Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma DP-2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma DP-2

hallo,
    hier vind ik maar weinig terug over deze compact , de sigma dp-2, iemand ervaringen mee?
    Mvg
    oli
    Aan het werk kent men de meester

Re: Sigma DP-2

Wist niet eens dat sigma compact maaktte, ben ook wel benieuwd!

Comment

we moeten precies wel lang wachten, jammer
      Aan het werk kent men de meester

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
        we moeten precies wel lang wachten, jammer
        veel geduld heb je ...na amper een uur van je post vind je dat je lang moet wachten ?

Sigma DP2

Té duur
        Té traag
        Té trage focus
        Té gulzig voor batterijen
        Té slecht scherm
        Sigma Pro software die vaak crashed

Maar af en toe haal je er een wel een hele leuke foto uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
          veel geduld heb je ...na amper een uur van je post vind je dat je lang moet wachten ?

Sigma DP2

Té duur
          Té traag
          Té trage focus
          Té slecht scherm

Sigma DP2s zou sommige van deze euvels oplossen:

snellere AF en vlottere (zie gebruikerstesten op you tube)
          sneller in gebruik, bewaren en foto's per seconde
          spaarzamer met batterijen

maar LDC blijft zelfde denk ik als ook een hogere prijs (rond 700-800 euro)

plus, net op de markt en nog niet verkrijgbaar in België.
          Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Sigma software voor de DP2 is identiek aan die ik gebruik voor de SD14...en is bij mij, op 3 verschillende pc's nog nooit gecrashed...

Sigma camera's zijn redelijk niche...en zeker niet gemaakt voor de "grote groep" (en daardoor ook niet allround inzetbaar, maw...er is voor dat geld heel veel beters te krijgen). Daarnaast is de bouwkwaliteit niet altijd de beste...

Vind het zelf wel leuke camera's...maar bij lancering altijd veel te duur.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht

Sigma DP2

Té duur
              Té traag
              Té trage focus
              Té slecht scherm

Zwaar onderschatte camera vind ik.
              Hij is traag, maar de autofocus valt erg mee bij voldoende licht.

Beeldkwaliteit is simpelweg fantastisch. Die foveon sensor is top. Ik heb een tijd de dp2 gehad en ik heb nooit iets beters gezien in zulk compact formaat. Het is ook leuk dat je ook foto's kan maken met een beperkte scherptediepte, welke andere compact kan dit? (De micro 4/3 camera's zijn meteen weer een stukje groter.)

'Af en toe' een hele leuke foto vind ik wat overdreven. Als je de gebreken van de camera kent en er rekening mee houdt haal je er vrijwel altijd hele leuke foto's uit.

De software van sigma is inderdaad wel erg slecht.

Ik lees zo vaak zulke slechte reacties over deze camera, maar de foto's die eruit komen spreken voor zich vind ik.

Comment

Ben toch benieuwd wat iedereen zo slecht vind aan de software...aangezien ik er 0,0 problemen mee heb...helemaal met de versie 4.0 die nu uit is...alles wat ik nadeling vond is nu echt weg...
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Ben toch benieuwd wat iedereen zo slecht vind aan de software...aangezien ik er 0,0 problemen mee heb...helemaal met de versie 4.0 die nu uit is...alles wat ik nadeling vond is nu echt weg...
                  op een imac die ik voor niets anders gebruik als voor mijn foto's crashed het gewoon vaak. En al de andere programma's..nooit problemen mee. Is gewoon persoonlijke vaststelling.

En ook ...als je F2.8 gewoon bent op een 5D ..dat is echt een groot verschil met F2.8 op een cropfactor camera. (qua scherptediepte dat je veel meer hebt op de cropcamera)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J-B Bekijk bericht
                    Beeldkwaliteit is simpelweg fantastisch. Die foveon sensor is top. Ik heb een tijd de dp2 gehad en ik heb nooit iets beters gezien in zulk compact formaat. Het is ook leuk dat je ook foto's kan maken met een beperkte scherptediepte, welke andere compact kan dit?
                    Leica X1 misschien (maar nogal prijzig). Ik heb al een aantal heel mooie foto's gevonden op net (bekijk bv. eens het digitale foto dagboek van http://www.blipfoto.com/thomsva/about).
                    Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

Comment

Working...
                    X