Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen i.v.m. eerste DSLR.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enkele vragen i.v.m. eerste DSLR.

Ik sta dus op het punt om van mijn Panasonic DMC-FZ18 over te stappen naar mijn eerste DSLR (waarvoor vakantiegeld al niet goed voor kan zijn), maar had graag wat meer info gekregen van de meer ervaren gebruikers hier op het forum.

Buiten enkele foto's van de kids hou ik me graag bezig met autosportfotografie, mijn huidig toestel geeft zeker geen onaardige resultaten maar hier en daar zou ik het toch net ietsje beter willen.

Als budget had ik iets van een 1200 Euro voorzien, al mag het ook ietsje meer zijn.

De vraag is dus welk toestel geschikt zou zijn als 'instapmodel' met toch al aardig wat mogelijkheden, enkelen hadden de Nikon D90 of D5000 al aangeraden maar ik wil niet overhaast beslissen. Ook qua (extra) lens zou ik graag willen weten of een 70-300mm voldoende is voor datgene waarvoor ik ze wil gebruiken, je kan nu eenmaal niet met je neus tot tegen de auto's gaan staan.

Alvast mijn welgemeende dank voor de info!

Joël.
    Last edited by JCE.72; 21 april 2010, 23:53.

Re: Advies i.v.m. eerste DSLR.

Ik ben ook van plan de overstap te maken van de FZ18 naar dslr. Mijn budget is ongeveer hetzelfde als het jouwe. Als body twijfel ik momenteel tussen de D90 en 50D. Voor autosportfotografie lijkt een snelle AF me wel handig. Als ik het goed heb, heeft de 50D een behoorlijk snelle AF alsook een snelle burst.

Ik denk ook dat de 70-300mm op gebied van tele al wat mogelijkheden brengt. Komt in kleinbeeld overeen met 450mm, iets minder dus dan de 504mm van de FZ18. Misschien kun je aan de hand van je huidige foto's afwegen of je een groter telebereik nodig hebt, maar dan zal je veel meer geld moeten neertellen vrees ik.

Heel veel succes met je beslissing! Ik breek er al weken men hoofd over en raak er nog niet uit.

Comment

Re: Enkele vragen i.v.m. eerste DSLR.

Ga voor de Nikon D90. Een pracht van een camera,neem er de Tamron 17-50mm2.8f en de Nikon 70-300mm bij twee super lenzen prijs/kwaliteit meer dan waard.

Greetz

Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Nu ja, je kunt net zo goed voor de Canon 50D gaan en daar een Tamron 17-50 2.8
        opschroeven. Of nog beter de Canon 17-55 2.8, en je een fantastische combinatie,
        die in niets voor de Nikon hoeft onder te doen.

Comment

Inderdaad kan hij dat....maar de Body van de D90+tamron zonder VR en Nikon 70-300 met VR komt in de buurt van zijn budget van 1200 euro...de canon 17-55mm2.8f is inderdaad een superlens,heb die ook nog gehad op mijn 450D vroeger maar die kost toch al direct tegen de 1000 euro doe daar dan nog de 50D bij en je zit al tegen de 1800 euro ofzo...en dan heb je nog geen telezoom hé...

grtz templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
          X