Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D externe HD ansluiten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 7D externe HD ansluiten?

Kan men een externe HD (zonder extra voeding) rechtstreeks aansluiten aan de camera om foto's daarop over te zetten?

Re: Canon 7D externe HD ansluiten?

Aansluiten kan, maar geen foto's oversetten. Camera en ext HDD zijn beide 'passieve' usb-klanten.

Met een ext HDD met interne voeding(imagetank) lukt dit wel.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dus: Als ik mijn andere externe HD (die wél voeding heeft) op de camera aansluit dan kan ik volgens jou wél foto's oversluizen?

Comment

gaat volgens mij niet omdat de 7D geen software/driver aan boord heeft om de HD te herkennen laat staan foto's over te zetten.

Trouwens, hoe onpraktisch zou dat werken? Voor de kostprijs van CF-kaartjes tegenwoordig, zou ik geen alternatieven opzoeken eerlijk gezegd...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          gaat volgens mij niet omdat de 7D geen software/driver aan boord heeft om de HD te herkennen laat staan foto's over te zetten.

Trouwens, hoe onpraktisch zou dat werken? Voor de kostprijs van CF-kaartjes tegenwoordig, zou ik geen alternatieven opzoeken eerlijk gezegd...
          Ook niet als je binnenkort voor 14 dagen naar Zuid-Afrika gaat en massa's foto's/films wil maken
          (en liefst geen laptop meezeult)
          Last edited by dréten; 11 april 2010, 11:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Ook niet als je binnenkort voor 14 dagen naar Zuid-Afrika gaat en massa's foto's/films wil maken
            ook niet dan denk er ook aan : HD kapot = alles weg.

Koop enkele kaartjes van 16gig en je zal wel toekomen...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Vroeger gebruikte ik daarvoor een imagetank.
              Tegenwoorde een EEE mini laptop. Deze laptop past vooraan in mijn lowepro minitracker foto rugzak.
              Ik kan er al mijn foto's opzetten en eventueel al een eerste selectie maken. Ook kan ik tijdens mijn reis eens op het internet als er WiFi beschikbaar is en zo een berichtje plaatsen in mijn blog voor het thuisfront. En zo een EEE pc kost amper 300 euro

Tijdens mijn rondreis door Namibie en laatst naar Ethiopië kwam deze toch weer goed van pas. S'avonds voor het slapen gaan snel nog eens de kaartjes overzetten.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Ik ben 3 weken naar Zuidelijk Afrika gegaan en ik had 20 GB aan CF kaartjes. Goed voor een 2000 foto's. En ik heb niet echt gefilterd op reis, was niet nodig.

Ik denk misschien wel een mini laptop aan te schaffen voor zulke reizen, kan ik s avonds al wat de foto's bekijken en desnoods al wat bewerken Want eens thuis is dat een helse klus

Veel plezier op in ZA trouwens!!
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

Comment

Working...
                X