Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D mark IV men eerste indrukken en een review

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1D mark IV men eerste indrukken en een review

Ik heb op men website men eerste indrukken neergepend over de 1D mark IV. Verder heb ik het aangevuld met een review.
    Je kan er oa. de full resolution beelden downloaden van de AF tracking en van de ISO performance.
    Je kan het HIER vinden.

Moesten jullie nog verdere vragen of opmerkingen hebben, shoot!

Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Re: 1D mark IV men eerste indrukken en een review

Heel goed uitgelegd en in verstaanbare taal

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Thx Sieg :-) blij dat mijn inspanningen op prijs gesteld worden :-)

Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

Comment

Spijtig genoeg kunnen deze foto's mij nog altijd niet overtuigen over de kwaliteit van het nieuwe auto focus systeem.
        Maar toch bedankt voor deze test al had ik wel graag de waardes van snelheid en opening geweten. ( of zie ik erover? )
        Last edited by Jo; 20 april 2010, 23:54.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

momenteel zijn er meer pro's die nog steeds een mkIII gebruiken dan een mkIV...

het prijsverschil is behoorlijk te noemen...scheelt toch een paar duizend...

de plaatjes in de review laten m.i. niet echt het prijsverschil/c.q. de betere af-tracking zien...

de pro zal voorlopig nog even doorgaan met de mkIII, daar eea verkocht dient te worden, kosten versus baten..., maar...

de (kapitaalkrachtige) amateur zal idd verguld zijn met deze nieuwe mkIV... (gear acquisition syndrome..)
          Last edited by Sjinouck; 21 april 2010, 18:47.

Comment

16,1 MP aan 1.3 crop versus 18 MP aan 1.6 crop (de 1DIV versus de 7D dus)... zou dit voor sport en natuurfotografie (wildlife, geen landschappen uiteraard) opwegen tov de hoger ISO, extra AF points,... ?
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Je verliest door de 1.3 tov 1.6 crop best wel wat mm's als je werkt met bv 400 mm lenzen plus door de 18 MP kan je iets meer croppen al is dit verschil wel miniem.
              Verder mag je niet vergeten dat de 7D ook een zeer goed AF heeft.
              Canon heeft met de 7D redelijk grote stap gezet richting van de 1D reeks.
              Waar de 1D nog altijd in uitblinkt is de aanpasbaarheid en bouwkwaliteit. Je moet voor jezelf wat uitmaken of dit het extra geld waard is.
              Als je nog vragen moest hebben, shoot!

Jakke
              Canon en glas
              www.jakke16.be

Comment

@ Jo: de loper zijn ISO 400 1/2000 f/4
                de scooter ISO200 1/1200 f/2.8

Jakke
                Last edited by JG16; 26 april 2010, 09:45. Reden: 1/120 naar 1/1200 aangepast
                Canon en glas
                www.jakke16.be

Comment

Bedankt voor de info.

Vind je die 1/120 niet tamelijk traag en f2.8.00 en f4.0 geen tamelijk grote openingen om een scherptetest mee te doen?

Ik zou hem feitelijk dolgraag wel eens zelf willen uitproberen.

groetjes
                  Jo(han)
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                    Bedankt voor de info.

Vind je die 1/120 niet tamelijk traag en f2.8.00 en f4.0 geen tamelijk grote openingen om een scherptetest mee te doen?

Ik zou hem feitelijk dolgraag wel eens zelf willen uitproberen.

groetjes
                    Jo(han)

scherpsteltest volopen op 2.8 is toch nuttig? Voor landschap dan weer best een 8.0 foto wellicht, maar ik kan leven met deze keuze.
                    Die ISO test is ook de moeite om eens te zien. Deze body met mijn nieuwe 70-200 op hoge ISO bij concerten, dat moet rocken! Voor vogeltjes en het betere telewerk zou een 7D dan weer net iets meer opleveren (crop + pixels) denk ik. Ik zal misschien maar wachten op de 9D met de ISO prestaties van deze 1DIV en de pixels van de 7D.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Ik heb ook een typo gemaakt het was niet 1/120 maar 1/1200.
                      Ik heb er nu een aantal concerten mee gedaan en boven 6400 begint er heel wat kleurenruist door te komen, vooral in het rode kanaal maar toch nog altijd best bruikbaar met de juiste PP technieken.

BTW je kan beter de tracking testen met een groot difragma omdat de AF dan nauwkeuriger moet zijn om nog een scherp beeld te krijgen.

Jakke
                      Canon en glas
                      www.jakke16.be

Comment

Super Camera ik heb hem ook.
                        Hoge ISO is idd super Video is leuk en makkelijk maar het AF systeem is stukken beter
                        Eindelijk weer eens een scherpe foto bij sport wedstrijden

In Nederland zijn ze wel goedkoper als in Belgie zag il
                        Hier zijn ze op dit moment 3550,00
                        Canon 1 DS Mark 3, Canon 1 D Mark IV, 16-35 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 100-400 5.6 400 2.8
                        www.persfoto.com

Comment

Working...
                        X