Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon toestel voor concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon toestel voor concertfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
    twee opmerkingen.

5D voldoet zeer goed als het gaat om vrij statische concerten, maar wat als de artiest heel de tijd zit rond te lopen/springen en dergelijke? daar is de AF van de 5D niet op voorzien. zelfs een 40D gaat u nog beter van pas komen.

40D = 9 cross type af punten
    5Dc en 5D = slechts 1 cross type af punt!

met andere woorden je kan niet anders dan het middelste punt te gebruiken met een 5D. en focus en recompose goes only so far, werkt niet bij veel aktie.

ten tweede 1/60ste en dansende mensen vastleggen betekent wachten tot ze stil staan, so far for the dancing part

1Dmk3/7D/40D voor een budget van < 1500 euro als het echt canon moet zijn

Tja en toch is de AF van de 5D veel beter bij low light dan de 40D.
    Meer focus punten is niet noodzakelijk beter.

En ik gebruik 1/60 regelmatig voor dans omdat het zo donker is (ik trek dan ook geen professionele uitgelichte optredens, maar amateur gezelschappen). Uiteraard is 1/250 een heel pak beter. En er is ook geen enkele rock zanger die heel de tijd rondloopt.

Trouwens 1/60s is vaak beter om beweging van een danser vast te leggen. Met een hoge sluiter bevries je alles dan zie je ook niet meer dat ze dansen. Ze konden net zo geposeerd hebben.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Wat is best, een 40D of een 50D?
      Ik ben van plan een XXD te kopen (tweedehands) om mijn 10-22 EF-S breedbeeldlens nog te kunnen gebruiken en een 5D MKII tweedehands voor mijn EF 70-200 IS USM lens.
      Alleen lees/hoor ik tegenstrijdige verhalen over de 40 of 50D
      Welke scoort algemeen best?

Comment

nu ga ik wel eens voor de 40D. De 50D heeft meer toeters en pixels, maar daarmee blijkbaar ook meer ruisgevoeligheid. Asl je de (eventuele) meerwaarde dan afweegt tegenover de 50D, zou ik zeker voor de 40D gaan. EN nu gaan er wellicht reacties komen dat de 50D de betere is.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          nu ga ik wel eens voor de 40D. De 50D heeft meer toeters en pixels, maar daarmee blijkbaar ook meer ruisgevoeligheid. Asl je de (eventuele) meerwaarde dan afweegt tegenover de 50D, zou ik zeker voor de 40D gaan. EN nu gaan er wellicht reacties komen dat de 50D de betere is.
          De 50D heeft ongeveer dezelfde ruis/pixel verhouding (iets meer ruis zelfs), maar het aantal pixels is met 50% gestegen, dus heb je in de praktijk minder ruis.
          Tel daar het betere schermpje bij, micro adjustment en de hogere ISO mogelijkheden.

Enige reden om de 40D aan te schaffen zal de prijs zijn, verder is de 50D op alle vlakken beter.
          Last edited by idefix; 26 mei 2010, 11:05.

Comment

Bij deze dus... en dat kan ik zo ongeveer bijtreden. Alleen is de grote discussie - nog steeds blijkbaar - hoeveel die meerwaarde bedraagt. Rechtvaardigt het prijsverschil in jouw ogen de verbeteringen? Of zegt je budget dat je toch maar beter voor de 40D gaat?
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Bij deze dus... en dat kan ik zo ongeveer bijtreden. Alleen is de grote discussie - nog steeds blijkbaar - hoeveel die meerwaarde bedraagt. Rechtvaardigt het prijsverschil in jouw ogen de verbeteringen? Of zegt je budget dat je toch maar beter voor de 40D gaat?
              Het prijsverschil is geen probleem
              Ik wil gewoon van de eerste keer het goede toestel kopen
              Een beter of groter scherm + toeters en bellen interesseren me niet echt, het toestel moet vooral goed zijn in hogere ISOwaarden, goede fotos nemen op slecht belichte plaatsten dus.
              Duurder is niet altijd beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fuzztone Bekijk bericht
                het toestel moet vooral goed zijn in hogere ISOwaarden, goede fotos nemen op slecht belichte plaatsten dus.
                Dan ga je moeten vergelijken en uitkomen bij de 5D(II) of 1DMkIII. Die kloppen elke xxD of xxxD, en ook de 7D qua ruisniveau, mede dankzij de grotere sensor. De objectieven, die heb je al, blijkbaar.
                pixelpusher

Comment

net zoals in een ander topic waarin fuzztone een vraag stelt krijg je hier ook weer een welles nietes discussie die veelal niks maar dan ook niks antwoord geeft op die man zijn vraag.
                  Fuzztone, stuur me ne keer ne PB, en zeg me van waar je bent.
                  Je wil mss een 40D aanschaffen, awel, ik heb ene, PROBEER die ne keer voor de dingen die je hem nodig hebt, ik heb ook ne 1DmkIII. En maak dan voor jezelf de beslissing wat je nodig hebt, en wat je wil kopen.
                  We kunne mss is ergens afspreken.

Mvg,
                  Harre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
                    net zoals in een ander topic waarin fuzztone een vraag stelt krijg je hier ook weer een welles nietes discussie die veelal niks maar dan ook niks antwoord geeft op die man zijn vraag.
                    Je wil mss een 40D aanschaffen, awel, ik heb ene, PROBEER die ne keer voor de dingen die je hem nodig hebt, ik heb ook ne 1DmkIII. En maak dan voor jezelf de beslissing wat je nodig hebt, en wat je wil kopen.

Mvg,
                    Harre
                    Voila zie, hij zal 't rap weten dan. Ik was al eens gaan piepen, maar vind ni veel meer dan dat verzamelaar van vinyl van soul tot punk is. The Fuzztones liggen daar ergens tussenin. Maar serieus nu: da's idd; de beste manier. Ik laat zo ook al wel eens iemend een lens proberen of een body vasthouden en wat afdrukken maken op zijn/haar kaartje. En heb zo zelf al enkele keren wat mogen proberen met andermans gerief (in bijzijn van allemaal wel uiteraard). Da's de beste manier.
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht

Mvg,
                      Harre
                      is altijd beter uiteraard maar dat welles/nietes lijkt me ook wel ergens normaal vermits het hier een discussieforum is
                      Als hij in de buurt van Wellen woont, wil ik hem mijne 1D2 ook wel eens laten vasthouden... Dan heeft hij toch al een idee van de bouw van een 1D...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        is altijd beter uiteraard maar dat welles/nietes lijkt me ook wel ergens normaal vermits het hier een discussieforum is
                        Als hij in de buurt van Wellen woont, wil ik hem mijne 1D2 ook wel eens laten vasthouden... Dan heeft hij toch al een idee van de bouw van een 1D...
                        Maar de 1DMkII is natuurlijk een stuk zwaarder dan de 1DMkIII... misschien krijgt hij dan een verkeerd beeld?

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Maar de 1DMkII is natuurlijk een stuk zwaarder dan de 1DMkIII... misschien krijgt hij dan een verkeerd beeld?

Dave
                          zou je die 200gr zo fel voelen? ik weet het niet... misschien wel.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Working...
                          X