Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blunder Photo Hall ?! Promotie 5D mk2 + EFS 10-22mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blunder Photo Hall ?! Promotie 5D mk2 + EFS 10-22mm

http://www.photohall.be/photohall_nl...m_medium=email

Deze promotie kreeg ik net in men bus.
    Voor iemand die niet veel van fotografie kent (en veel geld heeft) en landschapsfoto's wil nemen gaat bij photohall binnen en krijgt dan deze combinatie aangeboden?!
    Crop lens op een FF camera?!
    Canon!

Re: Blunder Photo Hall ?! Promotie 5D mk2 + EFS 10-22mm

Ik hoor en lees veel dat mensen in photo-hall, mediamarkt, saturn, etc...
    veel aan vergelijk doen van camera's.
    Ik hoop dat de meesten intussen wel beseffen dat de echte goede prijzen voor fotomateriaal niet in die ketens te vinden zijn, en die ketens enkel gebruiken voor de mogelijkheid alles es in de handen te nemen.

Velen zijn misschien daadwerkelijk goedkoper voor tv, hifi, muziek,.. maar voor fotografisch materiaal heb ik al vele sluw-overprijsde zaken gezien. En nu dus ook regelrecht foutief aangeboden
    Mediamarkt heb ik ooit een combinatie 1dsIII met 400DO lens weten aanbieden als zijnde een geweldige promo natuurlijk. Als ik me goed herinner was het toen ~800 Euro goedkoper voor die combo bij konijnenberg.
    En ja, zo'n 1dsIII, vooral met een 400DO is toch echt wel de kit waarvoor iedereen es een promotie zou willen zien

Comment

Ferme blunder !

Daar sta je dan met je ef-s lens op een ef vatting

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
        Ik hoor en lees veel dat mensen in photo-hall, mediamarkt, saturn, etc...
        veel aan vergelijk doen van camera's.
        Ik hoop dat de meesten intussen wel beseffen dat de echte goede prijzen voor fotomateriaal niet in die ketens te vinden zijn, en die ketens enkel gebruiken voor de mogelijkheid alles es in de handen te nemen.

Velen zijn misschien daadwerkelijk goedkoper voor tv, hifi, muziek,.. maar voor fotografisch materiaal heb ik al vele sluw-overprijsde zaken gezien. En nu dus ook regelrecht foutief aangeboden
        Mediamarkt heb ik ooit een combinatie 1dsIII met 400DO lens weten aanbieden als zijnde een geweldige promo natuurlijk. Als ik me goed herinner was het toen ~800 Euro goedkoper voor die combo bij konijnenberg.
        En ja, zo'n 1dsIII, vooral met een 400DO is toch echt wel de kit waarvoor iedereen es een promotie zou willen zien
        Inderdaad! Zelf koop ik ook wel bij konijn en rubens.
        Ik wil maar zeggen, mens met veel geld die er niets vanaf kent wilt een "goed cameraatje" voor op reis en krijgt dan dit voorgesteld..
        Erg! Als je al niet meer kan rekenen op een goed koopadvies!
        Canon!

Comment

je ziet het meer en meer dat ze crop lenzen combineren met FF camera. gewoon omdat het kan.
          zelf bij de gekendere nederlandse foto-online winkels doen ze er aan mee.
          www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Trek het nog wat verder, en fantaseer er een verkoper bij die daadwerkelijk niet weet dat het incompatibel is en de camera/lens demonstreert ..

Is het niet zo dat je bij sommige lenzen moet opletten tot hoever je uitzoomt? En wat gebeurt er dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
              Ik hoop dat de meesten intussen wel beseffen dat de echte goede prijzen voor fotomateriaal niet in die ketens te vinden zijn,
              Één jaar geleden een D700 in de MM voor €1650 is dat geen echt goede prijs?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_h Bekijk bericht
                Inderdaad! Zelf koop ik ook wel bij konijn en rubens.
                Ik wil maar zeggen, mens met veel geld die er niets vanaf kent wilt een "goed cameraatje" voor op reis en krijgt dan dit voorgesteld..
                Erg! Als je al niet meer kan rekenen op een goed koopadvies!
                Jah...Bij konijn zag ik vandaag een sony A850 (FF) met 18-200 (crop) staan (kijk maar eens op hun site...er zijn er nog zo!)

Comment

Ik bedoel niet persé dat alles overprijsd is, maar dat men moet opletten met sommige aanbiedingen.

Comment

Konijn is aan het uitbreiden. De zaak was gesloten (voor een dag of 2) maar gelukkig kon ik nog nét krijgen wat ik wou (Nikkor 85mm F1.4).
                    Dat was 2x geluk hebben : dat ik het artikel "alsnog" kon kopen én dat ik toevallig in de buurt was. Stel je voor dat ik er speciaal heen was gereden en dan is de boel gesloten.
                    Blijkbaar stond het ook vermeld op de website (dat ze een paar dagen gingen toe zijn) maar ik had enkel gezien dat die lens in voorraad was.
                    Vorige keer was ik ook al "slecht gediend" geweest : ik bel ze op en de telefoon blijft maar overgaan tot ik... de bezettoon krijg. Zo'n 10x gebeld, steeds bezet. Uiteindelijk (de aanhouder wint, zolang haar man het niet weet) kreeg ik toch "iemand met een Nederlands accent" (kortom : een Nederlandse) aan de lijn... Of "dit" en "dat" voorradig was ? Een volmondig : "JA" !
                    Kom ik eraan, 2 uur later. Is het artikel NIET in voorraad... Qué ?
                    "Ja, als al de telefoonlijnen hier bezet zijn word je automatisch doorgeschakeld naar de Nederlandse winkel. En blijkbaar was "dit" en ook "dat" dààr voorradig. Helaas-pindakaas.... niet hier & nu !!
                    Dus : bestellen en terugkeren. Of op een ander gaan waar de hap wél voorradig is. Zo zie je maar dat elke keten maar zo sterk is als zijn zwakste schakel. Hoe kon ik nu weten dat ik "ergens in Nederland" aan het bellen was ? En waarom dacht die "Trien" er niet aan dat een Vlaming (mijn accent wordt op flessen getrokken en via de grootdistributeur verkocht aan woekerprijzen ; ook & vooral in adelijke kringen waar men blijkbaar graag voeling houdt met "het volk" !) misschien voor de winkel in Turnhout belde ?
                    Een tijdje geleden moest ik bellen met de een of andere financiële instelling uit België. Meer concreet : met één van mijn verzekeraars of zo. Krijg ik zo'n geaffecteerd Nederlands stemmetje aan de lijn. Maar mijn frank begon serieus te vallen toen ik gevraagd werd.... mijn naam te spellen. Nu heb ik een van de méést onnozele familienamen die élke Vlaming en Nederlander véle malen gehoord & gelezen heeft. En toch moet ik mijn naam spellen ? Ik denk dat ik "ergens in Azië" in een "goedkoop" call center terecht was gekomen want ik heb al een paar keer gelezen dat ze, om de consument vertrouwen in te boezemen, zelfs "accenten" gaan aanleren. Dus Vlamingen krijgen een Nederlander aan de lijn. Ja, dàt boezemt nu écht vertrouwen in, hahahaha !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                      je ziet het meer en meer dat ze crop lenzen combineren met FF camera. gewoon omdat het kan.
                      Kan de combinatie uit dit topic eigenlijk wel?
                      Ik dacht namelijk dat de spiegel tegen de lens aan komt bij een EF- S en een full-frame toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Kan de combinatie uit dit topic eigenlijk wel?
                        Ik dacht namelijk dat de spiegel tegen de lens aan komt bij een EF- S en een full-frame toestel.
                        Gij hebt blijkbaar alle tussenliggende posts niet gelezen... wat ge nu aanhaalt, daar gaat het topic net over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Gij hebt blijkbaar alle tussenliggende posts niet gelezen... wat ge nu aanhaalt, daar gaat het topic net over
                          Inderdaad iets niet gezien, excuses.

Comment

Media Markt is even goedkoop als Konijnenberg heb ik ontdekt, en vooral veel dichterbij voor mij.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Omdat ik vanziens ben in het kort mijn eerst DSLR aan te kopen heb ik me gisteren eens 'geamuseerd' met alle prijzen die ik online kon terugvinden in een excelbestandje te gieten en ik was gewoon verstomd van de grote verschillen met Photo Hall:

De prijzen van Kamera express zijn incl. verzendings- en betalingskosten.

Een grotere print is te vinden op http://yfrog.com/4vphotohallj

Mijn keuze is duidelijk denk ik

Comment

Working...
                              X