Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterdichtheid van instap-reflexen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waterdichtheid van instap-reflexen

Dit artikel van reichman toont dat duurdere toestellen,s, ook last hebben van vochtigheid, zelfs bij gebruik van extra bescherming. Dit verhaal is een bevestiging van de 2005 ervaring waar ook verschillende pro toestellen het lieten afweten. Opmerkelijk is dat toestellen zonder zogenaamde "weather sealing" blijkbaar maar evenveel of minder last hebben van weer omstandigheden dan zogenaamde wheater protected toestellen.

Last edited by puerte; 4 april 2010, 11:58.

Comment

Heb ook wel eens in motregen staan te fotograferen met m'n Canon 30D. Geen problemen ondervonden, maar ik hou er toch wel rekening mee dat de regen niet te erg wordt.

Om nou direct bij het eerste druppeltje naar binnen te vluchten is wat overdreven in mijn ogen.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Dat weet ik zo nog niet. Veel amateurs zijn paranoia wat betreft hun materiaal, ik denk eerder dat het de pro's zijn die hun materiaal afbeulen.
        Het is een beetje zoals bij de wielertoeristen. Die kopen ook fietsen waar de profs mee rijden in de hoop dan beter te fietsen, maar het zijn nog altijd de benen die de fiets doen bewegen.
        Dus een amateurfotograaf met prof. materiaal is verre van een garantie op mooie foto's.
        Wie zich duur materiaal kan veroorloven, zal het meestal wel kopen en wie het met minder poen moet doen koopt goedkoper. Aan de foto's zal je het meestal niet zien.

Comment

Hoi,
          interessant leesvoer allemaal.
          Maar ik waag me er niet aan. Het een van m'n hobby's, een dierbare.
          Die (helaas) ook best wel enkele Eurootjes gekost heeft.
          Ík waag me er niet aan. Een beetje miezer regen, oké. Maar verder niet.
          Dat (beetje) risico wil ik gewoon uitsluiten. Ook al heb ik een goede verzekering voor het goedje.
          De bezorgdheid van TS vind ik dus ook terecht, je kunt door een kleine onoplettendheid zomaar je materiaal vernielen.
          En de meesten onder ons kunnen dat niet zomaar de volgende dag gaan vervangen (ik ook niet...).
          Het is voor mij puur hobby, ik verdien er dan ook geen geld mee.
          Je kunt natuurlijk wel met regenhoezen gaan werken of onder paraplu's.
          Als me zo'n regensituatie overkomt, dan gebruik ik een paraplu in combinatie met het compacttoestelletje van mijn vrouw.
          Risico: €200,- voor het toestel én enkele dagen héél vriendelijk zijn tegen je partner .

Groet.
          Adrie

Comment

Ik heb gewoon standaard zo'n regenhoesje in de tas in geval van nood... Kost bijna niets en werkt prima
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ziet er wel handig uit !

Als t regent zie je ook veel mensen gewoon buiten bellen, snappen die dan niet dat dat daar niet voor gemaakt is ? Electronica kan niet tegen water ! Een paar dagen later kunnen ze naar de belwinkel gaan en weten ze niet hoe t komt dat hun gsm stuk is !
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
              X