Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe body

Wel ik kan zeggen dat ik dat ook al meerdere malen ben tegengekomen, dan zeg ik altijd nu is het de laatste keer dat ik zonder camera de deur uit ga...

meschien nog een bijkomend vraagje 70-200mm f2.8 zonder is kan je dan nog degelijke foto's nemen uit de hand of is dit totaal niet meer mogelijk.
    Canon. http://www.500px.com/nds

Comment

Ik zit in een gelijkaardige situatie. Ik heb ook een 500D en wil graag een 50D, 7D of 5D II. Maar het is allemaal niet goedkoop. Intieel heb ik gekozen voor een 500D ipv een 50D omdat ik liever een kleiner toestel heb. Heb toch niet zo'n grote handen. Maar ik heb er toch wel een beetje spijt van. Ik trek nu enorm veel foto's en die dial achteraan, schermpje bovenaan is toch veel aangenamer werken. Mocht tijdens mijn verlof een 50D lenen van een vriend. De reden waarom ik nu niet meteen een 50D koop is omdat er waarschijnlijk binnenkort een 60D aankomt. En ik hoor het al komen: zo kan je blijven wachten. Ik ben in ieder geval blij dat ik gewacht heb toen ik een nieuwe lens wou. Want nu heb ik een nieuw model.
      Anderszijds heeft het wachten ook niets opgeleverd. Er waren geruchten voor een 24-70 met IS en die is er nooit gekomen. Dus ik zit nu nog mooi te wachten

Ik loop nu met het idee een 50D extra te kopen maar door de recente aankoop van een lens moet ik effe sparen Dus terwijl ik spaar wacht ik meteen op de 60D die wssl een stuk duurder zal zijn.

Veel geluk met je keuze in ieder geval.

Oorspronkelijk geplaatst door neil.d Bekijk bericht
      hallo deze vraag is hier in het verleden waarschijnlijk al eens gepasseerd maarja bij deze

Ik heb een eos 500d met 70-300l IS f4 en een 15-85mm 3.5 - 5.6 is usm
      En ik had graag een 2de body bijgekocht (50D of 7D) ondermeer om wat lenswissels te vermijden
      De laatst genoemde lens vind ik trouwens toch iets te zwaar voor de 500d body
      Mijn interesses liggen nog wat uit elkaar van sportfotografie tot dieren en landschapsfotografie

ik ben niet 100% overtuigd of de 50D een meerwaarde zal zijn op mijn 500D behalve dan de meer robustere body
      De 7D dan zal dan waarschijnlijk veel meer meerwaarde geven maar kost dan ook 500euro meer en ik heb hier op het forum al wat negative kritiek gelezen over het scherpstellen en zo dus...

ik sta open voor alles adviezen

Mvg Neil
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

Comment

Aan die 60d heb ik ook al zitten denken waarschijnlijk zal die dan ook 18milj pixels hebben en zal je er waarschijnlijk ook mee kunnen filmen, of het zou moeten zijn dat hij de huidige 7d zou moeten overtreffen en in die plaats een 8d of iets dergelijks uitkomt.
        Zoiezo zal het wachten zijn tot op fotokina denk ik waar ze er zullen mee uitpakken.
        Canon. http://www.500px.com/nds

Comment

Working...
        X