Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 450-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 450-500

Hallo,

een eindje geleden stelde ik hier reeds een vraag omtrent keuze camera en lens. Ik ben er nu reeds uit dat ik een 18-200 wil (hoewel velen hier geen fan van zijn, wil ik toch liever starten met een lens om niet te moeten wisselen).

Tot enkele dagen geleden was ik ervan overtuigd een 450d te kopen (met lens €899 t.o.v. €1099 voor de 500d). Nu hoorde ik echter van een persoon:
    - de 450 valt er eigenlijk al buiten, die gaat eruit (?)
    - op het schermpje van de 500d kun je veel beter zien of je foto's goed zijn, dit is onmisbaar...

Is de 500d de €200 extra waard? En kloppen deze twee stellingen?

Alvast bedankt!

Re: canon 450-500

Oorspronkelijk geplaatst door Idee-fixe Bekijk bericht
    Hallo,

een eindje geleden stelde ik hier reeds een vraag omtrent keuze camera en lens. Ik ben er nu reeds uit dat ik een 18-200 wil (hoewel velen hier geen fan van zijn, wil ik toch liever starten met een lens om niet te moeten wisselen).

Tot enkele dagen geleden was ik ervan overtuigd een 450d te kopen (met lens €899 t.o.v. €1099 voor de 500d). Nu hoorde ik echter van een persoon:
    - de 450 valt er eigenlijk al buiten, die gaat eruit (?)
    - op het schermpje van de 500d kun je veel beter zien of je foto's goed zijn, dit is onmisbaar...

Is de 500d de €200 extra waard? En kloppen deze twee stellingen?

Alvast bedankt!

Als je geen filmfunctie nodig hebt zou ik voor deze gaan"Canon EOS 50D + EF-S 18-200 Kit" 1004 euro bij Cameranu.nl http://www.cameranu.nl/artikel/11837...18-200_IS.html

Dit ga je zeker niet beklagen
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Volgens mij is het prijsverschil tussen de 450d en de 500d slechts enkele tientjes.

http://www.cameranu.nl/artikel/41153...18-200_IS.html

€ 929,00.....

Comment

Ik heb met kerstmis bij fotokonijnenberg de 500D met 18-200 gekocht voor een 900 euro. Dus die 1100 die jij zegt is best veel. Koop het toestel en de lens in een kit, dan zijn ze goedkoper dan apart!
        En zoals gezegd, de 50D is ook een optie als je geen video nodig hebt, die heeft dacht ik dezelfde functies.
        Ik kan je wel zeggen dat de camera prima werkt en ook best makkelijk te bedienen is (heb ervoor met een 400D gefotografeerd).
        Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Haai,

de prijzen komen van de site van art&craft, waar ik van plan was m'n toestel te kopen (gezien de goede zaken die ik hier over hen las op het forum en de relatief beperkte afstand tot waar ik woon (west-vl)).
          Ik zie op de site van konijnenberg dat het idd een stuk goedkoper is, maar ik zit meer mee in met 'wat als er dan achteraf iets kapot gaat of er onderhoud nodig is'...

groeten!

Comment

Oh ja,

filmen lijkt mij een leuk snufje, maar is niet zo belangrijk voor mij: ik ga niet op basis daarvan voor een 500 kiezen. Een 50D leek me wat groot (is misschien wel een raar argument voor jullie :s)...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Comment

Heb momenteel nog geen stukken aan mijn 500D, dus over de service achteraf kan ik je niets persoonlijk vertellen. Toen ik daar was heb ik wel iemand gezien die een probleem had, en die werd naar mijn mening correct geholpen door de verkoper. Maar ik heb wel al eens gelezen dat dit niet altijd het geval is. Maar ik denk dat dit uitzonderingen zijn, want anders zouden ze toch geen klanten meer hebben...
              Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

hoi

ik fotografeer nu al een jaar met de 450 en ik moet zeggen dat ik nog geen last heb gehad van het feit dat ik de foto's niet goed zie op mijn scherm. Als de zon hard schijnt helderheid wat omhoog en het display is duidelijk leesbaar.

en ja dat ie er uit gaat, ik ga er wel van uit dat Canon die toestellen nog wel even ondersteund

hopelijk kon ik helpen

Comment

Om op je vragen te antwoorden:

- de 450D gaat er inderdaad uit bij Canon
                  - de meerprijs voor de 500D (die als je goed uitkijkt een 100 euro is normaal) is hij zeker waard! Het scherm is een stuk beter (zowel van grootte, licht en kleur als detail). Bovendien is de camera een stuk beter qua ruis...

De keuze zou dan ook eerder 500D/550D/50D zijn, voor mij, dan 450D/500D.
                  Ik heb ook die keuze gehad een half jaar geleden (450D vs 500D) en ik heb het me nog geen seconde beklaagd dat ik voor de 500D gekozen heb (bij CameraNu.nl).

Moest ik nu opnieuw kiezen zou mijn keuze gaan tussen de 550D/7D, omwille van de gevoeligere autofocus punten die de 550D heeft tov de 500D, maar de 550D vind ik zijn meerprijs tov de 500D niet waard, maar dat is mijn mening.
                  Last edited by Threesa; 6 mei 2010, 12:05.

Comment

Je tweede stelling klopt niet...Het is goed mogelijk dat de 500D een beter scherm heeft en dat je hierdoor inderdaad je foto's wat beter kan beoordelen...maar geen enkel LCD schermpje achterop de camera is goed genoeg om je foto ECHT te beoordelen...dit is dus niet onmisbaar...(het histogram zal op beide schermpjes wel goed te lezen zijn mag ik aannemen )

Persoonlijk...zou ik óf een flinke korting bedingen op de 450D...of voor de 500D gaan...
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

ik zou gewoon de 450 kopen. Fijne camera. Juist nu is dat slim, het is een uitlopend model;
                      dus goedkoop. heb je die extra megapixels nodig? Niet teveel uitgeven en je wild experimenteren met een goedkopere camera. de rest van de centjes fijn sparen, en gebruiken voor een betere lens, daar heb je veeel meer plezier van.

bij mediamarkt nu een 450 met tamron 18-200 voor rond 555,- hou je geld over om em uit te proberen in Barcelona

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
                        Ik heb met kerstmis bij fotokonijnenberg de 500D met 18-200 gekocht voor een 900 euro. Dus die 1100 die jij zegt is best veel. Koop het toestel en de lens in een kit, dan zijn ze goedkoper dan apart!
                        En zoals gezegd, de 50D is ook een optie als je geen video nodig hebt, die heeft dacht ik dezelfde functies.
                        Ik kan je wel zeggen dat de camera prima werkt en ook best makkelijk te bedienen is (heb ervoor met een 400D gefotografeerd).
                        Een 50D is geen optie vind ik, behalve 2dehands eventueel.
                        Waarom niet gewoon een 450D 2dehands en daarmee van start gaan?

Indien het nieuw moet zijn:

- 500D
                        - wachten op 60D
                        - 7D
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                          Om op je vragen te antwoorden:

- de 450D gaat er inderdaad uit bij Canon
                          - de meerprijs voor de 500D (die als je goed uitkijkt een 100 euro is normaal) is hij zeker waard! Het scherm is een stuk beter (zowel van grootte, licht en kleur als detail).
                          Zijn even groot.
                          Zo sterk is de macht der suggestie....

Comment

Working...
                          X