Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop eerste DSLR

Nee hoor, maar ik kan je enkel die info geven (en dacht dat je misschien interessant vond op basis van je eerdere vragen). Voor de Nikon-alternatieven moet je bij anderen zijn .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Als je inderdaad voor Nikon gaat zou ik dan toch voor de D5000 gaan met zijn CMOS sensor. En dan de lens. Tja, ik zou voor de 18-55 VR gaan. Waarom? Met deze lens zal je de camera goed leren kennen en kan je nadien uitkijken voor ander glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Icecube Bekijk bericht
        Haha, blijven aandringen he

Eum, ik dring niet aan?
        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Ah nee sorry.
          Had de nicknames verward. K-2 en KazzZ trekt wat op elkaar, ni?

Comment

Ik heb ondertussen nog een hoop reviews bekeken, maar daardoor begin ik nog meer te twijfelen

Op dit moment ben ik aan het twijfelen tussen:
            - Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR (€579)
            - Nikon D5000 + AF-S 18-55mm DX VR (€570)
            - Nikon D5000 + AF-S 18-105mm VR (€654)
            Het lijstje dat je hierboven weergeeft is momenteel ook mijn keuze en kan geen beslissing maken...

Wat ik je wel kan meedelen is dat op http://www.kamera-express.nl/ de prijzen toch nog gunstiger liggen nl:

D3000 + 18-55 VR + 55-200VR € 510,00
            D5000 + 18-55 VR € 519,00
            D5000 + 18-105 VR € 615,00

deze zijn met de verzendingskosten + vergoeding vooruitbetaling ingerekend. Je kan toch al een 50€ besparen hiermee
            Ik denk dat ik uiteindelijk voor de D5000 18-55 VR ga opteren. De D5000 en de D3000 zijn heel vergelijkbaar. Het zit hier meer in de details. De D5000 maakt gebruikt van een CMOS-sensor wat een optimaler energieverbruik zou geven. En dan de 12.3 megapixels versus de 10.2 van de D3000. Qua snelheid 4.5 fps vs 3 fps en de HDMI-aansluiting op de D5000 kan ook wel eens nuttig zijn.
            De optie filmen en de swivel LCD van de D5000 spreekt mij dan weer totaal niet aan. Filmen wil ik niet met mijn DSLR doen, daar koop ik wel een degelijke camera voor en de swivel LCD aanzie als een extra zwak punt op mijn camera kwestie afbreken en zo... (iemand ervaring mee?)
            Als ik totaal fout zit qua redenering, spreek mij dan aub tegen! Ik ben ook een beginneling, start van 0 en ben opzoek naar een toestel om mijn opleiding fotografie mee door te komen.

Greets!

Comment

Optimaal energie verbruik door de cmos sensor, ge kijkt wel maar naar nutteloze dingen he?

Dat filmen is ERG handig, en ik hoor veel mensen zeggen, dan koop ik wel een degelijke filmcamera, maar om even degelijk te kunnen filmen als een dslr incl de focus moogt ge al een HEEL degelijke (en dure) filmcamera kopen, het zit er nu eenmaal op, het feit dat het beschikbaar is zal u gevoelens niet kwetsen.

Dat kantelbaarscherm is erg handig, dat gaat ge nog wel ondervinden, en gaat ge blij zijn dat het er is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                Optimaal energie verbruik door de cmos sensor, ge kijkt wel maar naar nutteloze dingen he?

Dat filmen is ERG handig, en ik hoor veel mensen zeggen, dan koop ik wel een degelijke filmcamera, maar om even degelijk te kunnen filmen als een dslr incl de focus moogt ge al een HEEL degelijke (en dure) filmcamera kopen, het zit er nu eenmaal op, het feit dat het beschikbaar is zal u gevoelens niet kwetsen.

Dat kantelbaarscherm is erg handig, dat gaat ge nog wel ondervinden, en gaat ge blij zijn dat het er is.
                Merci voor uw eerlijk antwoord Ik weet zelf niet perfect naar wat ik moet kijken, wat belangrijk is en wat niet. Alle opmerkingen zijn welkom! Ik probeer me via jullie wat te informeren. Ik ging vorig weekend ook even langs bij Grobet in Antwerpen, maar daar stond zeker 15 man voor mij, dus de moeite niet waard om te wachten...

Dus uw opinie is dan ook om voor de D5000 te gaan?

sorry Mr. Icecube dat ik hier in jouw discussie intreed, vond het een beetje onnodig om een nieuwe discussie op te starten met zo goed als hetzelfde onderwerp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sarah15 Bekijk bericht
                  sorry Mr. Icecube dat ik hier in jouw discussie intreed, vond het een beetje onnodig om een nieuwe discussie op te starten met zo goed als hetzelfde onderwerp
                  Hehe, geen probleem.

Ik heb ondertussen voor mezelf ook al bepaald dat ik voor de D5000 ga. Niet echt voor de extra features, maar vooral voor de betere CMOS sensor. Heb wat reviews bekeken en die vertoont toch duidelijk minder ruis op hogere ISO.
                  Ik moet dan wel de guide mode van de D3000 laten vallen, maar dan moet ik maar wat meer oefenen. Ik had toch zo al het idee dat ik de guide mode enkel in het begin even zou gebruiken.

Wat betreft de objectieven. Ik zou graag wat wildlife fotografie gaan doen als ik de camera goed ken. Daarom ga ik op dit moment een 18-55mm VR of een 18-105mm VR objectief er bij nemen. Binnen 2 of 3 maanden koop ik me dan de 70-300mm VR erbij en dan zou ik toch wel wat mooie beelden moeten kunnen maken.

Comment

Wat betreft de objectieven. Ik zou graag wat wildlife fotografie gaan doen als ik de camera goed ken. Daarom ga ik op dit moment een 18-55mm VR of een 18-105mm VR objectief er bij nemen..
                    Dan moet dat wildlife niet te wild zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Dan moet dat wildlife niet te wild zijn.
                      ik denk niet dat je het snapt. hij neemt nu die lenzen omdat wildlife pas voor later is
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Ja inderdaad De 18-55mm of 18-105mm zou voorlopig voor algemeen gebruik en "camera-gewenning" zijn. En als ik dat dan onder de knie heb koop ik die 70-300mm voor wildlife.

Comment

Je schrijft dat je tot nu toe alleen met geleende compact camera's gewerkt hebt.
                          Hoe groot is je kennis van fotografie ??
                          Immers je bent van plan een camera te kopen met veel instelmogelijkheden, je gaat dan toch niet de stand "AUTO " gebruiken.....

Ik heb enkele weken geleden een D5000 ( + 18-200 VRII) gekocht en ben er tevreden mee.
                          Live view gebruik ik bijna niet, maar om de gemaakte foto's te bekijken is dat kantelbaar scherm erg gemakkelijk. Ook is dat scherm gemakkelijk bij het fotograferen van lage objecten.
                          Omdat ik de zoeker gebruik, klap ik vaak het scherm niet uit tijdens het fotograferen, dit voorkomt ook beschadiging van het scherm. Misschien dat ik er een folie op ga plakken.
                          Verder heeft de d5000 nogal wat mogelijkheden om foto's te bewerken / aan te passen / uit te snijden.
                          De film functie heb ik nog maar een enkele keer gebruikt. Dat vraagt toch wat oefening omdat je dan wel het scherm moet gebruiken.

Lenzen: Vanwege het grotere bereik zou ik kiezen voor de 18-105 mm. de 18-55 haalt niet zo erg dichtbij.

Succes gewenst bij het kiezen.
                          En als je dan een camera hebt, zul je nog vaak de handleiding moeten lezen denk ik ( = eigen ervaring) en geregeld eens moeten "spelen" met de diverse instellingen.

Frans
                          Nikon D5000 + Nikor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G ED VR II

Comment

Hey, nog bedankt voor je reactie, maar ik had ondertussen mijn keuze al gemaakt.
                            Ik ben vrijdag in Fotokonijnenberg mijn D5000 + 18-105mm VR gaan reserveren. Nu afwachten tot ze geleverd worden

En zoals gezegd, mijn kennis op het vlak van fotografie is zo goed als nihil. Maar ik kan het ook niet leren als ik niet eerst een camera koop he

Comment

Oei, nu moet ik misschien toch terugkomen op mijn mening. Ik ben terug aan het twijfelen gegaan.

En wel door deze aanbieding van de Makro:

D5000+18-55 (niet VR) + Sigma 70-300mm + tas+ SD 8GB voor maar 666 euro.

Dit terwijl ik voor mijn huidig bestelde D5000 + 18-105mm VR 654 euro zal moeten betalen.
                              En ik was van plan een Nikor 70-300mm VR objectief te kopen achteraf wat nog eens op 375 euro zou komen.

Nu begin ik toch wel te twijfelen of die VR echt wel die bijna 400 euro extra waard is...

Comment

Oei, nu moet ik misschien toch terugkomen op mijn mening. Ik ben terug aan het twijfelen gegaan.

En wel door deze aanbieding van de Makro:

D5000+18-55 (niet VR) + Sigma 70-300mm + tas+ SD 8GB voor maar 666 euro.

Dit terwijl ik voor mijn huidig bestelde D5000 + 18-105mm VR 654 euro zal moeten betalen.
                                En ik was van plan een Nikor 70-300mm VR objectief te kopen achteraf wat nog eens op 375 euro zou komen.

Nu begin ik toch wel te twijfelen of die VR echt wel die bijna 400 euro extra waard is...
                                Ja die is het echt wel waard, is echt super scherp en heel snel.
                                http://www.kenrockwell.com/nikon/70-300-vr.htm

http://moosepeterson.com/blog/?p=6931

Comment

Working...
                                X