Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji HS10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji HS10

hallo allemaal,
    Ik verwacht volgende week een fuji HS10 maar lees nu in diverse forums dat er al een update firmware 1.1 voor bestaat
    De camera komt van Cameranu.nl, mijn vraag is , die firmware is dat een noodzakelijk iets ? Verplicht te installeren voor het goed functioneren van de camera?
    De camera is namelijk voor een cadeau voor een late moederdag!
    Is er kans dat mijn toestel al zal voorzien zijn van deze nieuwe firmware?
    Allemaal hartelijk dank
    Mvg
    Olivier
    Aan het werk kent men de meester

Re: Fuji HS10

Niemand
    die mij kan helpen
    Aan het werk kent men de meester

Comment

De laatste softwareversie is niet 1.1 maar 1.01 volgende de site van Fuji.
      Of deze software erop staat of niet kunnen wij uiteraard niet weten maar dat is nu toch geen drama om na iets meer dan 2 uur nog steeds ontgoocheld te zijn over het uitblijven van een reactie.
      Staat deze software er niet op? So what? Dan doe je dat toch even nadat je deze cadeau hebt gegeven? Ik zie hier nu echt het probleem niet. Je hebt deze camera toch niet aan een volledig onbekende gegeven maar wel aan je moeder dus ...
      Een firmwareupdate neemt minder dan 10min in beslag. Toen ik mijn D300 was er ook na een goede week een nieuwe firmware. Dat betekent dat de toestellen in de field bij de handelaars ook nog verkocht werden met de oude firmware.

Comment

Het klopt dat er een software update is, en ja, er is wel degelijk een verschil merkbaar:

The firmware update Ver.1.01 incorporates the following item.

It corrects the problems below.

1. Some distorted images with pin-cushion type can be captured at AE bracketing mode
        2. Sometimes unclear details in images
        3. In RAW + JPEG mode, JPEG images are sharper
        4. Soft image or not smooth enough color gradation in D-range 200, 400% than in 100%

En nog een 5de puntje dat hier niet vermeld staat ; het waarschuwings lichtje dat de batterij bijna leeg is werkt nu correcter.

Duur van de update : ongeveer 5 sec
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het gaat snel voor deze camera. Vandaag is de nieuwe 1.02 gereleased.
          Downloads Download the latest firmware, software and LUT files to further enhance your photographic experience

• Detail of the update
          The firmware update Ver.1.02 incorporates the following item.

1. In Raw data a line is visible where colors slightly change when developed by Raw File Converter.

2. Battery indicator turns on too early.

3. When "Image Disp." in set-up menu is set to "Zoom", sometimes image corrupts.

Comment

Bedankt voor de info
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Iemand al enig idee hoe het zit met het RAF (RAW) formaat en Photoshop ??
              Groeten
              Dirk

Comment

Ik slaag er niet in om opnames van het intern geheugen te kopieren naar een SD kaartje, kan iemand me zeggen waar het copieer-menu kan geopend worden? In de handleiding staat vermeld dat de pijl omhoog/omlaag moet ingedrukt worden maar dan krijg ik geen kopieer menu ??
                Groeten
                Dirk

Comment

De handleiding is wat onduidelijk, omdat de eerste stappen aan het begin van een hoofdstuk staan en dan per onderwerp alleen de vervolgstappen worden genoemd.

Ik heb precies met hetzelfde vraagteken gezeten, maar kwam op het idee om terug te bladeren naar het begin van het hoofdstuk (afspeelstand, blz.92).

Je kan zo te werk gaan: schakel weergave modus (foto's bekijken) in en druk dan op de menu knop. Blader in het menu naar Kopieeren en druk op de pijl naar rechts. Daar kan je kiezen tussen kopieeren van intern geheugen naar sd kaart of van sd kaart naar intern geheugen.

Ik hoop dat het nu lukken wil.

Comment

@dcl : zonet geprobeerd en inderdaad ...... gelukt.

Thanks
                    Groeten
                    Dirk

Comment

Mooi zo!

Comment

Working...
                      X