Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV beschermfilter, welke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• UV beschermfilter, welke

Weer een vraagje van mij, Voor de 100-400mm lens wil ik graag een UV filter, eigenlijk meer als bescherming. Ik wil graag voor deze lens kwalitatief een goed filter.Ook mede omdat ik deze lens het meest zal gebruiken.
    Wat raden jullie mij aan?
    Excuus als deze vraag al eens is gesteld.
    Groet, Marijke/Orange

Iets van goed glas dus...niet op besparen. Cockin, B&W en al die andere merken die me nu effe ontglippen...
    Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Ik heb op de ene lens een Hoya 86mm UV filter (actie bij aankoop), op de ander een Tamron Skylight 1A (zat er op bij tweedehands aankoop)

Comment

B+W kopen, Marijke, met minder niet tevreden zijn.
        Zeker voor zo'n dure lens !
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Als het puur als bescherming is, dan kan dat natuurlijk ook met een goedkoop filter...

Comment

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
            Kwaliteit kopen Marijke na al dat goeds dat je nu al hebt. B+W, dure koop maar dit is ook goeie koop.

Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Originally posted by Pol Callens
              <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
              Kwaliteit kopen Marijke na al dat goeds dat je nu al hebt. B+W, dure koop maar dit is ook goeie koop.
              Ik heb ook een B+W 86mm voor mijn 50-500 zitten. Op een tele heb je geen slimline nodig, dus dat scheelt al een hap. Met zo een oppervlakte is het ook beter dat je een iets dikker (lees steviger) exemplaar hebt.

Maar zeker geen goekoop schijfje glas erop zetten; dan liever geen filter. Matige filters, zeker met zo een oppervlak, kunnen ongewilde reflecties veroorzaken, het contrast verminderen, de AF verstoren, ...
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
                Op een tele heb je geen slimline nodig
                Wat is een "slimline"?
                eMJeke
                website

Comment

Originally posted by eMJeke
                  Wat is een "slimline"?
                  Een dunner exemplaar, met een smallere ring. Vooral interessant bij groothoeklenzen, om vignetting te vermijden. Al is dat op een DSLR met crop factor misschien ook te verwaarlozen.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by Pieter G.
                    Originally posted by eMJeke
                    Wat is een "slimline"?
                    Een dunner exemplaar, met een smallere ring. Vooral interessant bij groothoeklenzen, om vignetting te vermijden. Al is dat op een DSLR met crop factor misschien ook te verwaarlozen.
                    bedankt Pieter G, ik heb onlangs tweedehands een pol-filter gekocht en daar staat "slim" op, ik wist wel dat dat niet op mij sloeg , maar dat het verder enkel betekende dat het een smallere ring is wist ik niet... tjomme 'k ben weer wat "slim"-mer!
                    eMJeke
                    website

Comment

Ik wist dat ook niet en bestelde een gewone B+Wfilter voor de 12-24mm.Gelukkig zei Edmond (wh00a) me dat een gewone filter vignettering kan geven op een breedhoek en heb ik Topfoto gebeld en zo'n slimfilter besteld in de plaats van de gewone.
                      De filter zal waarschijnlijk wel toegekomen zijn maar de lens nog niet.
                      Danny's Photosite

Comment

Hartelijk dank voor jullie advies.
                        Ik ga voor een B+W UV filter.
                        Helemaal top dit forum!
                        Groet Marijke/Orange

Comment

Ik ga voor een B+W UV filter.
                          goede keus, op mijn 100-400L zit er ook een 77m UV filter ter bescherming, je merkt niets maar dan ook niets dat ie ervoor zit, geen kwaliteits of lichtverlies
                          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

altijd B+W en ik gebruik de skylight filters KR016 dacht ik, deze beschermen de lens, filteren UV en zijn goed voor het contrast ...

Comment

Working...
                            X