Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstelling sony a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scherpstelling sony a550

Ik ben op zoek naar een dslr en ik had de sony a550 in gedachten. Ik ben naar de media markt geweest en heb daar wat toestellen vastgehad, ook de sony a550. Wat me opviel is dat als je een foto getrokken hebt, en je kijkt door de zoeker of via live vieuw naar ergens anders om een andere foto te trekken en je draait aan het objectief om een gedeelde in te zoomen. Dat alles wat je ziet wazig is (niet scherp) tot je even op de knop drukt om een foto te maken(maar dan maar half in) en dan wordt het wel scherp. Is dit normaal en is dit altijd zo? En is dit ook bij andere merken? Alleen de batterijen van de sony waren opgeladen. Dit is toch niet echt handig vindt ik.
    Zag er wel een leuk toestelletje uit, er waren daar wel geen lenzen van sony appart te verkrijgen.
    Sony A550 18-55 en 55-200

Re: Scherpstelling sony a550

Dat is volkomen normaal...Dat is ook de functie van half drukken, dat je scherp stelt
    Elk merk werkt zo, half drukken om scherp te stellen, doordrukken om de foto te nemen. Zelfs een compactcamera werkt zo...

Als je wil dat hij continu scherpstelt, zet je de AF op continu, ook wel AF-C genoemd. Elke camera heeft dit in principe...Merk op dat de camera dan ook enkel continu scherpstelt als je half drukt...

Ik had niet verwacht dit te moeten zeggen, maar je zal een van de weinige gebruikers zijn die de minolta-sony unieke functie van eye-start focus zou willen gebruiken
    Eye-start zorgt ervoor dat de camera ALTIJD scherpstelt als je je oog tegen de zoeker houdt, dus ZONDER half te moeten drukken. (vandaar ook dat het weinig gebruikt wordt, omdat het ook scherpstelt als hij rond je nek tegen je lichaam hangt )

Vroeger (en in de VS nog) hadden ze een gripsensor en eye-sensor...scherpstellen gebeurde als je jouw oog tegen de zoeker hield EN vasthad met je handen

Verder is de A550 een super veelzijdige en goede camera!

Comment

De sony 550 heeft die dat eye start focus systeem?
      Portmixus heb jij een sony 550? Vind je dit een goed en gemakelijk toestel en welke nadelen heeft het?
      Gebruik je de live vieuw veel?
      Sony A550 18-55 en 55-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patie Bekijk bericht
        De sony 550 heeft die dat eye start focus systeem?
        Portmixus heb jij een sony 550? Vind je dit een goed en gemakelijk toestel en welke nadelen heeft het?
        Gebruik je de live vieuw veel?
        De A550 heeft eye-start ;-)

Ik heb een A700, mijn tante een A550 waar ik al veel mee gespeeld heb

Het toestel is gebruiksvriendelijk (doch, de A700 is zo goed als perfect in bediening, de A550 daarvan afgeleid maar met een stukje achterstand qua bediening), razendsnel, live-view is zoals je van live-view verwacht: autofocus zo snel als met de zoeker! Je hebt ook live-view specifiek bedoeld voor macro-achtige setup: je kan tot 14x vergroten om heel precies manueel scherp te stellen.
        Kantelbaar, ultra-high res cherm is ook zeer prettig mee te werken.

Kan er eigenlijk zoveel over zeggen Er zijn wel wat mensen op dit forum die ook een A550 hebben, die kunnen beter de nadelen opsommen.

In mij komt op: geen aparte AF-hulplicht, body minder stevig dan een A700 (logisch), geen mirror lock-up (voorkomt vibraties van de spiegeklap op statief),...relatief weinig nadelen die ik zo kan bedenken...

Er zijn geen slechte toestellen

Ik heb geen live-view, maar mijn volgende toestel wel, toch wel echt nuttig in veel situaties!

Comment

Ik heb een A300, en die heeft ook Liveview en eyestart.
          Die eyestart vind ik overbodig, maar Liveview is wel goed.
          Als je paddestoeltjes wil fotograferen, en bij foto's op statief is het ZEER handig, vooral als het relatief donker is.
          Voor gewone foto's gebruik ik het amper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik heb een A300, en die heeft ook Liveview en eyestart.
            Die eyestart vind ik overbodig, maar Liveview is wel goed.
            idem hier: ook een a300. Zeer tevreden van het toestel en de live view.

Van het moment dat ik wist wat die eyestart was en hoe ik het moest uitzetten heb ik het ook uitgezet Ambetant ding.
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Hoewel hij zowat de beste live view in zijn klasse heeft, gebruik ik hem niet veel. Als ik hel gebruik, vooral 's avonds is me opgevallen. Zo kan je al zien als je dingen moet aanpassen qua belichting bv.
              Overdag trek ik een foto( zonder LV), en daarna zie ik op het scherm of ik goed zit qua belichting en compositie.
              Het is mijn eerste toestel dus ik kan geen mening geven, want heb totaal geen ervaring met fotografie.
              Wat ik wel weet is dat het belangrijker is om een goede keus van lenzen te maken. De toestellen tegenwoordig, denk aan Canon, Nikon, Sony, Pentax zijn allemaal aan elkaar gewaagd, en je kan geen slechte aankoop doen.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                De toestellen tegenwoordig, denk aan Canon, Nikon, Sony, Pentax zijn allemaal aan elkaar gewaagd, en je kan geen slechte aankoop doen.
                Inderdaad, maar ze passen niet allemaal even goed ieder zijn manier van werken en interesse...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                X