Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon: Powershot of Ixus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon: Powershot of Ixus?

Met elk compactje kan je wel redelijke foto's maken zolang er maar voldoende licht is.
    Als je onderwerp niet teveel beweegt, dan krijg je het wel op de foto. Actiefotografie is met de meeste compactjes heel erg moeilijk, omdat er teveel vertraging is tijdens het scherpstellen en dan heb je ook nog een vertraging wanneer je op de ontspanknop drukt. Daardoor is je onderwerp meestal al uit beeld voor de camera werkelijk een foto maakt.

Sommige compactjes doen het wat beter, maar dat zijn dan meestal ook net de duurdere modellen. Wat de hoge iso betreft, daar doet een S90 (heb ik zelf ook) het wat beter, maar je moet een iso 800 foto van die S90 niet vergelijken met die van een DSLR... Een van de voordelen van die S90 is wel dat het lensje heel lichtsterk is, tenminste toch op 28mm. Als er weinig licht is, dan gebruik ik de zoom niet, en maak ik foto's met het diafragma volledig open. Met die f2 kan je dan kiezen voor een lagere iso dan wanneer er een minder lichtsterk lensje op de camera zou zitten. Op die manier heb je samen met de wat betere hoge iso toch een vrij groot voordeel ten opzichte van de meeste andere compactjes.

Maar die S90 kost wel zo'n 60-70 euro meer dan je vooropgestelde budget.
    De Ixus cameraatjes hebben een kleinere sensor dan de S90 / G11, de S90 is op dit ogenblik de meest compacte camera met die sensor (Panasonic en Sony hebben ook een camera met dezelfde sensor).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

De knoop is doorgehakt, ik ben nu eigenaar van een Sony DSC HX5V!

Gisterenavond gekocht, dus ondertussen nog niet veel kunnen uitproberen, maar tot nu toe ben ik tevreden!
      Olympus PEN EPL-5

Comment

Ben nog op zoek naar een extra compact toestel om makkelijk mee te kunnen meenemen ... dus ben benieuwd naar je verdere bemerkingen van dit toestel ...

Comment

Working...
        X