______
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
D90 ... of 7D ?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: D90 ... of 7D ?
De Canon 7D is vergelijkbaar met de Nikon D300s
De D90 is een stapje lager
Het lijkt mij niet dat er uit de hogere modellen (concreet de 7D) voorgeprogrammeerde functies zijn weggevallen waar je veel mee bent
Op de Canons kan een een PC aansluiten om remote te bedienen
-
Mijn advies is om even naar een grote winkel te gaan en de verschillende merken en modellen even te proberen. Inderdaad vergelijk je nu twee camera's met elkaar die in een hele verschillende klasse zitten. De D90 is beter te vergelijken met de 50D van Canon. Lees ook de rest van het forum er maar eens op na.
De vraag die je stelt wordt hier (bijna) dagelijks gesteld. Uiteindelijk zal jij de keuze moeten maken en jij moet het apparaat ook betalen. Dus...
Groeten van WillemGemiddelde van mijn body's: Nikon E137.5
Gemiddelde van mijn objectieven: Nikkor 73mm F2.27
Gemiddelde van mijn flitsers: Nikon SB-700
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtDe Canon 7D is vergelijkbaar met de Nikon D300s
De D90 is een stapje lager
Het lijkt mij niet dat er uit de hogere modellen (concreet de 7D) voorgeprogrammeerde functies zijn weggevallen waar je veel mee bent
Op de Canons kan een een PC aansluiten om remote te bedienen
Comment
-
Op mijn D90 zitten ook voorgeprogrameerde functies, en ik heb ze nog nooit gebruikt. Ik schiet bijna altijd in de A mode.
Lijkt me geen argument om niet voor een 7D te kiezen.Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk berichtOp mijn D90 zitten ook voorgeprogrameerde functies, en ik heb ze nog nooit gebruikt. Ik schiet bijna altijd in de A mode.
Lijkt me geen argument om niet voor een 7D te kiezen.some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtals je graag met de voorgeprogrameerde functies werkt, ga dan gewoon voor de D90, fotografie moet plezant blijven... je kan later ook manueel gaan werken met de D90...
Zonder deze hoef je helemaal niet manueel te werken hoor
Comment
-
Wat ook van belang is bij keuze van een toestel/merk is welke lenzen er voorhanden zijn in de categorie die je beoogt aan te schaffen.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
De 7D is een trapje hoger eerder te vergelijken met de Nikon D300.
Maar zal ongetwijfeld toch ook weer wat duurder zijn dan de D90.
Meer naar hetzelfde niveau van de D90 vindt je bij Canon de 50D.
Beiden zijn goede toestellen. En met beiden kan je via een PC/Laptop werken.
Dus denk eens even na welke lenzen je denkt nodig te hebben. En leg die ook even in de vergelijking. De ene fotograag vindt sneller zijn gading bij het ene merk dan het andere.
Via een iPAD zal nog niet kunnen, het kan zijn dat dit mogelijk wordt, dan maar dan zullen Canon of Nikon daarvoor een iPAD applicatie moeten ontwikkelen.
Wat wel komt is een dongle om dan je beelden via USB of SD kaart over te zetten op de iPAD. Maar dat is dus nadat je geschoten hebt.Tot sluitertijd, Dirk
Comment
Comment