw materiaal met plezier.
                  Dit is ook de reden van mijn post hier. Mijn D50 heeft 55.000 kliks en ik loop tegen zijn grenzen aan. Hij is dus aan vervanging toe. Ik wil terug een goede keuze maken waarmee ik terug voor minstens 5 jaar verder kan. Voor mij ook geen probleem als ik een paar weken moet wachten. Het is tenslotte een aankoop voor vele jaren. Daarom ook de moeilijke keuze. Het is nu een redelijk prijsverschil maar als je dan ziet hoe lang je het toestel gaat gebruiken wordt dat ineens veel minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                    Volgens de website op voorraad en verzendvoorraad in nederland
                    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...itaal_slr.html
                    Van konijnenberg zou ik in totaal niet te veel meer verwachten ivm Nikon, dat weet ik uit betrouwbare bron, zeg maar van de bron zelf. KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
                      Dit is ook de reden van mijn post hier. Mijn D50 heeft 55.000 kliks en ik loop tegen zijn grenzen aan. Hij is dus aan vervanging toe. Ik wil terug een goede keuze maken waarmee ik terug voor minstens 5 jaar verder kan. Voor mij ook geen probleem als ik een paar weken moet wachten. Het is tenslotte een aankoop voor vele jaren. Daarom ook de moeilijke keuze. Het is nu een redelijk prijsverschil maar als je dan ziet hoe lang je het toestel gaat gebruiken wordt dat ineens veel minder.
                      Precies. Je moet het zien op lange termijn.
                      Ook zaken als een grip zou ik niet laten meespelen. Als je het nu niet kan betalen, dan lukt het misschien binnen 6 maanden wel. Ondertussen heb je wel het toestel dat bij uw behoeften past en dat voor de komende x jaren.

Deze toestellen kun je ook volledig "op" gebruiken. 5 jaar geleden kon je dat niet zeggen; dan was uw toestel na 1,5 jaar al serieus voorbijgestoken.
                      Er gaan altijd wel foefkes komen waarmee de camerabedrijven ons willen verleiden, maar in essentie hebben deze toestellen alles aan boord dat je moet hebben. De D700 (want daar zou mijn keus naar gaan voor portretten met natuurlijk licht) is een erg mooi en compleet toestel.

Comment

PSG, ik ben alsnog geen professional maar aangezien ik binnen 2 weken op vakantie vertrek en ik zo een volle 3 weken fulltime mijn nieuw toestel zou kunnen testen begrijp je vast wel waarom ik geen 4 weken wens te wachten... Na jarenlange analoge fotografie is dit trouwens mijn allereerste (weloverwogen, maak je geen zorgen) aanschaf van dslr. Trouwens niets leuker dan een intense zoektocht naar het perfecte materiaal waaraan ik jarenlang plezier zal beleven, ik denk dat velen dat hier kunnen beamen. Bedankt voor je advies, ik ga het toch maar niet gebruiken

Comment

Johnny gets it. You don't.

Een vakantie lijkt een gegronde reden om te rushen maar in het algemeen hebben vakantiefoto's toch een hoog snapshot gehalte.
                          De goede foto's neem je met een terdege voorbereiding en planning.
                          Op verlof is daar zelden écht tijd voor.

Succes met de snapshots. Ik herken het profiel wel.

Comment

Johnny gets it. You don't.
                            Slaagt voor de amateurfotograaf op niets naar mijn mening. Als zijn keuze voor de D300s vaststaat snap ik dat hij geen 4 weken meer wilt wachten. Ik begrijp maar al te goed dat ie z'n nieuw toestel graag mee op reis zou nemen. Ookal zijn 80% van je foto's op reis misschien snapshots, dan heeft ie voor die overige 20% toch plezier gehad van z'n nieuwe camera.
                            http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
                              Als zijn keuze voor de D300s vaststaat snap ik dat hij geen 4 weken meer wilt wachten.
                              Ik ben zwaar aan het overwegen naar een D700 te gaan, om de simpele reden dat ik mij al heel de week compleet onnozel aan het zoeken ben naar de D300s...
                              De keuzes zijn heel erg gefundeerd als je het mij vraagt.
                              Anyways, hij trekt er zijn plan maar mee.

Terug naar de vraag van Johnny zou ik zeggen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Van konijnenberg zou ik in totaal niet te veel meer verwachten ivm Nikon, dat weet ik uit betrouwbare bron, zeg maar van de bron zelf. KLIK
                                Ik had het ook al gelezen, lijkt mij wel dat ALS ze een D300s op voorraad hebben ze die toch niet gaan teruggeven, maar nog steeds verkopen tot ze door de voorraad zijn.

De keuzes zijn heel erg gefundeerd als je het mij vraagt.
                                Anyways, hij trekt er zijn plan maar mee.

Terug naar de vraag van Johnny zou ik zeggen....
                                Ik vind u maar vervelend doen, als hij een D300s wilt, en liefst zo snel mogelijk is daar dan iets mis mee? Elk toestel heeft zijn bepaalde functies en PRIJS. Als de D300s hier het kortst bij aanleunt begrijp ik dat hij die wil en nog zo snel mogelijk.

Nu vindt hij die D300s niet, dan koopt hij the next best thing zonder in te boeten en dat is de D700. U stelling van snapshots maken op vakantie is ook ongepast vind ik. Met een toestel zoals de D300s of D700 weet je al meer van fotografie (of hoor je althans te weten), dan trek je niet alleen snapshots.

Comment

Working...
                                X