Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D Spiegel defect

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D Spiegel defect

Hallo,

Gisteren is de spiegel van mijn 40D stuk gegaan, de spiegel zelf is niet defect, het bevestigingspinnetje waarmee de spiegel aan de body vastzit is afgebroken langs de rechterkant als je de camera voor je hebt.

Zou dit makelijk zelf te vervangen zijn? Bij een repair center is het al 37 euro om het defect te onderzoeken + ongeveer 200 euro reparatie. Lijkt met wat veel om nog te laten doen aan een 3 jaar oude 40d. Iemand een idee waar je aan spare parts kan raken?

Mvg,

lampemi
    Last edited by lampemi; 10 mei 2010, 14:10.
    50D, ne hoop glas en bliksemke

Re: 40D Spiegel deffect

rofa repair!

mijn AF module van mijn 50 1.4 is er vervangen voor 90 euro inclusief uren, hercalibreren, onderdelen, verzenden,...
    Website

Comment

Ik zou in ieder geval afraden om er zelf aan te beginnen 'prutsen'. Een DSLR is een precisie instrument waarvan de onderdelen perfect door de fabrikant zijn afgeregeld.
      Laat uw toestel door een erkende vakman herstellen.
      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Bedankt voor de info, heb ff bij Rofa gepolst, komt toch ook op minstens 200 euro zonder verzending. Brute pech dat hij niet meer in garantie is....Ik ben ondertussen overgegaan naar een (jonge tweedehands) 50D. Ik pruts nogal graag aan electronica, de kans is groot dat ik mijn 40D toch nog open gooi als ik heel heel veel tijd heb
        50D, ne hoop glas en bliksemke

Comment

Voor dat bedrag kun je inderdaad je oude 40D zelf eens bekijken
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
            I Een DSLR is een precisie instrument waarvan de onderdelen perfect door de fabrikant zijn afgeregeld.
            .
            Dat valt in de praktijk nogal eens tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lampemi Bekijk bericht
              Bedankt voor de info, heb ff bij Rofa gepolst, komt toch ook op minstens 200 euro zonder verzending. Brute pech dat hij niet meer in garantie is....Ik ben ondertussen overgegaan naar een (jonge tweedehands) 50D. Ik pruts nogal graag aan electronica, de kans is groot dat ik mijn 40D toch nog open gooi als ik heel heel veel tijd heb
              Hou ons op de hoogte mocht je het euvel toch gerepareerd krijgen.
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Working...
              X