Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550D of 50D ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 550D of 50D ...

Eens een vraagje. Ik ben sinds afgelopen weekend "mede-slachtoffer" van de blijkbaar beruchte error-99 op de 40D ...

Ik heb hem vandaag bij de winkelier binnengebracht en nu is het offerte afwachten. Waar zou ik de grens trekken om hem alsnog te laten maken? Wat is men gemiddeld kwijt. Volgens de winkelier kan het echt vanalles zijn. Hij heeft ook nog een aantal dingen geprobeerd maar de error-99 blijft. Dus die ben ik minstens 6 weken kwijt.

Nu was ik aan het denken : met m'n eerste digitale reflex, de 350d heb ik nog niks maar dan ook niks voorgehad. Hèt verschil : ik kon dankzij de snelheid van de 40d meer foto's maken van een actie (vooral autosportfotografie) en zo zijn er nog wel wat.

Nu was ik benieuwd en ben ik wat gaan opzoeken : die 550d wordt ook goed beschreven en wordt soms meer vergeleken met de 7d. Wat zouden jullie hier doen als je nu aankoopt : de 550d of de 50D. Denkend aan de snelheid enzo die ik als interessant ervaar met de 40D.

Kortweg, graag jullie mening (dit alles als de kostprijs van de 40d te hoog zou worden bevonden)

Re: 550D of 50D ...

Ik heb vorig jaar tijdens vakantie in Frankrijk voor de 2de maal een error gehad.
    De eerste keer laten maken (2jaar geleden) net binnen garantie) Vorig jaar dus niet...
    heb toen toch bijna een 250euro moeten ophoesten.... het was dat op geen camera meer.
    Ik vond het toen teveel geld om bij een nieuwe 50D of de 5D te kopen...
    Hoe dan ook... het is en blijft een hobby, moest je er nu wat geld mee verdienen als bijberoep, is wat anders... Maar inderdaad... de nieuwe toestellen zijn aantrekkelijk... maar het is nog altijd de persoon die de foto maakt... niet het toestel...

T
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Sedert ik van een XXXD naar een XXD overgestapt ben weet ik het wel, geef mij maar de 50D voor bouwkwaliteit, handigheid van bedienen, snelheid etc.

Comment

en het beeldqualiteitsverschil tssn de XXXD en de XXD reeksen? of is dit het nihil?
        Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Beeldkwaliteit is vergelijkbaar, maar de manier waarop je de beelden maakt niet.

Comment

Ben het met Zappa eens. Denk niet dat je van een xxD terug naar een xxxD wil, hoe goed ook die 550D uit de reviews komt. Evenmin een dergelijke err.99 voorgehad met de 50D.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X