Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot SX20 IS of canon eos 450/550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon powershot SX20 IS of canon eos 450/550

Hey,

ik ben een leek op fotogebied; maar heb me er altijd voor geinteresseerd en nu wordt het toch stilaan tijd om me een goede fotocamera aan te schaffen ...

Heb hier en daar wat liggen surfen om wat informatie te bekomen, maar ben er nog steeds niet uit.

Canon poweshot SX20 IS is een vrij compacte camera met toch al heel wat mogelijkheden (volgens mij). Of zou ik beter meteen de overstap maken naar een canon eos, bijv 450 of 550. Het scheelt toch al snel een paar honder euro ... Heeft een spiegelreflex echt zóveel meer mogelijkheden, of kan men met de powershot toch ook al kwalitatief hoogstaande foto's maken? Kan men met de powershot bijv een persoon scherp in beeld krijgen en de achtergrond wazig houden?

Kan iemand me de grootste verschillen op een rijtje zetten ...
    Alle tips zijn welkom ...

Dank je alvast!

Re: canon powershot SX20 IS of canon eos 450/550

Kort:

> Heeft een spiegelreflex echt zóveel meer mogelijkheden,
    Ja.

> of kan men met de powershot toch ook al kwalitatief hoogstaande foto's maken?
    Ja.

> Kan men met de powershot bijv een persoon scherp in beeld krijgen en de achtergrond wazig houden?
    Moeilijk of niet.

C.

Comment

Re: canon powershot SX20 IS of canon eos 450/550

Ik heb me gisteren een Canon eos 550D in huis gehaald, en mijn eerste indruk is: wow!
      Als je je echt wil gaan toeleggen op fotografie is een dslr denk ik wel een investering waard. Ik heb het nu ook gedaan na een jaar met een compactje te hebben gewerkt, om dan vast te stellen dat ik soms liever wat meer kon instellen en af en toe een andere lens wel handig was...

Je moet gewoon even denken welke richting je uit wil met fotografie, en hoeveel centjes je erin wil steken

Comment

Working...
      X