Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Huren/Kopen + Objectief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Huren/Kopen + Objectief?

Hallo

Voor mijn eindwerk (fotografie dus) ga ik onder andere werken met multiple exposures.
    Nu weet ik dat Canon geen multiple-exposure functie heeft (schande!) en Nikon wel (ik geloof de D200, D300, D90, D2X, zijn er nog? Eventueel anderecamera's. (Photoshop is geen optie)

Nu, ik was niet van plan om een Nikon + objectief te kopen om maar 2 maanden te gebruiken. Dus heb ik eens rondgekeken om het materiaal te huren. Ik vond Calumet, maar dat is me wel iets te duur (dubbel zoveel als Konijnenberg?!). http://www.fotodegreef.com/verhuur.php heb ik ook nog gevonden. Iemand daar ervaring mee? Mijn probleem is wel dat ik niet weet hoe lang ik de camera zal nodig hebben, is 2e hands kopen + dan weer verkopen een beter idee? Maar dat is dan ook weer zo'n gedoe... Want ik neem aan dat lenen van iemand niet zo vlug zal lukken...

Dan is mijn laatste vraag welke body en welke lens? De rest van mijn werk zal waarschijnlijk met een 5DMII gemaakt worden, en geprint worden op A3 of A2. Ik wil dus dat de prints van de Nikon niet te fel afsteken van de 5D. De camera zou vrijwel uitsluidend voor de multiple exposure functie gebruikt worden. Zou de D200 daarvoor volstaan? Die is 2ehands betaalbaar voor mij, maar ik zeg het, ik ken niets van Nikon. Kan iemand mij een bijles geven? Ik ben ook eens op zoek geweest naar een objectief. Maar daar staan zoveel X-jes en lettercombinaties op dat ik gwn niet weet waar kijken. Het klinkt stom ik weet het maar ik weet niet waar te beginnen. Ik had gedacht aan een zoomlens met een bereik van ongeveer 17-50/80 zo iets? Ook liefst niet te duur... (beiden samen zouden niet meer dan 700 euro mogen kosten toch)

Ik weet dat ik veel vragen in een keer stel, en ik heb geen afkeer om te googlen, maar ik heb gewoon een beetje beginnershulp nodig

Als ik verkeerde vragen stel, of deze post staat verkeerd zal ik het wel snel genoeg weten

Re: Nikon Huren/Kopen + Objectief?

Huren lijkt me ook zot geld uitgeven.
    Probeer in occasie een D90-D200 te kopen. die geraak je wel terug kwijt na twee maanden.
    Waarom een zoomlens gebruiken? koop de 35mm 1.8 en verkoop die daarna terug die kost niet veel geld.
    Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Kunt ge voor die multi-exposure Photoshop niet gebruiken? ('t is misschien een stom antwoord, maar dat was het eerste wat in mij op kwam)

Als dat kan is je probleem van beeldconsistentie wel opgelost...

Comment

Huren gaat heel wat meer kosten dan 2de hahnds kopen en weer verkopen. Met wat geluk lukt het zonder dat het je geld kost. De D200 is een prima toestel, mits je geen hoge iso's gaat gebruiken. Wat is overigens de reden dat photoshop geen optie is?

Bij foto degreef in edegem heb ik al wel eens een occasietje gekocht. Erg vriendelijke mensen. Bel ze eens en leg je situatie uit, 't lijkt me dat ze voor jou misschien wel een speciale regeling kunnen maken ofzo.

Comment

Working...
        X