Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijen

Mijn Kodak cx 4230 die ik nu een jaartje heb, heeft de irritante eigenschap om dikwijls uit te vallen. Dan wil ik net een fototjes nemen, dan valt hij even even gaat dikwijls ook vanzelf terug aan... Soms heeft hij dit dagen niet, soms werkt hij dagen niet...

Nu had ik dus contact opgenomen met Kodak en ja, ze gaan hem dus nakijken. Maar... de mevrouw aan de telefoon vroeg welke batterijen ik gebruikte. Ik zei dus dat ik GP 1800mAh's had en zij vertelde dat dit eigenlijk niet mocht en dat ik altijd Kodak-batterijen moest gebruiken...

Nu, ik dacht dus dat mijn oplaadbare batterijen er zeker in mocht steken, als ik elke keer dure Kodak batterijen moet gaan kopen ... Ben ik nu fout geweest door de "verkeerde" batterijen er in te steken? Kan het zijn dat hij daardoor altijd uitvalt?

Originally posted by Tine
    Mijn Kodak cx 4230 die ik nu een jaartje heb, heeft de irritante eigenschap om dikwijls uit te vallen. Dan wil ik net een fototjes nemen, dan valt hij even even gaat dikwijls ook vanzelf terug aan... Soms heeft hij dit dagen niet, soms werkt hij dagen niet...

Nu had ik dus contact opgenomen met Kodak en ja, ze gaan hem dus nakijken. Maar... de mevrouw aan de telefoon vroeg welke batterijen ik gebruikte. Ik zei dus dat ik GP 1800mAh's had en zij vertelde dat dit eigenlijk niet mocht en dat ik altijd Kodak-batterijen moest gebruiken...

Nu, ik dacht dus dat mijn oplaadbare batterijen er zeker in mocht steken, als ik elke keer dure Kodak batterijen moet gaan kopen ... Ben ik nu fout geweest door de "verkeerde" batterijen er in te steken? Kan het zijn dat hij daardoor altijd uitvalt?

Tine vertel ze de volgende keer dat je Sanyo of Hama batterijen gebruikt. Kijken wat ze dan zeggen.

De kodak batterijen zijn namelijk gerelabelde Sanyo batterijen.

Net zoals die van Hama en Sony.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

wat staat er in je manual betrefd batterijen...?

Comment

Originally posted by w00ha

Het enige wat er expliciet instaat is dat ik geen alkaline batterijen mag gebruiken. Voor de rest staan er enkele batterijen van Kodak aangeraden ... maar er staat nergens in dat ik geen andere zou mogen gebruiken.

Comment

Originally posted by Tine
          Originally posted by w00ha

Het enige wat er expliciet instaat is dat ik geen alkaline batterijen mag gebruiken. Voor de rest staan er enkele batterijen van Kodak aangeraden ... maar er staat nergens in dat ik geen andere zou mogen gebruiken.
          dat is idd flauwekul dat je alleen kodak batt moet gebruiken...voor zover ik kan zien worden NI-MH batterijen aangeraden met 'n hoge capaciteit...

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/CX4230_pg4.html

alkaline wordt idd afgeraden, waarschijnlijk worden deze te warm door het stroomverbruik...

Comment

Puur bedrog Tine; had hetzelfde probleem met mijn Smasung Digimax 340: viel om onbegrijpelijke redenen uit; uiteindelijk binnengedaan voor herstelling; was zogezegd gerepareerd (niet dus), maar op de herstellingsbon stond de opmerking dat ik enkel herlaadbare batterijen mocht gebruiken, terwijl in de doos bij aankoop nota bene vier gewone duracells zaten ... Dikke zever dus!
            EOS 80D

Comment

Originally posted by bisebaer
              Puur bedrog Tine; had hetzelfde probleem met mijn Smasung Digimax 340: viel om onbegrijpelijke redenen uit; uiteindelijk binnengedaan voor herstelling; was zogezegd gerepareerd (niet dus), maar op de herstellingsbon stond de opmerking dat ik enkel herlaadbare batterijen mocht gebruiken, terwijl in de doos bij aankoop nota bene vier gewone duracells zaten ... Dikke zever dus!
              Daar heb ik idd dus ook schrik voor. Dat ik hem ongemaakt ga terugkrijgen met als opmerking dat ik de verkeerde batterijen gebruik. Nu ja, we zullen maar hopen dat ze hem gemaakt krijgen .

Hebben ze die van jouw nog gemaakt uiteindelijk?

Comment

herlaad jij je batterijen lang genoeg, het duurt nogal wel een tijdje vooraleer je 1800mA oplaadt, (de laadtijd staat normmal op de battertijen zelf) . welke lader gebruik jij ? (de originele van GP) indien de lader het toelaat, eerst de batterijen volledig ONTladen en dan opladen . dit zal uw toestel naturlijk niet herstellen maar het helpt wel voor de levendsduur van de batterijen
                mvg
                canon powershot A70

Comment

Originally posted by august
                  herlaad jij je batterijen lang genoeg, het duurt nogal wel een tijdje vooraleer je 1800mA oplaadt, (de laadtijd staat normmal op de battertijen zelf) . welke lader gebruik jij ? (de originele van GP) indien de lader het toelaat, eerst de batterijen volledig ONTladen en dan opladen . dit zal uw toestel naturlijk niet herstellen maar het helpt wel voor de levendsduur van de batterijen
                  mvg
                  Wel, ik heb ook gedacht dat het aan de batterijen kon liggen. Maar ook met andere batterijen heeft hij het.

Op de lader die ik er bij gekocht heb, staat dat de batterijen in 2 uur opgeladen zijn, ze hebben er wel al dikwijls langer in gestoken... Kan dat kwaad?

Comment

Tine,

Een paar vraagjes/opmerkingen ivm je oplaadbare batterijen:
                    1/Zoals hierboven reeds gezegd, eventueel batterijen eens volledig ontladen en daarna volledig opladen, kan een oplossing zijn.
                    Je zou zelfs je batterijen best nooit (of toch slechts zelden) opladen als ze bvb maar halfleeg zijn. Telkens zo ver mogelijk opgebruiken en dan weer volledig opladen (en niet snel een kwartiertje).
                    2/Blijven je batterijen in het toestel, ook als je het een tijdje niet gebruikt, dan zullen ze "vanzelf" leeg gaan. Opbergen van batterijen (als je bvb verschillende setjes hebt) doe je best als volgt: volledig opladen en dan los bewaren, niet in een toestel.
                    3/Oplaadbare batterijen (of accu's) moeten gekozen/geselecteerd worden op hun vermogen, merken gaan je normaal gezien enkel een verschil in kwaliteit bieden.
                    4/ Heb je een lader die eens je batterijen zijn opgeladen overschakelt op "druppel-laden"? Bij andere laders, die gewoon blijven doorladen kan je je batterijen beschadigen...

Ik hoop dat je probleem snel is opgelost!

Groetjes

ZABB
                    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

Comment

Originally posted by ZABB
                      Tine,

Een paar vraagjes/opmerkingen ivm je oplaadbare batterijen:
                      1/Zoals hierboven reeds gezegd, eventueel batterijen eens volledig ontladen en daarna volledig opladen, kan een oplossing zijn.
                      Je zou zelfs je batterijen best nooit (of toch slechts zelden) opladen als ze bvb maar halfleeg zijn. Telkens zo ver mogelijk opgebruiken en dan weer volledig opladen (en niet snel een kwartiertje).
                      2/Blijven je batterijen in het toestel, ook als je het een tijdje niet gebruikt, dan zullen ze "vanzelf" leeg gaan. Opbergen van batterijen (als je bvb verschillende setjes hebt) doe je best als volgt: volledig opladen en dan los bewaren, niet in een toestel.
                      3/Oplaadbare batterijen (of accu's) moeten gekozen/geselecteerd worden op hun vermogen, merken gaan je normaal gezien enkel een verschil in kwaliteit bieden.
                      4/ Heb je een lader die eens je batterijen zijn opgeladen overschakelt op "druppel-laden"? Bij andere laders, die gewoon blijven doorladen kan je je batterijen beschadigen...

Ik hoop dat je probleem snel is opgelost!

Groetjes

ZABB
                      Ik heb een GP Powerbank Rapid. Normaal gezien zou die idd over moeten gaan op druppel-laden..

Ik heb de batterijen in het begin idd dikwijls opgeladen toen ze nog niet helemaal leeg waren omdat toen de Kodak constant uitviel, ik dacht dat de batterijen niet vol waren en dus stak ik ze terug in de lader.

De batterijen waarmee mijn camera constant uiviel, heb ik gisteren ook even in mijn disc man gestoken en ze werken perfect.

Ik heb idd wel de gewoonte de batterijen gewoon in de digi te laten steken als ik hem niet gebruik ...

Comment

Hoi Tine,
                        Een mogelijkheid is dat je contactpunten van je batterijen en/of je kamera een beetje 'vettig' zijn geworden. Door slecht contact heb je al snel spanningsverlies, zeker bij een digitale kamera welke veel stroom verbruikt. Je kunt eens proberen met de contactpunten van de batterijen lichtjes op te schuren met bv. een groen schuursponsje, gebruik GEEN staalwol, want deze is geleidend en kan voor kortsluiting zorgen !
                        Indien je kamera 2 batterijen gebruikt is dit zeker aan te raden, hoe minder batterijen hoe lager de spanning, en daardoor ook een hogere stroom en dus een hogere gevoeligheid voor slechte contacten. Raak ook nooit de contacten met je vingers aan.
                        Hopelijk heb je hier iets aan
                        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Halo Tine, ik had ook problemen met de batterijen en heb toen ook een vraag gesteld op dit forum. Naar aanleiding van de daarop gegeven antwoorden/tips heb ik me een GP-powerbank Smart-2 gekocht met GP 2100 batterijen. Binnen een uur opgeladen, en op vakantie was het een genot om zo te werken. Heb nu 2 sets GP batterijen en gebruik ook nog de andere merken zonder problemen in deze lader.
                          Topic staat hier : http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29525

Succes en de groetjes, JantjeB.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het probleem bij de batterijen ligt; ik had, zoals gezegd, exact hetzelfde probleem met mijn Digimax 340. Ze hebben dan uiteindelijk de aan-uit-schakelaar hersteld, maar dat hielp geen moer. Ik heb hem dan opnieuw binnengedaan, en het bleek ergens een hardware-fout te zijn in de camera; uiteindelijk heb ik mijn geld teruggekregen...
                            EOS 80D

Comment

Working...
                            X