Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap sony a550 naar a900

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: overstap sony a550 naar a900

    sorry, inderdaad ja.
    Maar 11 is nog altijd bijzonder dicht bij de 12mp van mijn a700, dus ook daar zou ik geen enkel probleem in zien hoor .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: overstap sony a550 naar a900

      Voor alle duidelijkheid, het croppen gaat uiteraard, zelfs met een factor van 1,5. Ik zeg ook niet dat dit niet gaat, Hjanssen . Lijkt me ook geen reden om ineens te gaan roepen of schreeuwen .

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Ik droom ook van een A900 (voor het kunnen croppen en de veel hogere snelheid dan mijn A350'tje, maar vind de crop factor nogal nuttig)...
      Het stelt gewoon veel hogere eisen aan je lenzen (met een Sony Carl Zeiss of een G-lens is dit op zich geen probleem, maar toch), en het is de crop factor (= verkleinde beeldhoek) die belangrijk is. Crop factor is niet hetzelfde als de verhouding waarmee je kan croppen, voor alle duidelijkheid...interpretatiefout bij mijn bericht ?

      Mijn 70-400G SSM geeft momenteel de beeldhoek van een 600mm op een APS-C, waar dit 'maar' 400mm is op een full-frame. Ik weet niet of je de prijzen ietwat kent van een 600mm (of 600mm), maar deze zijn astronomisch te noemen wat mij betreft...dan kan ik nog beter een 300 f/2.8 G SSM kopen en een extender kopen :P.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #18
        Re: overstap sony a550 naar a900

        Oorspronkelijk geplaatst door JR. Bekijk bericht
        zoals ik al zij de lenzen is geen probleem
        heb een 24-70 2.8 g van minolta
        een 70-200 G en 70-400 G van sony
        een 100 mm macro van minolta
        een 50 mm f1.4
        een 85 mm f1.4
        een 28-135mm van minolta
        en dan ben ik er nog aan paar vergeten noemen
        Met zo'n glaswerk zou ik al lang een A900 gekocht hebben
        Er zijn mensen (genoeg) op dpreview die naast hun A900 zeer aangenaam verrast zijn over de A550 juist omwille van de toeters en bellen (paradoxaal bijna)! Zoals je zelf aangeeft zou ik ze naast elkaar gebruiken, ze overlappen eigenlijk op bijna niets behalve dat ze allebei foto's trekken

        Je kan eventueel later beslissen welke je wil houden

        Comment


        • #19
          Re: overstap sony a550 naar a900

          een a850 lijkt me een veel betere deal... weliswaar heb je wat minder fps, maar dit soort toestellen lijkt me uitermate geschikt voor landschapjes etc..no need voor veel fps dus..

          mss is de zoeker wel niet helemaal 100% dekkend, but who cares? als je van een a550 afkomt, zal de a850 alsnog een 'verhelderende' kijk op de wereld geven...

          voorlopig zie ik mij nog niet meteen een FF-sony dslr kopen, of welke FF dslr dan ook.. (al spookt het 5dmkII-of a850-idee al een hele tijd door mijn hoofd! )

          mijn a200 is bij lange na nog niet versleten, en het ding voldoet nog steeds prima!

          trouwens, als ik echt FF wil gaan, heb ik hier nog altijd een zooitje FF-35mm slr's liggen, dus ik kan nog wel even voort..

          wil ik het helemaal gek maken, dan pak ik een camera mee met 120 film erin...

          (als je daar afdrukken van ziet, dan heb je helemaal de WOW-factor! mooie doortekening, veel details, prachtige kleuren, scherpte is subliem! )

          maar goed, da's film, en geen digitaal..en daar moet je van houden...

          Comment


          • #20
            Re: overstap sony a550 naar a900

            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht

            Ik vrees dat je de P-stand gaat missen op een A900.

            G
            A900 heeft P-stand

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

            Maar een full-frame camera (en zeker aan 24,6 MP) stelt enorm hoge eisen aan je glaswerk als je optimale resultaten wil. Met andere woorden, je kan alleen nog full-frame compatibele lenzen kopen...dus dat wordt G-serie en Sony Carl Zeiss glas...wat niet zo goedkoop is:
            waarschijnlijk heb je daar een verkeerd beeld over, de G en de zeiss objectieven maken op APS evenzeer of zelfs nog meer verschil. FF gaat vlugger vignetting en onscherpte in de uiterste hoeken tonen, maar stelt minder hoge eisen aan de lens wat scherpte betreft. als voorbeeld mijn 17-35mm lens was matig van kwaliteit op de a700 (niet voldoende scherp) op de a900 is dit objectief best terug bruikbaar zelfs op lagere f-waardes.

            het verschil me de G en Zeiss lenzen toz van de mid-class lenzen is dat ze doorgaands beter micro contrast hebben, betere coating en filtering en daarbij zeer scherp zijn zelfs bij open diafragma, en dat primes daarbij een zeer mooi uitgesproken bokeh hebben.

            Comment


            • #21
              Re: overstap sony a550 naar a900

              het formaat waarmee je schiet, bepaald in grotere mate de scherpte, details etc, dan de lens..

              ik heb dat zelf aan den lijve ondervonden, toen ik met middenformaat begon te schieten..

              niet te vergelijken met aps-c, of zelfs 24mp FF...

              lui, zoals bruce percy schieten hun landschapjes met bv een mamiya 7II of contax 645..

              de resultaten zijn 'breath-taking' ..

              nu ligt het bij iemand als bruce percy niet alleen aan de camera of het formaat, de fotograaf zelf is natuurlijk ook geen kleine jongen he?







              film is not dead! daar kan geen ff-dslr tegenop...

              Comment


              • #22
                Re: overstap sony a550 naar a900

                is waarschijnlijk de reden waarom verschillende mid formaat gebruikers overstappen naar de a900.
                heb ook ooit midformaat (120 film, er ligt nog in mijn ijskast) gebruikt, ken het verschil maar al te goed. Midformaat heeft uiteraard voordelen maar is digitaal veel te duur of het moet zijn dat de nieuwe pentax hier verandering in brengt. (met een beetje dromen en als de euro niet flink daalt 6 a 7000 euro lanceerprijs ?) Met analoge film ga je het flink lastig hebben om met midformaat de a900/a850 te overtreffen.

                een voorbeeldje hebben van nen overstapper, kijk hier



                zijn zelfs heel wat tips en trucs te vinden in zijn blog

                Comment


                • #23
                  Re: overstap sony a550 naar a900

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  is waarschijnlijk de reden waarom verschillende mid formaat gebruikers overstappen naar de a900.
                  heb ook ooit midformaat (120 film, er ligt nog in mijn ijskast) gebruikt, ken het verschil maar al te goed. Midformaat heeft uiteraard voordelen maar is digitaal veel te duur of het moet zijn dat de nieuwe pentax hier verandering in brengt. (met een beetje dromen en als de euro niet flink daalt 6 a 7000 euro lanceerprijs ?) Met analoge film ga je het flink lastig hebben om met midformaat de a900/a850 te overtreffen.

                  een voorbeeldje hebben van nen overstapper, kijk hier



                  zijn zelfs heel wat tips en trucs te vinden in zijn blog
                  het is natuurlijk mijn persoonlijke mening en voorkeur, maar bv de paaseilandplaten van bruce percy met zijn analoogske, doen de a900 plaatjes toch echt verbleken in mijn opinie..


                  maar goed, het is appelen met peren vergelijken, en je houdt van film, digitaal, van beide of je geeft voorkeur aan 1 van de 2..

                  ik schiet enorm graag met mijn analoge MF baksken..

                  ik heb zelf ook veel meer 'feeling' met mijn analoogskes, dan met een digi-shot..niet alleen omwille van de film die ik zelf uitkies, en inleg, maar meer het gehele proces..

                  ik verkies dus ene camera, die uitblinkt door eenvoud, die mij het gevoel geeft, dat ik de baas ben en niet andersom, niet hoeven in te stellen tot en met, zoals je met digitale slr's steeds meer en meer tegenkomt..

                  sluitertijd, diafragma, scherpstellen, afdrukken, doordraaien..

                  8 frames, een zee van tijd, een statief, een draadontspanner, en thuiskomen met schitterende analoge pics, die ik kan opblazen zoveel ik wil, zonder kwaliteitsverlies..

                  luitjes, die al een hassie of een contax hebben, doen niet snel afstand van hun gear... er zit veel geld in, en.... wat ook niet onbelangrijk is, je kunt de boel ook nog es upgraden met bv een phase one digitale rug.. het kost een paar centen, maar dan heb je wel iets what is going to blow your mind away...

                  we hebben het hier over pro-systemen, die niet snel van de hand gedaan zullen worden.. deze jongens kennen hun gear inside-out, en vervangen niet al te snel..

                  mochten ze al overstappen, dan zal het wellicht zijn, vanwege de compactheid van een dslr..

                  grootformaat wordt trouwens ook nog steeds gebruikt..
                  denk maar eens aan linhof etc.. nog steeds nieuw te koop, film wordt ook nog steeds gemaakt, dus er zal schijnbaar nog steeds een markt voor zijn...

                  (persoonlijk vind ik de kosten van 120 film reuze meevallen, je schiet minder, je let meer op de variabelen en omstandigheden dan dat je met een dslr doet... dslr is een eind wegknallen, je kunt en heel kaartje volschieten, om vervolgens max. 10 geslaagde pics te selecteren..MF-analoog vereist wat meer inzet, geduld, en wellicht ook wat meer visie, maar af en toe es op het gemakje aandoen, levert over het algemeen wel beter resultaat op..)

                  p.s. mocht je trouwens van die film af willen, stuur me dan even een pb-tje, en welke film het precies is, ik zou het graag van je willen overnemen, mits de prijs goed is natuurlijk.. )
                  Last edited by Sjinouck; 4 mei 2010, 19:49.

                  Comment


                  • #24
                    Re: overstap sony a550 naar a900

                    verkoop je je a550?
                    anders mss wel interesse
                    Nikon D90 + AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR

                    Comment


                    • #25
                      Re: overstap sony a550 naar a900

                      Oorspronkelijk geplaatst door jones87 Bekijk bericht
                      verkoop je je a550?
                      anders mss wel interesse
                      mee nog niet ge ze alle 2 houden als er een opvolger voor de a700
                      komt dan zal ik de a550 verkopen,
                      Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: overstap sony a550 naar a900

                        Ik ben zelf ook aan het wachten op de 700-opvolger , ik hoop dat deze er snel gaat komen.
                        Anders schaf ik me ook de 550 aan.Kheb nog tot half de zomervakantie geduld

                        Comment


                        • #27
                          Re: overstap sony a550 naar a900

                          de a900 gisteren gaan ophalen en vanavond al even getest
                          eerste bevindingen.
                          supper heldere zoeker is echt veel beter
                          nog rappere af
                          betere af bij beperkt licht
                          ruis is minder goed dan de a550 (in jpg )
                          het 2de draaiwiel is ook makkelijk
                          de previeuw is ook leuk en makkelijk te gebruiken

                          hopelijk valt het weer morgennamiddag mee dan kan ik er eens mee
                          naar buiten trekken om verder te testen

                          JR.
                          Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: overstap sony a550 naar a900

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            By the way, je kan ook nog altijd een nieuwe A700 zoeken...het is nog steeds een uitstekend toestel!
                            Zou het probleem niet in het vinden zitten?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #29
                              Re: overstap sony a550 naar a900

                              "Wie zoekt, die vindt."...er zijn er nog, maar je moet gewoon zoeken en rondvragen...ik meen dat er onlangs op het forum hier nog iemand was die er een gevonden had. Kan me natuurlijk vergissen...

                              Wat die ruis betreft...Noise Ninja ofzo...of Lightroom, Aperture, etc...en in RAW fotograferen, je A900 zal er met veel plezier op los knallen...24 MP RAW'tjes, à 5 fps ...blijf het een schitterende camera vinden (zou er zelf maar al te graag eens een dagje mee proberen). Alleen spijtig van het gebrek aan de 'eye-start autofocus' functie...

                              Veel plezier ermee !
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X