Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 450D?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 450D?!

Goedendag,
    Ik zag net op de website van de mediamarkt in Nederland dat er een actie is.

Nu ga ik mij een spiegelreflex aanschaffen, maar weet niet goed welke, dacht eerst aan de 500D maar zie ook de 450D, is de 500D echt zijn meerprijs waard? Ik ga de camera enkel voor FOTO'S gebruiken, dus de videofunctie ga ik zowiso niet gebruiken!
    de 450D met 18-55mm kost 490 euro in de mediamarkt, hierop nu een korting van 70 euro.
    Dan brengt het de prijs op 420 euro.
    voor de 500D zou dit 599 euro en met de korting van 80 euro, zou het een 510 euro zijn.
    Een meerprijs van 90 euro dus, maar is dit echt nodig om de 500D te kopen? Dan investeer ik liever die 90 euro in een goede lens.
    Dan de lenzen, met een 18-55mm kan je goed starten dat weet ik wel, maar welke lenzen zou ik erna dan nog kunnen kopen? Kdacht die 18-55mm na een tijd weg te doen,( of nu enkel de body te kopen? ) en dan een betere kwalitatieve lens te kopen. Maar welke? Een gewone lens dus, voor de normale kiekjes, geen breedhoek of macro ofzo. Er mag ook wel wat zoom op zitten, maar is niet echt nodig, minstens 5x zoom zou leuk zijn.
    Nou hoop ik dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen want de actie duurt nog maar 4 dagen en zou de camera dan zaterdag gaan halen.
    Bedankt alvast!
    Last edited by leopold1964; 26 mei 2010, 17:14.

Re: Canon eos 450D?!

De 500D is een recenter toestel met meer MP (niet noodzakelijk,12 is volgens mij meer dan voldoende), maar vooral een beter scherm dan de 450D.
    Het hoog resolutiescherm van de 500D is echt heel mooi. Ik heb beide naast elkaar gezien (avondschool fotografie) en het verschil is toch duidelijk.
    De filmfunctie zit erop maar het is niet verplicht om die te gebruiken he.
    Op mijn D90 zit ook een filmfunctie en die heb ik nog maar een paar keer gebruikt.
    De 500D kan ook hoger in de ISO's en heeft een HDMI uitgang.
    Als deze functies voor jou een must zijn moet je voor de 500D gaan. Anders zal de 450D ook wel volstaan.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Lees de onderstaande links eens door? Denk dat je hier wel nodige informatie uit haalt. Zo zijn er vast en zeker meer topics te vinden op het forum
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

Bedankt voor de reacties.
        Het gaat de 450D worden, de andere functies van de 500D maken voor mij niet echt iets uit.
        Maar welke lens zou ik hierbij het beste kunnen aanschaffen?
        groetjes,

Comment

Re: Canon eos 450D?! dringend!

Oorspronkelijk geplaatst door leopold1964 Bekijk bericht
          Dan de lenzen, met een 18-55mm kan je goed starten dat weet ik wel, maar welke lenzen zou ik erna dan nog kunnen kopen? Kdacht die 18-55mm na een tijd weg te doen,( of nu enkel de body te kopen? ) en dan een betere kwalitatieve lens te kopen. Maar welke? Een gewone lens dus, voor de normale kiekjes, geen breedhoek of macro ofzo. Er mag ook wel wat zoom op zitten, maar is niet echt nodig, minstens 5x zoom zou leuk zijn.

De goede volgorde is : eerst wat fototechniek onder de knie krijgen, dan gaan zeuren over "betere kwaliteit" lenzen.

Comment

Working...
          X