Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instellingen die ik niet snap op mijn 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• instellingen die ik niet snap op mijn 7D

afdoende info vind ik niet in de handleiding, dus:
    wie legt me eens kort en krachtig uit wat onderstaande dingen doen/betekenen/aanpassen...
    1. wat is precies Quick AF mode
    2. "stille opname" modus1 en modus2

Re: instellingen die ik niet snap op mijn 7D

stille mode lijkt me logisch, test die even, maar mijn idee ga je een stillere "klik" hebben bij het maken van een foto.

quick af-> mss rapper scherpstellen?
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      stille mode lijkt me logisch, test die even, maar mijn idee ga je een stillere "klik" hebben bij het maken van een foto.

quick af-> mss rapper scherpstellen?
      'k Had ook al logisch nagedacht, maar ik merk alvast geen verschil.
      wie heeft ervaring met hetzellfde toestel als ik

Comment

Hi,

Quick-AF: Spiegel gat omhog, gewon Phasen-AF via AF-Modul, Spiegel gat omlag.

Stille Opname 1: ontspannknop druken, Kamera makt kompleet Foto met Sluiter open en sluiten.

Stille Opname 2: ontspannknop druken en gedrukt laten, sluiter gat open en Foto word gemakt, mar sluiter gat dicht, wanner de ontspannknop word losgelaten.

(sorry voor mijn slecht nederlands...)
        Groetjes
        Geert
        (met EOS xD en enkele objektiven onderweg ..., x=7)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canomax Bekijk bericht
          Hi,

Quick-AF: Spiegel gat omhog, gewon Phasen-AF via AF-Modul, Spiegel gat omlag.

Stille Opname 1: ontspannknop druken, Kamera makt kompleet Foto met Sluiter open en sluiten.

Stille Opname 2: ontspannknop druken en gedrukt laten, sluiter gat open en Foto word gemakt, mar sluiter gat dicht, wanner de ontspannknop word losgelaten.

(sorry voor mijn slecht nederlands...)
          Bedankt om toch de moeite te doen
          Zoals eerder gezegd: ik merk echt geen geluids- noch sluiterbewegingsverschil bij die sluitermodi.

Wat vervolgens het verschil is tussen die Quick-mode en de Live mode, blijft me een raadsel.
          Ik probeer te begrijpen uit de handleiding dat bij Livemode het scherpstellen nog even extra herhaald wordt vlak voor de foto wordt genomen, zelfs al houd je de ontspanknop vast wanneer je bijvoorbeeld herkadreert na het scherpstellen (ik heb dat geprobeerd, en volgens mij gebeurt dat niet).

Of doet één andere instelling (die ik over het hoofd zie) misschien het effect teniet?
          Last edited by dréten; 26 mei 2010, 19:22.

Comment

Ik heb hetzelfde gedacht bij die stille modus. Daar ik hem vooral voor natuurfotografie ga gebruiken leek me dit wel handig. Was dan ook wat teleurgesteld dat dat knopje niet deed wat je zou denken: nml een stillere 'klik' voortbrengen.
            Dat van de knop indrukken en een foto nemen zolang je de ontspanknop ingedrukt houdt is toch voorzien in de 'B' stand?

Grtz,
            K.

Comment

Heb je video #10 uit deze reeks al eens bekeken? Helpt het?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Deze instellingen hebben enkel invloed tijdens Live view.

greetz
                Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Heb je video #10 uit deze reeks al eens bekeken? Helpt het?
                  Even bekeken en, inderdaad, die instellingen zijn alléén nuttig bij liveview.
                  jammer, ik had zoals Animalshot, ook liever af en toe een "stillere" spiegel
                  Last edited by dréten; 26 mei 2010, 19:36.

Comment

Jouw vraag lijkt een beetje op deze, vind je niet?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      Even bekeken en, inderdaad, die instellingen zijn alléén nuttig bij liveview.
                      jammer, ik had zoals Animalshot, ook liever af en toe een "stillere" spiegel
                      Mar, dat stat doch all in de handboekje, sektie 6 - Live View ....
                      Groetjes
                      Geert
                      (met EOS xD en enkele objektiven onderweg ..., x=7)

Comment

Working...
                      X