Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Kwaliteit Canon Powershot A495

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto Kwaliteit Canon Powershot A495

Onlangs schaften we ons een compactcamera aan Canon Powershot A495, dewelke prijs-kwaliteit blijkbaar uit de reviews er toch vrij goed uit kwam.
    Ondertussen hebben we hier en daar wat foto's genomen en ik ben momenteel toch niet zo tevreden.

Ik heb de handleiding al doornomen, maar vind niet wat er fout gaat. Of stel ik te hoge eisen aan dit toestel?

10MP, verfijnde gezichtsherkenning en bewegingscompensatie, maar de foto's zijn onscherp, bij de minste beweging (bv. bij een simpel portret) is het beeld onscherp en vooral heel ruizig.
    Ik heb eigenlijk nog geen enkele deftige foto kunnen nemen.
    Het was ook het idee dat onze oudste zoon met dit toestelletje foto's mag nemen, maar die zijn verschrikkelijk.

Ik voeg hier even een foto in (let niet op onderwerp/compo/of wat dan ook), wel binnen genomen, maar vlakbij een raam met ontzettend veel invallend zonlicht. Het is een 100% crop en je kunt heel goed op de muur de groen/gele/rode pixels zien.

Exif:
    1/100
    F4
    ISO160
    12mm
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Foto Kwaliteit Canon Powershot A495

Ben je wel tevreden van de kwaliteit als je de foto's niet op 100% bekijkt? Van een compactcameraatje van €100 mag je geen wonderen verwachten eh.
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Ben je wel tevreden van de kwaliteit als je de foto's niet op 100% bekijkt? Van een compactcameraatje van €100 mag je geen wonderen verwachten eh.
      Neen helemaal niet
      Ok, ik mag geen wonderen verwachten, maar als je de reviews leest alsook 'sample' foto's zien die er toch 'vrij' goed uit...

De videofunctie is best wel ok
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

je moet ook een beetje redelijk blijven he, je mag al blij zijn dat je er een foto mee "kan" maken, .....
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Neen helemaal niet
          Ok, ik mag geen wonderen verwachten, maar als je de reviews leest alsook 'sample' foto's zien die er toch 'vrij' goed uit...
          De samplefoto's zijn zorgvuldig gemaakt door mensen die weten wat ze doen....
          Wil je geen ruis bij een dergelijk cameraatje zien, dan moet je de ISO vastzetten op 100 en dus Aut niet gebruiken....
          (om maar iets te noemen...)

Voor een 100% crop ziet het er prima uit vind ik.
          Waarom zou de de foto's met een point and shootding ip 100% crop gaan bekijken? Het lijkt wel een ziekte.

Comment

Nu ik heb ook een camera van onder €100 (namelijk €99) de Panasonic Lumix DMC-FS42 en die heeft op iso 160 toch niet zoveel ruis. Maar inderdaad voor €100 moet je geen wonderen verwachten.

Comment

Had het in mijn originele post vergeten te plaatsen, maar als iemand een powershot A495 heeft, wil je me dan (eventueel via PM) eens een foto doorsturen met gelijkaardige instellingen?

Ik vind jullie 'uitspraken' ivm voor onder de 100 euro kun je niet veel verwachten toch ook wel bij het haar gegrepen. Ik verwacht geen foto's zoals ik die uit mijn D50 krijg, maar ik verwacht toch minstens scherpe en niet al te ruizige foto's bij 'normale omstandigheden'. Lijkt mij toch niet te veel gevraagd voor een toestel met dergelijke naam (en reviews).
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

ik zie eigenlijk niets verkeerd op die foto...

100% view met een compact?? waarom zou je dat doen?

gewoon foto's maken zou ik zeggen, daar is het toch voor gemaakt

Comment

Allee, ok, 't zal aan mij liggen dan zeker

Ik zal nog wat verder oefenen en binnen een week nog eens reviewen.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                  X