Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginner: p100 vs eos 1000d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginner: p100 vs eos 1000d

Dag BelgiumDigitaller!

Ik ben geregistreerd op dit forum aangezien ik mij wat meer wil verdiepen in fotografie.
    Momenteel trek ik foto's met een Sony Cybershot maar ik zou een ander toestel willen aanschaffen...

Ik zou graag actiefoto's(panning) willen maken alsook gewone foto's van dagjes uit.
    Ik heb al wat rondgeneust en mijn voorkeur gaat uit naar de Nikon p100 en de Canon eos 1000d.

Wat raden jullie aan, direct voor de Canon te gaan of eerst een tijdje met de Nikon spelen om de techniek onder de knie te krijgen. Daarbij is de Nikon geen spiegelreflexcamera en hoef ik nog niet direct 'dure' lenzen te kopen. Graag jullie mening hierover.

Kan mij iemand met zekerheid vertellen of het op de Nikon p100 mogelijk is sluitertijd in te stellen?

Re: beginner: p100 vs eos 1000d

Persoonlijk zou ik gaan voor de 1000D. Heb deze ook gehad en het is een prettige camera om mee te starten met deze geweldige hobby. Met de kitlens (bijvoorkeur de IS variant) kun je wel even vooruit. Op gegeven moment mis je wel de tele, maar hiervoor heeft canon een heerlijke 55-250IS. Deze koop je voor +/- 200 euro dan heb je al een geweldige set

TIP: ga eens naar de winkel en houdt ze eens vast.

Comment

Over de Nikon kan ik niets zeggen, maar de 1000D heb ik wel in mijn bezit. Nog geen jaartje en ongeveer 12800 foto's genomen. Het enigste nadeel dat ik ervan vind van de 1000D is dat er maar zeven scherpstelpunten zijn, en als je ze zelf selecteerd dat je er maar 1 kan selecteren.
      Voor de rest ben nog altijd zeer tevreden, en voel ik (voorlopig) nog altijd geen behoefte om een stapje hoger te gaan kwestie van body.

Zoals mijn voorganger ook al aanhaalde, ga eens naar de winkel en probeer er eens verschillende uit (indien het mag).

Alvast veel succes met je zoektocht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
        Over de Nikon kan ik niets zeggen
        Troost je, niemand kan dat hier...
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          Met de kitlens (bijvoorkeur de IS variant) kun je wel even vooruit.
          Kan iemand mij vertellen wat een IS variant is, is dit een merknaam of dergelijke?
          Wat is het voordeel van deze lens tov andere kitlenzen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W&S Bekijk bericht
            Kan iemand mij vertellen wat een IS variant is, is dit een merknaam of dergelijke?
            Wat is het voordeel van deze lens tov andere kitlenzen?
            Image stabilization; Beeldstabilisator...

Zorgt ervoor dat je beeld ook zonder statief "stabiel" blijft;

wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Image_stabilization

Ik heb een 1000D, echter zonder die IS, maar heb er niet al te veel last van (: en moest ik er last van hebben dan kan men ook een statief gebruiken!

Het kost echter ook veel meer!

Maar misschien wel de moeite waard mits je je toespits op actiefoto's!

Thomas
            More on Flickr:hhttp://www.flickr.com/photos/kindermans.thomas/

Comment

De IS variant is ook iets scherper dan de Non IS. Ik heb zelf de non IS er bij gehad en een IS variant en je merkt toch wel iets verschil. Als je de IS kit kunt vinden dan zou ik deze meenemen, anders heb je aan de non IS ook geen verkeerde starters set. Je bent in begin vooral bezig om je toestel te leren kennen en de basis van fotografie.

Hier alvast een handige link waar je de basis terug kunt lezen van fotografie. En ook extra tips kun vinden voor de aankoop van een camera

Comment

Working...
              X