Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Testje Canon 50mm 1.4 (EF) op GF1 m4/3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Testje Canon 50mm 1.4 (EF) op GF1 m4/3

ik heb de laatste dagen al wat zitten prutsen met mijn GF1 en enkele adapters, dit is alvast één van de resultaten voor de geinteresseerden. (Rudy? )
    ik ben er tot nu toe toch al vree tevreden van. Ik heb ook nog wat zitten spelen met een 25mm f1.4 maar dat is wat moeilijker en heb er nog niet veel goede resultaten mee.

Dit is er eentje met de Canon 50mm f1.4

meerdere foto's zullen nog wel volgen als ik wat meer kan prutsen
    Last edited by Matthias; 4 juni 2010, 20:00.
    5DmkIII en wat glas

Re: Testje Canon 50mm 1.4 (EF) op GF1 m4/3

Matthias, leuk begin in ieder geval.
    Maar met die EF heb je toch geen kontrole over je diafragma? Daarom wil ik de FD toer opgaan.
    Als je de Lumix 20 1.7 eens wil uitproberen, die is echt wel super. Daar kan geen Canon lens tegenop (scherpte en kontrast wide open)

Comment

en wat is je vraag?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Er hoeft toch helemaal geen vraag te zijn? Gewoon even laten zien wat je met een bepaalde combinatie kunt doen, het zou hier van mij vaker mogen gebeuren

Ik vraag me ook wel af of je dan enkel op 1.4 kunt werken, dan lijkt het mij idd wel handiger om een paar goeie FDlenzen oid aan te schaffen voor een appel en een ei.

Of die canon 50mm 0.95 ragefinderlens die hier bij lenzen staat, als die er voor aangepast zou kunnen worden
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
          Er hoeft toch helemaal geen vraag te zijn? Gewoon even laten zien wat je met een bepaalde combinatie kunt doen, het zou hier van mij vaker mogen gebeuren
          Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

Het Camera's forum is bedoeld voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
          De aankondiging van een nieuwe camera of bespreking van een camera kan in dit forum plaatsvinden.
          De onderwerpen in dit forum dienen op praktische wijze te worden benaderd. Voor een diepgravende theoretische onderbouwing kun je beter het forum 'Ter Zake' gebruiken.
          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

Het Camera's forum is bedoeld voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
            De aankondiging van een nieuwe camera of bespreking van een camera kan in dit forum plaatsvinden.
            De onderwerpen in dit forum dienen op praktische wijze te worden benaderd. Voor een diepgravende theoretische onderbouwing kun je beter het forum 'Ter Zake' gebruiken.
            grt,bouk.
            Ik zie toch wel duidelijk een onderliggende vraag hoor. Bijvoorbeeld uit een ander topic (Rudy?). En de post van Matthias is een antwoord daarop.

We moeten ook niet gaan overdrijven met de regels...

OT: geen foto van lens op toestel zelf?

Comment

tja maar als ik dan dit lees:

ik heb de laatste dagen al wat zitten prutsen met mijn GF1 en enkele adapters, dit is alvast één van de resultaten voor de geinteresseerden. (Rudy? )

grt,bouk.

Comment

tja maar als ik dan dit lees:

grt,bouk.
                Kom zeg bouk, jij quoteert stukken waar duidelijk in staat: "discussies"
                in mijn ogen is dit toch wel een discussie. Een discussie betekent niet noodzakelijk een strijk om gelijk te krijgen zoals het hier altijd is

on topic:

Het klopt inderdaad dat je met de EF adapter je diafragma niet kan instellen. Die EF lenzen hebben geen diafragmaring
                Met de FD adapter heb je natuurlijk wel controle over je diafragma aangezien dat in te stellen is op de lens zelf

Hier zijn wat fotootjes van de combo en foto's mét de combo
                Scherptediepte is helaas niet zo groot maar twas hier nogal donker, en de indruk is wel duidelijk:

Deze is met de standaard 20mm f1.7 gemonteerd

Hier is de FD 50mm f1.4 gemonteerd

fotootje met de FD 50mm f1.4

Hier eentje met de falcon 8mm fisheye in combinatie met EF->m4/3 adapter...

en hier eentje getrokken met de 8mm

hier nog 2 foto's getrokken met een cheap ass (30 euro) C mount lensje, een 25mm 1.4, helaas heb ik nu geen foto van de lens zelf

Zo ziet de adapter eruit:
                Last edited by Matthias; 6 juni 2010, 18:08.
                5DmkIII en wat glas

Comment

en wat is je vraag?
                  grt,bouk.
                  honderden topics uit Camera's hebben geen vraag. Bvb alle topics die gaan over een nieuw toestel, reviews, etc...
                  ik snap niet waarom je dan juist op dit topic zo reageert? Op die andere zonder vraag toch niet?
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    honderden topics uit Camera's hebben geen vraag. Bvb alle topics die gaan over een nieuw toestel, reviews, etc...
                    ik snap niet waarom je dan juist op dit topic zo reageert? Op die andere zonder vraag toch niet?
                    Bouk is en blijft Bouk, we kennen hem

Ik zie dat jij die 20mm ook al hebt, goe lenske hé? Persoonlijk loop ik met het idee om even een e-P1 bij te kopen, vanwege de ingebouwde stabiliser.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Bouk is en blijft Bouk, we kennen hem

Ik zie dat jij die 20mm ook al hebt, goe lenske hé? Persoonlijk loop ik met het idee om even een e-P1 bij te kopen, vanwege de ingebouwde stabiliser.
                      en waarom dan geen ep2?
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Dat ziet er zeker niet slecht uit!
                        Was die eerste foto ook met de FD 1.4, of met een EF? Zijn die op f/1.4, ze zien er precies beter uit dan wat ik vroeger kreeg toen ik eens een EF 50 1.4 had geleend.

Mooie resultaten in ieder geval, ook met die C lens, ik dacht dat je het beeld dan vierkant moest croppen om geen te zware vignettering te hebben, maar blijkbaar niet, of is dat pas met het diafragma enkele stops dicht?

Enkel de 2x crop van deze toestellen lijkt me wel jammer, maar als je die 8mm defisht heb je nog steeds een stevige breedhoek natuurlijk.

De Nex toestellen hebben ook wel iets vind ik, mss toch iets om naast de dslr te kopen, eerst maar eens wat meer testen afwachten..
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Dat ziet er zeker niet slecht uit!
                          Was die eerste foto ook met de FD 1.4, of met een EF? Zijn die op f/1.4, ze zien er precies beter uit dan wat ik vroeger kreeg toen ik eens een EF 50 1.4 had geleend.

Die eerste was met de EF lens, maar met de FD lens zijn zeker gelijkaardige resultaten te behalen, vooral omdat je die kan dichtstoppen, en de EF lens kan je dus enkel gebruiken op f1.4

Mooie resultaten in ieder geval, ook met die C lens, ik dacht dat je het beeld dan vierkant moest croppen om geen te zware vignettering te hebben, maar blijkbaar niet, of is dat pas met het diafragma enkele stops dicht?
                          zonder tegenlicht presteert ze zelfs nog vrij goed volopen, maar bij het minste straaltje tegenlicht krijg je zwaaaare flares, zwemen over de hele foto dus onbruikbaar, dan moet je ze wel dichtstoppen maar je blijft wel heerlijke dunne DOF hebben
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            en waarom dan geen ep2?
                            Kost, de E-P1 is nu voor 460 of zo te koop incl kitlens.
                            De E-P2 kost het dubbel!

Comment

De Nex toestellen hebben ook wel iets vind ik, mss toch iets om naast de dslr te kopen, eerst maar eens wat meer testen afwachten..
                              Ik was er ook gek van, tot ik de bediening ging bekijken, wat een menu's je moet doorlopen om iets te wijzigen, je word er niet goed van. En hij is niet kleinder dan een MFT + lens.

Comment

Working...
                              X