Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Nu nog een flash...weet iemand wat flash is in het Duits ?
    Blitz, maar die is inbegrepen dacht ik
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Klopt, daar had ik over gelezen in de review van de NEX-5. Vind ik een goede stap.

Mooi ontwerp van de camera, lenzen, flash en microfoon vind ik eigenlijk ...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De NEX-3 en -5 staan al bij B&H in New York...zonder prijzen, weliswaar, maar approximate arrival June, staat er.
        alles staat ook op de Belgische Sony-site: in juni in de winkel !

vreselijk dilemma trouwens: heb ik net al een fortuin uitgegeven aan van alles en nog wat... en nu ben ik verliefd op dit nieuw hebbeding met weer allemaal nieuwe accessoires
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

De NEX-3 en -5 staan al bij B&H in New York...zonder prijzen, weliswaar, maar approximate arrival June, staat er.
          Aha, dan vlieg ik nog maar eens over en weer, gelukkig heb ik nog wat dollars aan de kant staan...

Comment

Toen ik keek stond er nog niet veel op, een uurtje ofzo geleden. Denk dat ze wel maar ten vroegste halverwege de maand juni zullen opduiken, tenzij ze alles in het geheim al in grote aantallen naar hier hebben verscheept (wat ik niet erg zou vinden )...

@ Rudy: 't gaf ons toch al een ruw idee ondertussen hé...

Voorbeeld AF-snelheid:

Edit: volgens Sony België: "In winkels leverbaar eind juni 2010"
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De prijs van 749 incl de 2 lenzen en flash lijkt me... heel goedkoop, wetende wat Sony glas kost.
              Ik schat dat de prijs gata zijn incl 1 van de 2 lenzen, waarmee het toestel zich iets duurder positioneert dan de direkte concurrenten.

Comment

Nou, +/- 750 euro (zie Amazon.de) bevestigt wat ik al elders heb gelezen...voor de NEX-5D, die met de twee lenzen.

Vooral de microfoon en de breedhoek- of fisheyeconversielens (wat een woord!) spreken me momenteel aan...als het scherm immers zo goed is als beweerd wordt, heb je eigenlijk geen OVF meer nodig...

Comment

Hallo,

Ik vind (als Sony Alpha gebruiker) het een mooi en handzame camera, maar ben na mijn Minolta S1 Vectis ervaring niet zo heel blij met weer een andere mount.

Ik heb nog voor ongeveer € 2500,00 aan Vectis V mount lenzen staan.

Ik geloof niet dat ik hierin ga investeren.

Roel van Gompel

Minolta 7D, Sony 70 / 200 (2.8), CZ 24/70 (2.8) CZ 135 mm (1.8) Minolta 50 mm (1.7) etc.
                  Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

Comment

Zou wel graag nog wat meer primes zien: 35/1.4 ofzo...50mm f/1.8, zo'n dingen.
                    Inderdaad, waar de hell zitten ze met een stabilisatieloze ultra-platte standaard lichtsterke prime ?

Comment

Ik vind de lenzen wel knap. Zelfs de 18-55 kitlens is volledig in metaal. Wanneer was dat de laatste keer het geval bij Minolta ? Midden jaren 80 of zo ?

Ik zie het helemaal zitten
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Voorbeeld van HD movie van NEX 5

http://www.youtube.com/watch?v=1CSjdobj0IQ (kies 1080p)

Ik ben - onder voorbehoud - ook fan van de specs. Prijzen zijn ook redelijk.

Maar liever een D3s

Comment

afbeeldingNEX 18-200m

beschikt over actief stabilisatie systeem speciaal ontwikkelt voor video

Comment

pff en dit allemaal nu dat ik juist een GF1 heb gekocht... Drommels toch want hoe meer ik lees over die NEX, hoe meer ik begin te denken dat het toch wel een goed(koop) systeem is met degelijke kwaliteit
                            5DmkIII en wat glas

Comment

waarschijnlijk zullen er vlug adapters op de markt komen die het mogelijk maken canon, nikon, pentax lenzen te gebruiken op deze toestellen zoals voor de 4/3 en samsung NX10 het geval is. waarschijnlijk aan een goedkopere prijs dan de sony adapter.

spijtig dat men voor deze nieuwe systemen niet overgegaan is tot een standaard mount, gemiste kans volgens mij.

Men moet een straffe processor in de NEX 5 gestopt hebben, full HD aan 60 beeldjes/sec als ik het goed begrijp.

de aansluiting voor OVF is dat standaard ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

de aansluiting voor OVF is dat standaard ?
                                Het is te zien hoe je standaard omschrijft Het is dezelfde "poort" waarop de flits, externe mic, ovf wordt op gemonteerd...(Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de ovf enkel voor de 16mm lens was...)

Samples voor de geinteresseerden:

(lenstip heeft ook samples, maar zoals voor AL hun lenzen en camera samples sucken die echt...weer...hoogtepunt was een gallerij van de uberscherpe nieuwe canon 70-200 II die ze zelfs hebben moeten verwijderen wegens belachelijk slecht...dus wie naar lenstip kijkt, be warned )

Comment

Working...
                                X