Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D MKIII vs 5D MKII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1D MKIII vs 5D MKII

    Hallo,

    Zou een 1D MKIII in het algemeen niet beter zijn dan een 5D MKII als je geen fotos in posterformaten wenst af te drukken?
    Dan heb je een snellere AF en geen overvolle geheugenkaarten en harde schijven met die hoge resolutie van de 5D MK II.

    Ik heb het gevoel dat die 1D MKIII een beetje de gulden middenweg is, 1.3 crop (al dichter bij fullframe dan 1.6 crop) + de snelle AF van een cropcamera.
    Hoe oud is dit toestel eigenlijk, wat zijn de zwakke punten van de 1D MKIII en hoeveel zou de huidige tweedehandsprijs zijn?

    Bedankt,
    2010
    Last edited by 2010; 3 juni 2010, 20:02.

  • #2
    Re: 1D MKIII vs 5D MKII

    Ik heb ze allebei, en maak een keuze naargelang het onderwerp dat ik wil fotograferen.

    De 5D MKII kan je ook op 11 megapixels zetten, dan heb je ongeveer dezelfde bestandsgrootte als bij de 1D MKIII (als dat een probleem moest zijn).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 1D MKIII vs 5D MKII

      beter vind ik altijd een relatief begrip in dit segment, zou liever zeggen : anders.
      het zijn twee totaal verschillende toestellen elk met hun eigen toepassing en specialiteit.
      Dus de keuze zal volledig afhangen van je persoonlijke voorkeur en aard van fotograferen.
      De Mark 3 is op dit moment erg gunstig geprijst als je hem tweedehands zou willen kopen, rond de 1500 euro heb je een camera die topprestatie's aflevert.
      De resolutie is ruim voldoende om menigeen de mond te snoeren, ook op groot formaat.
      Beeldkwaliteit is uitmuntend te noemen.
      Zwakke punten zijn wellicht bij wat oudere modellen de AF, maar dat is in de meeste gevallen opgelost door updates en of aanpassingen, wat ook een zwak punt kan zijn en niet te onderschatten is het gewicht, na verloop van tijd kan dit als nadeel worden ervaren, na een dagje rondlopen kan het behoorlijk aan je armen en schouders gaan trekken, dus ietwat krachttraining is vereist, maar als je een grip onder een 5D zet dan zit je ook aan dit gewicht.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: 1D MKIII vs 5D MKII

        hoe zit het eigenlijk op met een 100% crop.
        is de beeldkwaliteit dan even goed? (uit ervaring?)
        ik heb al verschillende vergelijkingen gezien, maar kan niet tot een conclusie komen.

        @2010: 1D MK III is van 2007
        Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

        Comment


        • #5
          Re: 1D MKIII vs 5D MKII

          De beeldkwaliteit van beide camera's is heel goed, ook als je de foto's op 100% gaat bekijken, op voorwaarde dat je goede lenzen gebruikt (dat is zo bij elke camera), en de iso niet al te hoog moet zetten.

          Wat de hoge iso betreft, bij beide camera's maak ik er geen probleem van om op iso 3200 te werken als dat nodig is. Zelfs iso 6400 geeft nog heel redelijke beelden, maar dan moet je niet naar de pixeltjes kijken.

          De AF van de 1D MKIII is veel beter geschikt voor actiefotografie, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de 5D MKII totaal ongeschikt zou zijn voor sportfotografie...

          De 1D MKIII is zwaarder dan de 5D MKII, dat is voor mij een goede reden om géén grip onder de 5D te hangen, op die manier kan ik ook eens een camera meenemen die wat compacter en lichter is.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X