Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot G9 of G10?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon powershot G9 of G10?

Hallo!

Ik ga deze zomer rondreizen in Azië, en ben op zoek naar een geschikte camera om mee te nemen. Ik heb een DSLR met objectieven en kan daar allemaal redelijk goed mee overweg, maar vorig jaar trok ik door Afrika en vond ik het soms vervelend om met zo'n groot toestel rond te lopen. Daarom kijk ik uit naar een compact, en ik dacht aan de Canon Powershot G9 of G10
    Nu vroeg ik me af, wat zijn juist de grote verbeteringen in die nieuwere versies? Aangezien je een G9 tweedehands al voor 250 euro vindt, zou mijn voorkeur eerder daar naartoe gaan, maar is het dan echt een verouderd toestel ofzo? Aangezien je voor de G10 nog gauw aan 400 euro tweedehands zit..
    De G11 interesseert me minder, omdat daar zo'n uitklapbaar LCD-scherm aanzit, en dat vind ik niet nodig..
    Dus, is het verschil van kwaliteit tussen G9 en G10 groot?

Alvast bedankt!

Re: Canon powershot G9 of G10?

Hallo Astrid,
    het verschil tussen de 10 en 11 is meer dan alleen een uitklapbaar scherm.
    Overigens, je hoeft het niet uitteklappen, het MAG
    Ik heb mijn G 11 in de aanbieding van de Mediamarkt voor 410 euro uit het rek gehaald. En het verschil tussen 9 en 11 is wel eer de moeite waard.
    Succes met je beslissing.
    MoTokop, een tevreden G 11 gebruiker.
    Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

Comment

Als je moet kiezen tussen de G9 en de G10, kies dan de G9. De G10 heeft meer 14MP en dus ook meer ruis. Ik heb op aanraden van een bekende die eerst de G9 en nu de G10 heeft, toch indertijd voor de G9 gekozen. Hij was niet te spreken over de ruis bij G10.
      De G11 is een stuk beter...volgens de reviews.
      Helaas is mijn G9 van het weeken defect geraakt na een val van de tafel ('lensfout' krijg ik nu als melding en het zoommechanisme defect lijkt het)... afhankelijk van wat het kost, laat ik het maken, en anders ga ik weer op zoek naar een 2e hands G9.

oh ja, voor ik het vergeet, de G10 heeft wel meer groothoek tov de G9.

Gr. Francois
      BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
      Flickr of Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lutgenf Bekijk bericht
        Als je moet kiezen tussen de G9 en de G10, kies dan de G9. De G10 heeft meer 14MP en dus ook meer ruis. Ik heb op aanraden van een bekende die eerst de G9 en nu de G10 heeft, toch indertijd voor de G9 gekozen. Hij was niet te spreken over de ruis bij G10.
        De G11 is een stuk beter...volgens de reviews.
        Helaas is mijn G9 van het weeken defect geraakt na een val van de tafel ('lensfout' krijg ik nu als melding en het zoommechanisme defect lijkt het)... afhankelijk van wat het kost, laat ik het maken, en anders ga ik weer op zoek naar een 2e hands G9.

oh ja, voor ik het vergeet, de G10 heeft wel meer groothoek tov de G9.

Gr. Francois
        Ik heb nu bijna één jaar een G10..... en nog geen ruis gezien !!
        Bij welke omstandigheden heeft die bekende ruis ?????
        Bij iso 3200 of zo ??? Dan zou het me logisch lijken, maar toch niet in 'normale' omstandigheden. Ik denk niet dat Astrid naar Azië gaat om in het donker te gaan fotograferen toch .
        Groetjes
        Eric

Comment

Persoonlijk ben ik zeer tevreden van mijn G9, als je kunt leven met de klassieke beperkingen van een dergelijk toestel, maar ik zou toch denken dat de G10 resp. G11 telkens weer beter zijn. Het is niet omdat een camera meer megapixels heeft, dat het automatisch meer ruis zou vertonen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
          X