Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon F4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon F4

Beste mensen.
    ik ben in het bezit van een nikon f4.
    die is binnen geweest om te kuisen hij was niet veranderd zelfs geen nieuwe batterijen erin.
    Mijn probleem is waar men moet doorkijken om foto te nemen daar zit stof in.
    hoe krijg ik dit eruit.
    groetjes
    Eddy

Re: Nikon F4

Lijkt mij stof in het spiegelhuis (pentaprisma).Terug binnendoen en vragen om hem grondig te kuisen??

Comment

Of gewoon wat stof op of onder het marglas, wat met wat blazen(met blaaskwast) weg is. Misschien moet het matglas even naar beneden.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Of gewoon wat stof op of onder het marglas, wat met wat blazen(met blaaskwast) weg is. Misschien moet het matglas even naar beneden.
        Ook mogelijk Wel opletten dat je met de blaaspeer dan het stof niet in het spiegelhuis blaast he

Comment

Beste mensen allen bedankt voor de reacties.
          Eddy Doei

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
            Ook mogelijk Wel opletten dat je met de blaaspeer dan het stof niet in het spiegelhuis blaast he
            Hoe wil je dit doen? Bij een F4 is dit trouwens niet zo erg als bij de D3.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

F4 heeft toch een verwisselbaar matglas
              Demonteren en schoonmaken...dit kan niet echt moeilijk zijn

Comment

Working...
              X