Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live view?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Live view?

    Thanks VIM voor de duidelijke uitleg.
    Groetjes

    Comment


    • #17
      Re: Live view?

      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht

      Live view is TRAAG! Vergelijk het met de vertraging bij het afdrukken met een compactje. Maar hier is het scherpstellen een langzaam evenement in het nemen van de foto. Het afdrukken gaat dan wél snel.
      Klopt, bij de meeste merken toch..alhoewel het Sony wél gelukt is om een snelle live view te maken (een A550 knalt er tegen 4 foto's per seconde zelfs op los in live view).

      Maar een enkel nadeel: de extra sensor die er voor nodig is, maakt de zoeker kleiner. Voor zover ik weet de enige implementatie van live view die écht makkelijk werkt. Voor de keuze van Canon of Nikon valt ook wat te zeggen uiteraard, namelijk de zoeker groot en licht houden...(bij de nieuwe modellen is het bij Sony aardig wat verbeterd, de A550 z'n zoeker is even groot als een 500D geloof ik).

      Heb gisteren tijdens een etentje een ganse rits foto's genomen via het klapbaar scherm en de live view van m'n A350 (een camera van net geen twee jaar oud)...AF was quick and spot-on.

      Zoals Telekees zegt heb je geen live view nodig om mooie foto's te maken. 't Is wel handig als je het hebt in combinatie met een klapbaar scherm en als de snelheid qua autofocus deftig is - dan moet je niet in het gras gaan liggen voor macrofoto's of dergelijke, je kan vanaf je heup schieten als je wil, of boven je hoofd.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment

      Working...
      X