Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kogel is door de kerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De kogel is door de kerk

Hier gisteren een berichtje gepost om wat wijzer te worden ivm een nieuwe aankoop. Nu ben ik gisteren op een goeie site uitgekomen die redelijke prijzen voorstelde en na wat zoekwerk is mijn beslissing gevallen.
    Heb gekozen voor:
    1 x B+W UV Filter 67 E
    1 x Canon EF 70-200mm f/4L USM
    1 x Canon EOS 500D Body

Voor dit alles zou ik 1172€ moeten betalen.

Misschien dat ik volgend jaar nog een Canon EF Extender 2,0x II bij koop

Is dit een goede keuze voor een amateur?

Re: De kogel is door de kerk

Het kan, maar weet je zeker dat je alleen een 70-200 nodig hebt? Ik weet niet wat je plannen zijn qua fotografie, maar wellicht is een meer groothoeklens toch ook wel handig
    Verder schijnt de 1,4 extender veel beter te zijn dan de 2,0 extender.
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Ik heb nog een EFs 18-55 IS en een canon zoom lens EF 75-300 1:4-5.6 II van mijn vorige toestellen. zou ik hier niet genoeg mee hebben?

Comment

Als je nog een 75-300 F4.5 hebt waarom ga je dan een 70-200 F4 kopen. Ok het is een L reeks maar dan zou ik toch gaan voor een lens die het geheel aanvult en niet gewoon dezelfd mm's heeft. Als je net als ik een amateur bent dan zal die L qualiteit niet het grote verschil maken in je foto's. Persoonlijk zou ik de lens niet kopen en gaan voor een betere body of extra (veel) geld uitgeven voor een 70-200 F2.8, of een 50 - 100mm macro lens.
        Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
        Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Supervitte Bekijk bericht
          Hier gisteren een berichtje gepost om wat wijzer te worden ivm een nieuwe aankoop. Nu ben ik gisteren op een goeie site uitgekomen die redelijke prijzen voorstelde en na wat zoekwerk is mijn beslissing gevallen.
          Heb gekozen voor:
          1 x B+W UV Filter 67 E
          1 x Canon EF 70-200mm f/4L USM
          1 x Canon EOS 500D Body

Voor dit alles zou ik 1172€ moeten betalen.

Misschien dat ik volgend jaar nog een Canon EF Extender 2,0x II bij koop

Is dit een goede keuze voor een amateur?

Ja en Nee ....

Op een cropsensor zoals bij de 500 D is een 70-200 niet geschikt als all round lens, om de reden dat je alle groothoek mist, kan dit combineren met bijvoorbeeld een 17-40mm F4 l USM, dan heb je een bereik van 17 tot 200 over twee lenzen en zit je goed. Moet je het stellen met één lens, dan is een 17-40 beter voor allround en een een 70-200 voor sport of concert, maar dan wel in de f 2,8 versie

Als je een lens koopt met in gedachte ik ga ze gebruiken met een Extender dan kies voor een F2,8, als extender kies je ook best voor een 1,4 in plaats van een 2X.
          Een F 4 met een 2X Extender kom je op een F 8, en een das niet echt werkbaar meer tenzij je over enorm veel licht kan beschikken.

Dat zijn mijn bedenkingen!

MVG, jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ok bedankt al voor de reacties. Ik heb voor deze nieuwe lens gekozen omdat ik vaak foto's van autosport en wielrennen maak en deze is sneller qua scherpstellen dan mijn gewone 70-300. Als je zo'n snelle foto's moet maken valt 't nog mee als je 't onderwerp langszij trekt maar als 't op je afkomt merk ik dat ik met mijn gewone lens toch een fraktie te laat kom. vandaar dus deze keuze. En ik weet dat er betere én duurdere zijn maar ik heb ook nog andere hobbys naast foto's maken en die kosten ook geld dus... de kogel is wel door de kerk maar ik zou de kerk ook graag in't midden houden, snappie

Comment

Waarom stel je eigenlijk deze vraag als je de adviezen toch niet wilt aannemen?
              Groetjes, KC
              www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                ik sta open voor alle advies maar ik reageer gewoon op de adviezen. De één zegt dat ik met één lens alleen niks ben, dus zeg ik dat ik al een 18-55 heb. En de andere zegt van waarom dan die nieuwe lens als ik al een 75-300 heb dus mag ik toch ook reageren waarom zeker...?
                Nu is mijn vraag gewoon is dit een goede aankoop als je alle faktoren in gedachte houd qua prijs kwaliteit en omdat ik amateur ben en geen prof. ik wil ook niet naast mijn schoenen lopen en véél geld uitgeven terwijl 't nog altijd maar een hobby is. net zoals ik graag fiets. Zo heb ik een goeie fiets maar geen prof-materiaal. Als ik 2000euro aan een lens of oestel alleen ga uitgeven dan denk ik dat de echtscheidingspapier hier snel klaar zouden liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Een F 4 met een 2X Extender kom je op een F 8, en een das niet echt werkbaar meer tenzij je over enorm veel licht kan beschikken.
                  en heb je géén AF meer op een 500D
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Supervitte Bekijk bericht
                    Nu is mijn vraag gewoon is dit een goede aankoop als je alle faktoren in gedachte houd qua prijs kwaliteit en omdat ik amateur ben en geen prof.
                    natuurlijk is dat een goeie aankoop. Loop maar al naar de winkel
                    Ik snap echt niet waar Alca het vandaan haalt om meteen een 70-200 2.8, een macro lens én een duurdere body aan te raden

een 500D + 18-55 IS + 70-200f4 is toch al een mooi setje voor een amateur
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      natuurlijk is dat een goeie aankoop. Loop maar al naar de winkel
                      Ik snap echt niet waar Alca het vandaan haalt om meteen een 70-200 2.8, een macro lens én een duurdere body aan te raden

een 500D + 18-55 IS + 70-200f4 is toch al een mooi setje voor een amateur
                      Thx, met zo'n mensen praat ik graag. Niet dat ik mijn gelijk wil halen maar een antwoord was wel welkom. als je sommige moet geloven is dit pure brol, wat ik wel kan aannemen als je een prof bent. maar een amateur kan in mijn ogen ook met minder materiaal een goeie foto maken. je moet ze gewoon weten te vinden natuurlijk ;-)
                      Ik heb al foto's op bv cyclingnews gezien die met véél duurder materiaal gemaakt zijn waar ik die van mij gerust durf naast te leggen.

Groetjes, David.

Comment

ik veronderstel dat je nu over nieuwprijzen spreekt.
                        mss is het goed om eens te overwegen 2dehands te kijken.
                        (en dan eerder voor een 70-200 2.8 of F4 IS te kiezen)
                        voor 750€ heb je die al, en voor zo'n 420€ zou je wel een 500d moeten kunnen vinden.
                        (of 40D (50D wss net niet) , die voor die prijs ook verkocht wordt)

verder zou ik ook geen converter kopen die x2 doet maar genoegen nemen met de 1.4
                        Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Ok, allemaal merci voor de reakties maar de bestelling is geplaatst. Maar dat van die converter zal ik in gedachte houden, moest ik er eentje kopen. wat waarschijnlijk nog niet voor direkt zal zijn.

Mvg, David.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                            typisch voor de Kerk....
                            Gurdy

Comment

Working...
                            X