Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Het veranderen van lensmount is puur praktisch...
    waarom? als ze nu gewoon eens de micro FT vatting van panasonic en olympus overnamen... maar ja, op die manier kunnen ze de kopers niet verplichten van die astronomisch dure sony lenzen aan te schaffen

maar voor de rest ga ik met je akkoord. Ik vind de EVIL cameraatjes en meerbepaald mijn GF1 een droom om mee te werken. Aan mijn 7D kan ie niet tippen, maar die steek ik ook niet in mijn jaszak
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      waarom? als ze nu gewoon eens de micro FT vatting van panasonic en olympus overnamen... maar ja, op die manier kunnen ze de kopers niet verplichten van die astronomisch dure sony lenzen aan te schaffen

maar voor de rest ga ik met je akkoord. Ik vind de EVIL cameraatjes en meerbepaald mijn GF1 een droom om mee te werken. Aan mijn 7D kan ie niet tippen, maar die steek ik ook niet in mijn jaszak
      Jah...en de 4/3 mount is geschikt voor aps-c? Eens zien wat nikon en canon doet...4/3 mounts? yeah right
      Theoretisch zou de nex-mount geschikt moeten kunnen zijn voor FF...4/3?

En sony lenzen (waren) heus niet zo duur...als je ze koopt bij de lokale fotoboer misschien (in een vroegere post heb ik eens de lenzen van de canon nikon en sony vergeleken met elkaar, er heerst een verkeerde perceptie van de prijzen bij de mensen...omdat het in 2006 hoog begonnen was bij sony)...en helaas zijn de laatste 2 weken de prijzen inderdaad astronomisch hoog gestegen...

600 euro voor de nex5 met 16mm f2.8 lens...heel schappelijk toch?
      Last edited by Portmixus; 11 mei 2010, 15:58.

Comment

Andere merken hebben gps via flitsschoen hoor ik je zeggen? Yeps...maar dan met extra kabeltje om de info door te sturen
        Gedachten lezen is niet je beste punt, GPS en andere niet puur cameragebonden zaken interesseren me niet op een camera...

G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

@ K-2, je weet toch dat je met de adapter die je nodig hebt voor je A-mount lenzen, geen autofocus meer hebt, hoop ik ?
          Ik weet niet of dit nog zo zeker is

Wie zien wel...hoewel dpreview expliciet zegt het gevraagd te hebben aan sony en sony wel een fouten op hun website durft zetten...
          Persoonlijk dacht ik dat SAM er gekomen was ter voorbereiding van de mirrorless modellen (motor-in-body is immers uit den boze en onmogelijk in zo'n compact body) en't is dan wel jammer om te zien dat ze dit niet konden behouden op de nex'kes...of toch? :d Let's hope

Anders jammer punt is het verlies van in-body beeldstabilisatie...een snelle prime met sensorstabilisatie en uitstekende hoge iso's (zie voorbeelden boven) + AF tijdens video = WOW! Maar nu minder dus :d

En sensorstabilisatie met video is perfect mogelijk...bewijst de pentax K7! (Iets voor de volgende sony A7XX?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
            Gedachten lezen is niet je beste punt, GPS en andere niet puur cameragebonden zaken interesseren me niet op een camera...

G
            Gedachten lezen is dan ook geen hobby van mij

Compactheid heeft zijn prijs...had je liever de klassieke flitsschoen gezien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

Astronomisch dure lenzen, m'n beste Matthias, bestaan niet bij Sony...althans, tenzij je erbij vermeldt dat de lenzen van Nikon en Canon even duur zijn. Portmixus heeft ze in een post (namelijk deze, heb deze bij m'n favorieten gezet voor 'future reference' ).

Ik vind de prijzen ok, en vind het goed dat men net zoals bij de filmfunctie van de D300S een monteerbare microfoon beschikbaar stelt.

Enerzijds wel spijtig dat men niet voor stabilisatie in de body heeft gekozen. Raar dat het ineens in een klein lensje als de 18-55 voor de NEX-camera's wel kan, waar Canon en Nikon het vertikken om toplenzen à la 24-70 (beide merken) van stabilisatie te voorzien, maar da's een andere discussie. Anderzijds is het misschien gewoonweg in zo'n compact ('s werelds lichtste en kleinste body ofzo iets zegt men in de reclame) toestel niet te integreren.

Edit:

- er is een optische zoeker beschikbaar, blijkbaar. Ik dacht dat het om een elektronische ging. Field of view 16mm.
              - ik meen dat er deze ochtend op pagina 3 van de 'dedicated website' op sony.net nog stond dat Sony A-lenzen konden gebruikt worden, zonder autofocus (ook al zijn het SAM of SSM lenzen). Hierover zal Sony dus nog meer duidelijkheid moeten verschaffen.
              Last edited by JorisVdB; 28 augustus 2010, 15:44.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Anderzijds is het misschien gewoonweg in zo'n compact ('s werelds lichtste en kleinste body ofzo iets zegt men in de reclame) toestel niet te integreren.
                Volgens de foto's op dpreview van de doorsnede is er inderdaad geen plaats voor in-body beeldstabilisatie...misschien maken ze een nex7 die wat groter is en wel met...waarschijnlijk niet...Vind ik ook het grootste gemis!

Comment

Jah...en de 4/3 mount is geschikt voor aps-c? Eens zien wat nikon en canon doet...4/3 mounts? yeah right
                  Theoretisch zou de nex-mount geschikt moeten kunnen zijn voor FF...4/3?
                  das waar, ik had niet gezien dat het een aps-c formaat sensor was...
                  5DmkIII en wat glas

Comment

@ K-2, je weet toch dat je met de adapter die je nodig hebt voor je A-mount lenzen, geen autofocus meer hebt, hoop ik ?
                    Ja hoor, geen probleem. Op mijn huidige compactje heb ik niet die beeldkwaliteit en kan ik al helemaal niet op 100/2-kwaliteit hopen, zelfs niet manueel .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heb het gevonden, op pagina 2:

With the NEX-5 and NEX-3, you get a choice of dedicated E-mount lenses for wide-angle, standard zoom, and high-power zoom shooting, optional ultra wide-angle and fisheye converters, and – via a simple mount adaptor – the full range and world-class optics of the α digital SLR lens lineup.*

* AF not supported.

(http://www.sony.net/Products/ilc/E-s...eatures02.html)
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jorisvdb Bekijk bericht
                        heb het gevonden, op pagina 2:

With the nex-5 and nex-3, you get a choice of dedicated e-mount lenses for wide-angle, standard zoom, and high-power zoom shooting, optional ultra wide-angle and fisheye converters, and – via a simple mount adaptor – the full range and world-class optics of the α digital slr lens lineup.*

* af not supported.

(http://www.sony.net/products/ilc/e-s...eatures02.html)
                        zuuuuuuuuuuuuuuur

Comment

Enerzijds wel spijtig dat men niet voor stabilisatie in de body heeft gekozen. Raar dat het ineens in een klein lensje als de 18-55 voor de NEX-camera's wel kan, waar Canon en Nikon het vertikken om toplenzen à la 24-70 (beide merken) van stabilisatie te voorzien, maar da's een andere discussie. Anderzijds is het misschien gewoonweg in zo'n compact ('s werelds lichtste en kleinste body ofzo iets zegt men in de reclame) toestel niet te integreren.
                          En de 16mm f/2.8 dan?

Stabilisatie systemen hebben gewoon plaats nodig die - door de grote glas elementen - niet voorhanden is in die lichtsterke top objectieven. Als ze het dan toch ingebouwd krijgen, zal het de optische prestaties sterk benadelen en/of de stabilisatie minder efficiënt zijn. Misschien vinden ze hiervoor in de toekomst een oplossing, maar body stabilisatie is voorlopig de enige uitweg voor dit type glaswerk. Nikon en Canon hebben overigens ook een gestabiliseerde 18-55mm in dezelfde lichtsterkte

Comment

zuuuuuuuuuuuuuuur
                            ik kon het niet beter zeggen
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Wat een beauty van een systeem!!!! kompakt, strak design en mooie high iso's, als de bediening meevalt is em iets voor mij.
                              Waar en wanneer kan ik hem kopen????

Comment

De NEX-3 en -5 staan al bij B&H in New York...zonder prijzen, weliswaar, maar approximate arrival June, staat er.

Amazon Duitsland:

Sony NEX-5DB Systemkamera (14 Megapixel, Live View, Full HD Videoaufnahme, schwarz) Kit inklusive SEL-16F28 und SEL-1855 Objektiven von Sony
                                Neu kaufen: EUR 749,0

Volgens een andere bron zouden de pakketten bij B&H en Amazon Duitsland (dus ook gewone detailhandel) eind juni beschikbaar zijn...

Met twee objectieven, 'maar' 750 euro vind ik best meevallen, dat is goedkoper dan de Panasonic GF-1 met alleen maar de 20mm pancake...

Allez...OVF er nog bij rekenen, microotje en we zijn gesteld...ik reken op in totaal zo'n 900 euro. Zou wel graag nog wat meer primes zien: 35/1.4 ofzo...50mm f/1.8, zo'n dingen. De Alpha-adapter (nieuwe verklaring voor 'AA' binnenkort ) zou zo'n 200 euro moeten kosten, de OVF 180-220 euro. De microfoon 150. Nu nog een flash...weet iemand wat flash is in het Duits ?

Unverbindliche Preisempfehlung optionales Zubehör
                                Externes Mikrofon ECM-SST1: 149,00 Euro
                                Objektiv-Adapter LA-EA1: 199,00 Euro
                                Fischaugen-Konverter VCL-ECF1: 179,00 Euro
                                Ultra-Weitwinkel-Konverter VCL-ECU1: 159,00 Euro
                                Optischer Sucher FDA-SV1: 219,00 Euro
                                GPS-Recorder GPS-CS3KA: 139,00 Euro
                                Tragegurte STP-XH1: 39,00 Euro
                                Stationäres Netzteil AC-PW20: 100,00 Euro
                                Ersatz-Akku NP-FW50: 99,00 Euro
                                Zubehör-Kit ACC-FWCA mit Einschlagtuch, Tragegurt, Akku und Schutztasche für die Objektivkappe: 129,00 Euro
                                Memory Stick PRO Duo™ (MSMT16GN) mit 16 GB: 74,99 Euro
                                SDHC™ Class 4 Speicherkarte (SF16N4) mit 16 GB: 49,99 Euro
                                Last edited by JorisVdB; 11 mei 2010, 21:30.

Comment

Working...
                                X