Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

linkse knopjes op de 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• linkse knopjes op de 7D

Ik ben aan het overwegen om mijn een canon 7D aan te schaffen.
    Echter merkte ik op dat er aan de linkerkant nogal wat knoppen zitten.

Nu heb ik een 450D waarop eigenlijk ( bijna) geen knoppen aan de linkerkant zitten. Ik vind dit persoonlijk zeer praktisch omdat wanneer je een zware lens zitten hebt ( 70-200 2.8 IS), je op deze manier steeds de lens kunt blijven ondersteunen en met je rechterhand de knoppen bedienen.
    Als ik dan toch de 2 knopjes op de linkerkant moet bedienen dan vind ik dit toch wel zwaar omdat je uw lens moet loslaten.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en maak ik me zorgen om niets?

Re: linkse knopjes op de 7D

Deze hoef je niet te gebruiken tijdens de opname, Het zijn snel instel knopjes
    Om terug te kijken naar gemaakt foto's menu's, info en snel omschakelen van jpg naar raw of andersom. Dus nogmaals tijdens de opname gebruik je deze niet.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Let maar op dat Geert het niet hoort van de linkse knopjes......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zo zit bv. de aan/uit knop nu ook aan de linkerkant.
        Blijkbaar stoort niemand zich er aan dus het zal dan wel aan mij liggen zeker

@hjanssen: heeft Geert ook iets met de linkse knopje?

Comment

Geert Wilders heeft helemaal niks met wat ook maar links is....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De linkse knopjes zal je meestal gebruiken als je het LCD naar je toe richt. Met een zware lens is dat het eenvoudigste als die naar beneden hangt en de LCD en de knopjes dus naar boven staan. Dan kan je eenvoudig de body vasthouden aan beide zeiden, en heb je nog wel een vinger vrij om de knopjes te bedienen.

Maar tijdens het shooten zelf heb je die normaal niet van doen.
            De power knop zet je op, en laat die dan maar op staan zolang je foto's trekt. Ik laat mijn camera vaak een hele dag opstaan. De camera zet zich in slaap mode als je een tijdje niets doet, en dan verbruikt hij zo goed als geen stroom.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murdock Bekijk bericht
              Zo zit bv. de aan/uit knop nu ook aan de linkerkant.
              Blijkbaar stoort niemand zich er aan dus het zal dan wel aan mij liggen zeker
              Natuurlijk stoort dat niet als je twee handen hebt. Als je begint met fotograferen zet je de camera aan, en zet hem niet eerder weer uit als dat hij in de tas gaat.
              Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik tijdens het fotograferen met mijn 400 mm om dan de lens lost te laten om de camera uit te zetten. dat doe je na afloop.
              Leg mij nu eens uit welk probleem dat bij jou geeft dat de aan/uit knop volgens jou op de verkeerde plaats zit?
              Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Ik zou me daar absoluut geen zorgen om maken...tot voor kort zaten op alle Sony DSLRs (voor de komst van de A450/500/550, A7X0 verandert misschien nog wat) ook de aan-uit knop aan de linkerkant, samen met de andere...

Nu is er commotie in het Sony Alphakamp omdat de knopjes uitgerekend aan de rechterkant, aan de ontspanner, zitten, waar ze al eeuwen zitten bij Nikon ...toegegeven, ik zou liever aan de linkerkant, dan aan de rechterkant hebben...maar da's misschien puur gewoonte.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

het lijkt me gewoon handiger als de knoppen aan de rechterkant zitten.
                  Wanneer je bv. eens snel uw foto's wilt bekijken dan gaat dit in mijn geval zeer vlug omdat ik dit met mijn rechterhand kan doen ( zonder mijn hand te moeten verplaatsen) en kan ik nog steeds de lens vasthouden met de linkerhand.
                  Wanneer je dan bv. plots een vlugge foto dient te nemen ben je direct klaar.

De aan/uit knop is nu ook niet 100% een probleem daar je inderdaad uw toestel gewoon kunt aan laten liggen maar indien dit het geval niet is dan kan dit in mijn geval in een vlugge beweging ( zonder het toestel te moeten herpakken of zo) gedaan worden.

Comment

Wanneer je bv. eens snel uw foto's wilt bekijken dan gaat dit in mijn geval zeer vlug omdat ik dit met mijn rechterhand kan doen ( zonder mijn hand te moeten verplaatsen) en kan ik nog steeds de lens vasthouden met de linkerhand.
                    100% akkoord!
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Absoluut! Maar dan moet je dus geen 7D kopen...

Jacobus
                      Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                        Absoluut! Maar dan moet je dus geen 7D kopen...

Jacobus
                        als je daarvoor alleen een 7D laat liggen, ben je toch wel gek.
                        Het zou handig zijn, dat is waar, en ik snap eigenlijk ook niet waarom ze die 'play' knop links blijven plaatsen (maar volgens mij kan je op de 7D wel instellen dat het 'set' wiel je naar je afbeeldingen brengt, niet?)
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Het zou handig zijn, dat is waar, en ik snap eigenlijk ook niet waarom ze die 'play' knop links blijven plaatsen...
                          Het is voor Canon gemakkelijker dat gebruikers zich aanpassen aan een layout, dan dat Canon een layout maakt welke voor alle gebruikers gemakkelijk is.

En gelukkig..., mits je er open voor staat..., een mens is in staat zich binnen de kortste keren aan een verandering aan te passen. En dan kun je enorm gaan genieten van de prachtige foto's die je met een 7D kunt maken...

Jacobus
                          Zenfolio

Comment

Ik heb m'n 7D eens vastgepakt. Er is toch nergens anders plaats om die knopjes te zetten... De 7D is een camera om foto's mee te maken, niet om foto's te bekijken. Dus heeft canon gewoon beslist dat alle fotografiespecifieke functieknopjes daar zitten waar je ze het gemakkelijkst kan bereiken terwijl je foto's maakt. Al de "neven" functies zitten links, en liever links dan onder het scherm zoals bij de 50D...
                            Nuja dat is mijn gedacht erover, volgens mij kunnen ze de knoppen lay-out niet zo veel meer verbeteren en je kan inderdaad de set-knop zo instellen dat die ook je fotootjes toont
                            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                              Ik heb m'n 7D eens vastgepakt. Er is toch nergens anders plaats om die knopjes te zetten... De 7D is een camera om foto's mee te maken, niet om foto's te bekijken. Dus heeft canon gewoon beslist dat alle fotografiespecifieke functieknopjes daar zitten waar je ze het gemakkelijkst kan bereiken terwijl je foto's maakt. Al de "neven" functies zitten links, en liever links dan onder het scherm zoals bij de 50D...
                              Nuja dat is mijn gedacht erover, volgens mij kunnen ze de knoppen lay-out niet zo veel meer verbeteren en je kan inderdaad de set-knop zo instellen dat die ook je fotootjes toont
                              na dit te lezen ben ik eigenlijk 100% akkoord met Canon's plaatsing van de knopjes
                              ik zou zeggen, en nu gaan we genieten van de 7D, maar helaas is de AF nog steeds kaduuk
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                              X