Wie heeft de beide camera's ter beschikking, en is bereid om voor "ons"(lees: "zij die van plan zijn om binnenkort te upgraden") eens vergelijkende foto's posten.
Foto's dus, die onder exact dezelfde omstandigheden zijn genomen.
Zodat geïnteresseerden eens 'in 't echt" kunnen zien wat er zoal beter is aan de 7D.
Ik persoonlijk vraag me bijvoorbeeld volgende dingen af:
NS: Commentaren in de zin van: "natuurlijk is de 7D beter dan een 350D van 4 jaar geleden" en "een beginnerscamera vergelijken met een semi-pro gaat niet op", kan ik zelf ook wel verzinnen
bedankt
Dré
Foto's dus, die onder exact dezelfde omstandigheden zijn genomen.
Zodat geïnteresseerden eens 'in 't echt" kunnen zien wat er zoal beter is aan de 7D.
Ik persoonlijk vraag me bijvoorbeeld volgende dingen af:
- Betekent de snellere, preciezere AF van de 7D dat je, met één zelfde lens, op de 7D ook vlugger scherp stelt, of verandert dat helemaal niks en hangt dat vast aan de lens zelf (wat ik eigenlijk wel vermoed)?
- Het feit dat je 18Mp ipv. 8Mp ter beschikking hebt, betekent dit dat je, in identieke omstandigheden, minder wollige foto's zult maken, waardoor sterk ingezoomde onderwerpen (in mijn geval vliegtuigen bvb.) scherper zullen zijn en meer gecropt zouden kunnen worden. Of is dergelijke "wolligheid" vast verbonden aan het "oplossend vermogen" (sorry voor de woordkeuze)van de lenselement(en) zelf.
NS: Commentaren in de zin van: "natuurlijk is de 7D beter dan een 350D van 4 jaar geleden" en "een beginnerscamera vergelijken met een semi-pro gaat niet op", kan ik zelf ook wel verzinnen

bedankt
Dré
Comment