Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon toestel voor concertfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon toestel voor concertfotografie

Er wordt wel regelmatig besproken welke lenzen ideaal zijn voor concertfotografie in slecht verlichte zaaltjes of cafés maar welk Canon toestel hoort daar bij?
    Welk toestel is het best in zijn ISO bereik?
    Ik lees veel pro's en contra's over de 50D
    Anderen raden de 7D aan
    Nog anderen dan weer de 5D (al dan niet de MKII)
    Het wordt moeilijk om een geschikte keuze te maken.
    Heeft er iemand ervaring met verschillende toestellen of kan er iemand me zeggen welk toestel ideaal blijkt te zijn.
    Iets oudere toestellen kunnen natuurlijk ook!

Re: Canon toestel voor concertfotografie

Jij maakt de foto's, niet de camera.

Neem er een met voldoende ruimte in de ISO-instelling.
    Het licht is vrijwel overal kløte.
    Kan je niet beter wat anders gaan schieten?

Ik heb gewerkt met Canon Eos 20D
    Nu met Eos 50D en de G11.
    Niet alles lukt, soms loop je tegen grenzen op.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Het hangt ook af van het geld dat je er wil tegen smijten.
      En ook de lenzen waarmee je werkt natuurlijk.
      Als je genoeg geld hebt stel ik het volgende voor:
      5DMKII+ 24-70 2.8+ 70-200 IS 2.8+ 50mm 1.2/1.4 voor.

Ik zelf werk met een 400D+ 17-50 2.8 tamron+ 50mm 1.8+ 55-250mm 4/5.6 en dit lukt ook. Dus zoals het al gezegd is geweest, de camera helpt een beetje maar het is vooral de fotograaf die het maakt. Speel met het aanwezige licht en gebruik de spots dan zal je zien dat zelfs een simpele camera het aankan
      Canon 5D/Canon 400D/50mm f 1.8/Canon 24-70 L f2.8/ Canon 85 mm f 1.8/ 55-250 mm f 4.0-5.6/ 430 EXII
      Flickr

Comment

geen canon, maar de D700 van Nikon bijvoorbeeld

bij canon mss toch eerder de 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
          geen canon, maar de D700 van Nikon bijvoorbeeld

bij canon mss toch eerder de 7D
          Verklaar je nader.....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik heb een 500D en 3 lichtsterke lenzen.

Soms zit ik wel tegen de grenzen aan en bij Iso1600 heb ik vaak ruis, maar ik weet niet of een 5D MII het altijd spectaculair beter zou doen. In sommige situaties schiet de 5D MII ms ook tekort.

Voor 3 x de prijs heb je geen 3 x betere foto's denk ik.

In afwachting van mijn 5D MII ben ik toch wel blij met mijn 500D. En als t op een bepaald concert niet goed lukt, neem ik wel foto's op de volgende toer, t is immers geen broodwinning.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Soms zit ik wel tegen de grenzen aan en bij Iso1600 heb ik vaak ruis, maar ik weet niet of een 5D MII het altijd spectaculair beter zou doen. In sommige situaties schiet de 5D MII ms ook tekort.
              Tja, wat is spectaculair hè... Ik heb geen ervaring met een 500D maar heb wel een 5DII, een 5D en en 40D. En ik vind het verschil tussen een 40D en een 5D II op hoge iso's toch behoorlijk groot te noemen. En ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een 500D het beter zou doen dan een 40D.....
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Natuurlijk is een 5 D M II beter als een 500 D, zeker als t echt donker is, maar ik heb nu nog geen goesting om die investering te doen.

Uiteindelijk is het een hobby (die me al 4300 euro gekost heeft op 9 maand).

Comment

@ Roberto : lukt dat wel, goeie foto's binnen nemen met een 55-250 mm f 4 - 5.6 ?

Ik heb die laatste ook, maar die gebruik ik enkel voor foto's buiten als t licht is.

Wat voor concerten doe je dan ?

Dan toch geen rockconcerten vermoed ik.

Ms de Koningin Elisabethwedstrijd ?

Comment

Ik ga hier zeer bondig zijn:

- Optiek komt op de eerste plaats 70-200 mm F2,8 als all round en start lens. Tweedehands voor 800 Euro of minder
                    - Body moet goed zijn in hoge ISO : 5D tweedehands met grip voor 800 Euro of minder
                    - Wat snelle kaartjes, allez trek der nog 200 Euro voor uit

Dan start je met goed professioneel materiaal voor 1800 Euro of minder.

MVG, Jeff c.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Ik ga hier zeer bondig zijn:

- Optiek komt op de eerste plaats 70-200 mm F2,8 als all round en start lens. Tweedehands voor 800 Euro of minder
                      - Body moet goed zijn in hoge ISO : 5D tweedehands met grip voor 800 Euro of minder
                      - Wat snelle kaartjes, allez trek der nog 200 Euro voor uit

Dan start je met goed professioneel materiaal voor 1800 Euro of minder.

MVG, Jeff c.

ipv die 70-200 een 28-75 van tamron voor dikke 300 euro en het is nog goedkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                        ipv die 70-200 een 28-75 van tamron voor dikke 300 euro en het is nog goedkoper.
                        Tamron ... Was is da .....
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Verklaar je nader.....
                          D700 van Nikon is gewoonweg een beter toestel dan de 5D, zeker voor dingen die bewegen.

ik heb er zelf geen wel een 5D, maar mocht ik terug van 0 beginnen zou ik nu opteren voor een D700

Comment

Qua lenzen heb ik een 50mm 1.8 en de befaamde 70-200 2.8 L IS USM
                            Mijn idee ging uit naar een 5D (eventueel 5DMKII) maar sommigen raden me dan weer de 7D aan.
                            50D wordt me afgeraden wegens hoge ruis op hoge ISO, anderen raden met dit toestel wel aan.
                            Soms moeilijk om eruit te geraken...
                            Ik heb nu een 400D. Heb de 70-200 nog niet gebruikt wegens recent aangekocht (tweedehands)
                            Presteert een 5D evengoed als een 5D MKII? is het prijsverschil de moeite waard??
                            Ter verduidelijking, ik doe enkel punk en rock concerten, GEEN FLITS en zeker geen poot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fuzztone Bekijk bericht
                              Qua lenzen heb ik een 50mm 1.8 en de befaamde 70-200 2.8 L IS USM
                              Mijn idee ging uit naar een 5D (eventueel 5DMKII) maar sommigen raden me dan weer de 7D aan.
                              50D wordt me afgeraden wegens hoge ruis op hoge ISO, anderen raden met dit toestel wel aan.
                              Soms moeilijk om eruit te geraken...
                              Ik heb nu een 400D. Heb de 70-200 nog niet gebruikt wegens recent aangekocht (tweedehands)
                              Presteert een 5D evengoed als een 5D MKII? is het prijsverschil de moeite waard??
                              Ter verduidelijking, ik doe enkel punk en rock concerten, GEEN FLITS en zeker geen poot.
                              vraag u misschien eerst af wat je met die foto's juist wil doen. het heeft geen enkele zin om bijvoorbeeld een 5Dmk2 te gaan kopen wanneer u ze enkel op 500 pixels gaat tonen op websites

de verschillen tussen de 400D/40D/50D/7D/5Dc/5Dmk2 zijn gradueel en er is zeker geen wereld van verschil tussen die toestellen wat loutere beeldkwaliteit betreft.

mocht ik u zijn zou ik eerst eens zien wat u ervan bakt met het huidige toestel en lenzen.

Comment

Working...
                              X