Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S90-Sony HX5-Sony dsc 55

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon S90-Sony HX5-Sony dsc 55

Hallo,
    In afwachting van een Reflexcamera te kopen,ga ik mij een nieuwe compact camera kopen(Met mijne Canon Powershot S 60 is er precies iets mis,strepen in het display en in de foto's een overvloed van purper)

Nu heb ik alle goede review gelezen over de Canon S90,maar heb een beetje angst voor een canon,aangezien mijn vorige nog niet zo oud is en hij hapert al.Of zou ik het mij riskeren om eentje te kopen?

Nu heb ik ook eens gelezen dat de Sony HX5 ook goed is,heeft iemand ervaring met deze of met de Sony dsc 55.Of weet iemand nog een zeer goede compact camera.
    Ik heb gezien dat de ene een CCD sensor heeft en de andere een CMOS sensor,wat is het verschil ? en welke is het best?
    Dan ben ik morgen wat op de hoogte van de modellen als ik naar de winkel ga.

Alvast bedankt
    Last edited by h999; 16 april 2010, 20:06.

Re: Canon S90-Sony HX5-Sony dsc 55

Niemand info?

Comment

Ik heb net zo'n Sony gekocht, ga hem morgen afhalen. Wel de HX5*V* met GPS.

Was ook wel gecharmeerd van de S90 (niet echt veel duurder), maar het leek mij meer een mini-reflex in veel opzichten. Da's positief, maar ook negatief gezien dat betekent dat het eigenlijke een inferieure reflex met kleiner formaat is (kort door de bocht ik weet het...). Grosso modo zijn er twee soorten fotografie voor mij: mindless point & shoot en mooie foto's proberen maken. Bij het eerste is zo'n S90 wat overkill met all z'n manual controls, en bij het tweede neem ik toch de DSLR (EOS450D - o.a. gekozen omdat dit qua formaat en gewicht nogal meevalt) mee.

En als je dan naar P&S fotografie kijkt, dan biedt zo'n Sony heel wat features die een DSLR (of de mijne toch) niet heeft. En die de S90 dus ook niet (of in mindere uitvoering) heeft. Bv. 1080i HD filmfunctie met stereo, actieve beeldstabilisatie bij het filmen (werkt uiterst indrukwekkend), twilight mode en anti-blur mode (innovatieve oplossing voor low-light shooting die meer effect heeft dan een iets snellere lens op wat nog altijd miniscule sensors zijn), HDR functie, GPS, burst mode met 10 shots in 1 seconde, uitstekende panorama sweep modus, etc.

Denk dat de S90 de betere camera's is voor (semi) pro's die op automatische piloot met manual control mooie foto's nemen, maar voor een amateur als mezelf leek de Sony de juiste keuze als 'familiecamera' die altijd mee gaat.

Comment

Wat de Sony's betreft zou ik de HX5V nemen - die heeft een CMOS en als ik het goed heb is dat de Exmor-R, ik meen dat Sony geen Exmor-R CCD's heeft...(beter wat ruis dus betreft).

Met zowel de Canon als de HX5V doe je een goede koop. Ik weet niet hoe het met de lens zit van de Canon, maar de HX5V z'n resultaten zagen er erg goed uit, ook op de uiteindes van het zoombereik (weinig softness in het algemeen; goed scherp dus, distortion wordt waarschijnlijk gecorrigeerd in de camera, enz).

Als ik een compactcamera nu zou moeten kopen zou het die zijn, of de Canon (alhoewel Panasonic ook wel een paar interessante modellen heeft eigenlijk...).

Van de HX5V staat op Imaging-resource.com een review, op Cameralabs.com ook (als m'n geheugen goed is in de review van de HX5V een vergelijking met de S90 of een vergelijkbare Panasonic).
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Is die dsc 55 niet beter,omdat hij meer pixsels heeft?

Zou ik met deze ook mooie detailsfoto's kunnen nemen,dus van heel dichtbij?
          Thanks

Comment

Nee, je koopt beter als je een compactcamera koopt met minder pixels maar een betere sensor en betere lens.

Alleen op middenformaat (Hasselblad enz) of spiegelreflexen (vooral op full-frame dan) hebben meer pixels eigenlijk meer zin als je eenmaal boven 10mp gaat, omdat er dan tegelijk betere ISO-prestaties mogelijk zijn en je hebt meer cropmogelijkheden omdat er sowieso een betere lens op zit dan op gelijk welke compactcamera, denk ik.

De HX55 of hoe heet hij daar is het model volgens mij dat zoveel mogelijk op de consument is gericht...goedkoper dan de hogere kwaliteitsoptie, meer pixels, evenveel zoom...als consument val je snel in die 'valkuil' van zo'n redenering.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Je zal van de Sony HX5V geen spijt krijgen, ik heb deze gekocht voor de 1080i HD-video's, op onze Sony Bravia 40Z5500 komen de beelden en de kleuren heel goed.
              De GPS werkt ook heel goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
                Je zal van de Sony HX5V geen spijt krijgen, ik heb deze gekocht voor de 1080i HD-video's, op onze Sony Bravia 40Z5500 komen de beelden en de kleuren heel goed.
                De GPS werkt ook heel goed.
                Ik ben vandaag eens gaan kijken bij saturn,ziet er wel een goede camera uit,simpel in bediening.

Heeft deze ook een macro functie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h999 Bekijk bericht
                  Ik ben vandaag eens gaan kijken bij saturn,ziet er wel een goede camera uit,simpel in bediening.

Heeft deze ook een macro functie?
                  Ja, bij scèneherkenning staat wel macro, ik heb dat nog niet geprobeerd omdat ik de Alpha 700 daarvoor gebruik.

Je kan de handleiding op de sony website eens nalezen als je wil.

Comment

Ik heb hem nu. Erg leuk toestelletje, wat 'speelgoed' maar dat was eigenlijk ook de bedoeling. De speciale modussen (HDR, twilight, anti-motion, panorama) doen wat je er van verwacht, vooral panorama is erg leuk. Filmpjes zijn ook erg goed (gezien het formaat v/h toestel), met uitstekende stabilisatie. Beeldkwaliteit heb ik nog niet aan dieper onderzoek onderworpen, maar de kleuren lijken alvast natuurlijk. De GPS heb ik ondertussen ook ge-update, dus dat moeten we binnenkort eens uitproberen. Verder een knappe zoom, heel smooth en met een mooi bereik in beide richtingen. Ook de snelheid van de autofocus valt goed mee en de vertraging tussen afdrukken en foto is - hoewel helemaal geen reflex - een grote sprong vooruit t.o.v. van onze oude DSC-W50.

Er zitten ook wat echte gimmicks op het toestel, de gezichts- en smileherkennings modi bv. Burst is ook knap, maar wel met mate te gebruiken want daarna ben je het toestel ettelijke seconden kwijt terwijl alles weggeschreven wordt. Het schermpje tenslotte volstaat, maar is in deze prijsklasse niet echt een topper.

Enige echte minpunt is dat deze camera volgens mij niet geen bijzondere kwaliteiten heeft bij weinig licht. Ik was me daar gelukkig van bewust toen ik hem kocht (en daarom kocht ik hem dus ook niet), maar Sony legt het er nogal dik op qua 'low light performance' in hun marketing. De realiteit is dat dit toestel gewoon middelmatig is op dat gebied, maar dat enkele slimme software trucs (twilight mode) in combinatie met de snelle sensor/processor er voor zorgen dat je toch verder kan springen dan de meeste compacts bij slecht licht. Maar zoiets heeft natuurlijk z'n beperkingen; voornamelijk dat het onderwerp echt niet veel mag bewegen.

Comment

Working...
                    X