Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon AE1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon AE1

Een rolletje kost (bij benadering) tussen de 3 en de 7 euro, ontwikkeling zonder afdrukjes zou je voor ongeveer 4 euro moeten kunnen laten doen.
    http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas123 Bekijk bericht
      Een rolletje kost (bij benadering) tussen de 3 en de 7 euro, ontwikkeling zonder afdrukjes zou je voor ongeveer 4 euro moeten kunnen laten doen.
      Oke bedankt voor die info!
      Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

kunnen al deze negatief films en dia films http://kamera-express.nl/CategoryList.aspx?id=228 in de canon a1 of ae1? EN wat is de beste keus?
        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Alles wat kleinbeeld is,24x36,gaat in een Canon AE-1 of A-1.
          Wat is de beste ?? Elk merk heeft zowat zijn kleurentimbre,kun je wat vergelijken met wat meer of minder Kelvin in je WB.Kwestie van smaak.Ik heb jaren Fuji gebruikt.
          Wat scannen betreft,heb ik ergens iets gelezen dat Kodak meer problemen zou geven ??
          Is dit zo,ik weet het niet.Maar vroeger waren de Kodak-films ook duidelijk duurder,en daarom heb ik hier geen ervaring mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Alles wat kleinbeeld is,24x36,gaat in een Canon AE-1 of A-1.
            Wat is de beste ?? Elk merk heeft zowat zijn kleurentimbre,kun je wat vergelijken met wat meer of minder Kelvin in je WB.Kwestie van smaak.Ik heb jaren Fuji gebruikt.
            Wat scannen betreft,heb ik ergens iets gelezen dat Kodak meer problemen zou geven ??
            Is dit zo,ik weet het niet.Maar vroeger waren de Kodak-films ook duidelijk duurder,en daarom heb ik hier geen ervaring mee.
            Erg bedankt! ik ben al heel veel te weten gekomen

Comment

Nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Ik gebruik de fuji 160s of 400 indien nodig op 6x6 en 35mm formaat. Vroeger ook nog veel Kodak portra vc gebruikt, maar de fuji vind ik net iets beter van kleur (dat zijn smaken)
              Film is altijd wat experimenteren. Voor zwart wit gebruik ik nog veel de ilford films. Ik heb deze zowat in alle gevoeligheden op voorraad staan in mijn koelkast 50,125,400 en ook de 3200.

Ik heb hier ook nog een ae1 staan met 50mm , maar de sluiter is jammergenoeg kapot.
              op film werk ik altijd met een standaardlens. een 50mm voor 35mm film, een 80mm op mijn hasselblad, een 105mm op de petax 67 en een 75mm voor mij rolleiflex. Vraag me niet waarom, maar daarmee heb ik de beste resultaten, en geen gedoe met lenzen wisselen en meesleuren enzo.

een rolletje kost tussen de 3 en de 5 € (35mm) en 8a9€ voor middenformaat.
              Ik laat alles in labo ontwikkelen en speel ik wat met belichting tijdens het opnemen en inscannen. Ik laat ook altijd contactafdrukjes maken, zo heb je vlug een overzicht wat er op het rolletje staat en zie je meteen of de foto's scherp zijn. Anders zit je telkens met die "kwetsbare" en onoverzichtelijke negatieven te sukkelen. Ik ben ook pas 2jaar geleden analoog begonnen, en je leert het heel snel om met film om te gaan.

Succes ermee
              Als er vragen zijn laat je ze maar komen.

Comment

Maar blijf weg van die goedkopere diascanners die je hier en daar tegenkomt. Ik had een vermoeden maar heb het toch geprobeerd en de kwaliteit is erbarmelijk.
                pixelpusher

Comment

Working...
                X