Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d5000 uiteindelijk d90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: d5000 uiteindelijk d90

Oorspronkelijk geplaatst door john ross Bekijk bericht
    Wat ik nu zou aanschaffen is een D90 body(659 euro) met een Tamron-lens 18-200.Omdat mijn eerste gedacht was om een promo-pakket te kopen(D3000 met 18-55 lens en 55-200 lens)
    Maar aangezien bij iedere lenswissel kans op stof en iedere keer een extra lens moet meegenomen worden heb ik gezocht en gevonden :een 18-200 tamron lens.Dit in combinatie met een D3000-5000 of 90 body lijkt me een goede keuze.
    Je moet niet bang zijn om lenzen te wisselen. Als je het op de juiste manier doet, kan er weinig gebeuren (een blazer van een paar euro is genoeg als er gewoon een stofje op de sensor zou liggen). Lenzen wisselen is een van de grote voordelen van een SLR: de juiste lens voor de gewenste toepassing.

Dit gezegd zijnde, vind ik de keuze van een 18-200 all-in lens geen slechte keuze:
    - Je hebt een draagbaar pakket zodat je plezier blijft hebben aan je nieuwe hobby (kilo's dragen is soms een uitdaging).
    - Je ontwikkelt je eigen stijl in alle vrijheid en ja kan zo bepalen welke lenzen op deze stijl aansluiten.

Ik heb zowel de tamron 18-200 (non-BIM) als de nikon 18-200 VRII gehad en ik moet zeggen dat de nikon een klasse hoger is op alle gebied (ook in prijs dus). Indien je de nikon kan betalen, zou ik niet twijfelen.

Wat ik nog niet vermeld heb is dat er hier nog een analoge kodak (yashica) met breedhoeklens en 2 zoomlenzen heb.Kunnen die gebruikt worden op een van die body's?
    Ik vermoed van niet van je weet nooit.
    Nope. Misschien bestaan er adapters, maar dat lijkt me niet de moeite (zo zal je focus op het oneindige verliezen).

PS: als je gebruik maakt van de Cash-back actie van Nikon (75€) komt je lichtjes goedkoper uit, zelfs in winkel die lichtjes duurder zijn dan digicamshop, b.v..: http://shop.fotorubens.be/nikon-cashback/
    Last edited by cra; 8 juni 2010, 23:03.

Comment

Je kan nu inderdaad genieten van de korting van 70€ op een D90.

Als ik dit hier allemaal lees zie ik toch wel heel wat meningsverschillen in verband met de keuze.
      Ik zou gewoon gaan voor de D90, goedkopere AF-D lenzen kunnen gebruikt worden en het display is ook zeer handig.
      De D90 is een ideaal instapmodel voor beginners vind ik persoonlijk om te fotograferen en om eventueel te filmen.
      Dus mijn mening, koop gewoonweg de D90 en geniet ook nog van de Nikon cashback.

Comment

Ik ben zelf beginner en heb mij een jaar geleden de D90 gekocht. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop en ben eigenlijk vooral tevreden dat ik geen iets goedkoper model genomen heb. Bij de D90 heb je het gevoel dat je toch al enkele kennis opdoet van fotografie, terwijl de D5000 en de D3000 ook door bijvoorbeeld mijn moeder gebruikt kunnen worden
        Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
          Bij de D90 heb je het gevoel dat je toch al enkele kennis opdoet van fotografie, terwijl de D5000 en de D3000 ook door bijvoorbeeld mijn moeder gebruikt kunnen worden
          De D90 kan mijn moeder ook bedienen hoor als hij in 'de groene stand' staat.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Wat ik uiteindelijk wil doen met het toestel is zowel landschappen fotograferen om panoramaposters te maken als close-ups van bv. insekten,personen in alledaagse scenes,
            eventueel voor vrienden een fotoreportage(communie,huwelijk....)
            Een superzoom zoals een 18-200 is een goedkoop alternatief meer ook niet, ik zeg niet dat het slecht is maar top is het zeker niet.
            Een DSLR koop je ook juist om van lens te kunnen wisselen anders kan je evengoed een dingens kopen. Als ik zie wat je er mee wil doen heb je ook verschillende lenzen nodig er bestaat geen lens waar je dat allemaal mee kan.
            Als ik u was kocht ik me een D90 met een Tamron 18-55mm f2.8 dan heb je tenminste al een lichtsterke lens die je goed kan gebruiken.
            Last edited by Sus; 9 juni 2010, 17:43.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Nog even over de technologie in beide camera,s.
              Ik ben zelf niet zo wijs maar dat vertelde de verkoper tegen mij.
              Ik kom daar als leek binnen dus ik geloof alles wat de verkoper zegt.

Groeten Peter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ber25069 Bekijk bericht
                Nog even over de technologie in beide camera,s.
                Ik ben zelf niet zo wijs maar dat vertelde de verkoper tegen mij.
                Ik kom daar als leek binnen dus ik geloof alles wat de verkoper zegt.

Groeten Peter.
                Daar kan ik best inkomen als je zelf niet 100% op de hoogte bent moet je de verkoper eigenlijk kunnen vertrouwen maar in veel gevallen geeft een verkoper zijn mening en is die ook niet altijd juist.
                Als je het wel 100% weet en je informeert je in verschillende winkels lach je u soms een kriek met wat ze er soms uitslagen.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Er zijn hier reeds enkele topics gestart met de verschillen tussen de D90 en de D5000. Lees deze eerst eens goed voor je nog een winkel binnenstapt. Dan kun je de verkoper laten aanvoelen dat je er al het een en ander over weet, en zal die ook meer op zijn goede zijn om je geen onwaarheden te verkondigen.
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Hallo,

het is uiteindelijk een kit geworden met een D90- met nikkon 18-105VR lens
                    De Tamron 18-200 was zonder VR vandaar mijn keuze voor de 18-105....

Bedankt allemaal voor de reacties

Comment

ik ben me aan 't informeren om mijn eerste DSLR te kopen
                      ik twijfel tussen een D90, D5000 en een Canon EOS550D

welke raden jullie mij aan ?

Op papier lijkt de EOS550D de beste.

Wat is er zoveel beter aan een D90 tov een D5000, behalve dat de lenzen van de D90 in principe goedkoper zijn.

Er zijn wel sites waar je ze met elkaar kunt vergelijken, maar dat zegt niet genoeg vind ik.
                      Ik heb het liefst commentaar van 'echte' mensen, die 'm in real life gebruiken.

Hoe meer info hoe liever dus.

Groeten
                      Tino

Comment

Dpreview.com en als deze website je niet genoeg zegt... Dan weet ik het niet meer.

Comment

amai, met die Dpreview en ik inderdaad een tijdje zoet

maar door de bomen zie ik het bos niet meer

Comment

Working...
                          X