Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand tips voor een goeie bridge camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand tips voor een goeie bridge camera?

We zouden er graag eentje van +/- 300€ kopen. Wat zijn de aanraders hierin. We maken de stap van een spiegelreflex van 10Mp naar een bridge, omdat we het eigenlijk omslachtig vinden om lenzen te switchen en alles altijd te moeten meesleuren. We zouden wel graag nog foto's van hoge kwaliteit willen...

Iemand enig idee wat het beste is dat momenteel beschikbaar is in de winkels (Mediamarkt bv)

We zijn zelf nogal Lumix fans... Iemand ervaring met de Lumix DMC-FZ38 ?

Ik lees ook dat fujifilm erg leuke modellen heeft? Welke zijn hier de beste?

De Nikon Coolpix L110 Spreekt ons dan qua looks weer erg aan... Iemand verhalen hierover?

Iemand anders goeie ervaringen met bridge modellen van Olympus,sony,Casio, pentax, Nikon, ... ?

Het is wel een vereiste dat het een oplaadbare batterij is...

Je merkt misschien dat we door de bomen het bos niet meer zien, en daarom vraag ik jullie raad !

Re: Iemand tips voor een goeie bridge camera?

Als jullie toch al fans zijn, de Panasonic LX3 in je lijstje opnemen. Misschien nog een ietsje
    duurder, maar een heel fijn toestel.

Comment

nikon P100?

http://www.kamera-express.nl/Products.aspx?c1=4902
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Zelf ben ik heel tevreden met mijn Kodak P880.
        Al heeft deze het eind van zijn levensduur bereikt ...
        Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Ik heb sinds enkele weken een Panasonic LX3 en ben bijzonder tevreden, vooral de keigoede leica-lens is een aanrader. (zoom is nogal zwak, voor de rest pico bello)

Succes ermee,

Senn

Comment

Ik volg PVA : http://www.cameranu.nl/artikel/80584...100_Zwart.html
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

What about de Fujifilm Finepix HS10? Dit is een camera die mijn interesse echt heeft gewekt.

Groeten,
              Mischa
              Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

hier een review on dpreview
                Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Ik ben zeer tevreden over mijn Sony HX1, wel boven uw budget maar zeker zijn geld waard. Vooral de panoramafunctie is plezant. Ook de 20x zoom is perfect.
                  Life is a rollercoaster!http://www.wimschaerlaecken.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
                    Die had ik ook al zien staan . Alleen heb ik nog geen tijd gehad om het door te lezen.

Ik gebruik even uw topic om een soortgelijke vraag te stellen, als u dit niet op prijs stelt of als het uw resultaatgerichte onderzoek in de weg staat, zal ik mijn posts (laten) verwijderen.

Ik heb nu dus een Pentax istDL met Pentax 16-45/4 en Tamron 28-300/3,5-6,3 en twijfel of het voor mij niet beter is om een goeie bridge aan te schaffen. Voordelen?
                    - geen objectievenwissel meer
                    - Image Stabilizer
                    - groot zoombereik

Ik heb dus gekeken naar de Fuji Finepix HS10 en ook de Panasonic DMC-FZ38 of de Sony DSC-HX1 zijn interessant. Wat mij aan de Sony tegenstaat is het gebruik van Memorysticks, deze kan ik niet rechtstreeks in mijn laptop kwijt en ik heb altijd een kaartlezer nodig. De Fuji heeft voor mij het voordeel dat ik mijn penlight accu's kwijt kan en deze heeft ook een groot groothoekbereik. Van de Panasonic kan ik alleen maar zeggen dat de compact die ik nu voor erbij heb prima foto's maakt. De Fuji heeft voor mij de voorkeur, maar ik kan die voorkeur verder (afgezien van de penlight accu's) niet onderbouwen.

Groeten,
                    Mischa
                    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Wij hadden uiteindelijk gekozen voor een Samsung wb5500 Leuk toestel. Een aanrader. Zeker als je nog graag wat finetune'd

Comment

Een bridge en een DSLR zijn totaal 2 verschillende toestellen, voor het betere werk gebruik ik een DSLR, voor vakantie, momentopname's en kiekjes de HS10. De HS10 presteert heel goed bij voldoende licht maar minder bij low-light situaties.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Daar kan ik me heel goed iets bij voorstellen. Wat als je de kwaliteit van de huidige bridge zou afzetten tegen de dslr van een jaar of 5 geleden (zoals mijn istDL)? Het gaat mij in mijn vraagstelling en doel niet meteen om een superieure verbetering in beeldkwaliteit, maar meer om het gebruiksgemak. Ik kocht mijn Pentax dslr om lekker met objectieven te kunnen wisselen en het aantal groeide met het aantal weken dat ik hem in mijn bezit had. Na een half jaar ging het wisselen vervelen, waarna ik nog maar een paar objectieven overgehouden heb, nl de Pentax 16-45/4.0, de Tamron 28-300/3.5-6.3, een Vivitar Series 1 70-210/3.5 en een Pentax 50/1.7. Daarbij een 1,7x AF teleconverter en dan heb je het gehad. Als ik de kwaliteit van deze set kan evenaren met een bridge (die dan wel een zoomring zoals de HS10 moet hebben), zou het best eens zo kunnen zijn dat de hele set inclusief een Sigma EF-500 DG ST en een Lowepro Slingshot AW300 hier binnenkort te koop staat.

Groeten,
                          Mischa

Comment

Ik heb mezelf een paar wekengeleden een FZ aangeschaft.
                            Voor mij een aanrader, zeker waar het moet voor dienen en hetgeen ik met fotografie van plan ben te doen. Je kan er veel kanten mee uit, en tegelijkertijd is het ook eenvoudig te bedienen. Vooral het menu is zeer makkelijk om mee te werken.

Evenveel plezier en succes met je Samsung.

Comment

Working...
                            X