Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1 Ds

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 1 Ds

Wie heeft ervaring met de Canon 1 Ds ?
    Ben serieus aan het overwegen om de (2e hands) body aan te schaffen.
    Dit model kwam uit in 2002 en kostte nieuw 8000,- euro. Eerste professional full frame camera van Canon (11,4 MP), magnesium body, alles d'r op en d'r aan.
    Reviews zijn zeer lovend, mankeerd niet veel aan.
    Kan er nu een kopen voor rond de 1000,- euro met 6 maanden garantie.
    Mijn enige twijfels zijn : 1 # Rare buitenmodel batterij. Zijn die nieuw nog verkrijgbaar en zo ja, wat kost dat ?
    2 # Hoe groot is de kans dat b.v. de sluiter op z'n eind loopt ?
    3 # Output alleen met "firewire" stekker en die zit niet op onze PC. Bestaat er een "firewire" naar "USB" adaptor ?
    4 # Is 1000,- euro een redelijke prijs ? (met 6 mndn. garantie)

Graag advies !

Re: Canon 1 Ds

ik meen mij ergens te herinneren dat ik op het forum las dat de 1Ds mk II en de 5D II al aan elkaar gewaagd waren...
    ik denk dat je beter bent met een ietwat recentere camera (als je toch zoveel geld wil uitgeven) zoals de 5D (I of II) of 1D MK (II, IIN, III) of 1Ds MK II

1000€ is ook nogal duur voor die camera (heb er zien verkopen aan 750 enkele maanden geleden, en de prijzen stijgen niet bij oude camera's)
    Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

Comment

Toestel is ondertussen 8 jaar oud ... ik zou er niet aan beginnen eerlijk gezegd, zou liever iets recenter kopen als je toch tweedehands wil gaan.

Het blijft wel een 1d natuurlijk, maar toch, vind 1000 Euro voor zo'n oude camera te veel.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

ik heb ook een canon 1D mark II ,en deze kan als sluiter ongeveer een 150000 cliks hoor ,de batterijen kan je nog steeds nieuw kopen en wat deze batterijen kosten weet ik niet ,maar als ik mijn body kocht heb ik er twee batterijen gewoon bijgekregen en eentje voor rechtstreeks om op het lichtnet te werken in de studio .

En de vraagprijs van 1000 € met 6 mnd garantie is echt niet teveel .

Groetjes

Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Sandifort Bekijk bericht
          2 # Hoe groot is de kans dat b.v. de sluiter op z'n eind loopt ?
          daar kun je zo niks van zeggen, je moet weten hoeveel foto's er mee gemaakt zijn. Maar er kan nog veel meer kapot.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
            En de vraagprijs van 1000 € met 6 mnd garantie is echt niet teveel .
            onzin
            voor die 1000 euro krijg je een beest dat (peperdure) batterijen vreet, heel heel heel slecht is in hoge iso's, supertraag is en een nagenoeg onbekijkbaar scherm heeft

koop je een 5DmkI en je bent beter af imo

ik heb zelf een 1DmkI gehad (niet s, maar voor de rest heel vergelijkbaar) en dat ding trok goede foto's, maar het kwijnt gewoon weg ergens in een hoekje van schaamte als je er bvb een 1DmkIII naast zet, wat ook wel logisch is.

kortom, de 1DsmkI is een pro toestel met pro eigenschappen, maar voor het gebruiksgemak en plezier om te fotograferen moet je hem absoluut niet kopen, evenmin voor de beeldkwaliteit.

enigste reden die ik zie om die 1DsmkI te verkiezen boven een (goedkopere) tweedehandse 5DmkI is dat je de stevigheid van een tank wil
            5DmkIII en wat glas

Comment

Iedereen hardstikke bedankt. Ik had al zo'n vermoeden dat de batterijen erg duur waren.
              Over sluiterslijtage valt inderdaad natuurlijk weinig zinnigs te zeggen als je niet weet hoe veel die gebruikt is. (op pro video camera's zit een (uren) teller)
              Ga toch maar es heroverwegen en ook de 5D mk1 nader onderzoeken.
              Nogmaals veel dank allemaal.
              Rob

Comment

Het is met alle batterijen hetzelfde, koop je originele, dan betaal je veel geld.
                Ik heb op eBay 2 batterijen gekocht voor de EOS 1 Ds en die hebben me 44 euro gekost (voor de 2). Dus zo duur vind ik dat nu ook niet.

Ik heb onlangs zelf nog een EOS 1 Ds gekocht, ik heb reeds een 5D MKI en een 7D. Ik wou nog een 2de full frame bij, de 5D MK II lag buiten het budget.
                Ik heb een bijna nagelnieuwe 1 Ds MKI gekocht voor 750 euro (met verzending), 15300 clicks, echt waar, ik kon het zelf amper geloven.
                Ok, het is een toestel van 6 jaar oud, klein lcd scherm, wat trager, menu-systeem is oud. Maar het is nog steeds een dijk van een camera, en na de eerste testen spijt het me totaal niet dat ik deze gekocht heb, en bvb geen 2de 5D MK I in occasie.
                Waarom:
                - stevige body weather sealed
                - kan 150.000 clicks aan
                - ruisniveau vind ik beter dan de 7D, de ruis van een fullframe lijkt natuurlijker dan die van een crop-camera. ISO gaat maar tot 1250, dat is wel een nadeel. Maar voor hetgeen ik hem gebruik is dat voldoende. De 5D MKI is beter in hoge ISO waarden.
                - 11 Mp is nog steeds voldoende

Persoonlijk zou ik niet meer geven dan 800 euro voor een goeie 1 Ds MKI.
                Het aantal clicks kun je uitlezen met een programma.
                SKurt.be
                www.SKurt.be

Comment

Mijn bevindingen na 1 jaartje 1Ds:
                  - Op Ebay vind je nieuwe batterijen genoeg voor de 1Ds, aan 20-25 €/stuk. Dat valt dus goed mee, en is maar goed ook, want de camera vreet echt wel batterijen.
                  - bouwkwaliteit van de body/weathersealing is het beste wat er is
                  - zeer accuraat AF systeem
                  - spiegeldemping is bijzonder goed, waardoor je zelfs uit de hand redelijk lange sluitertijden kan hanteren
                  - schrijven/lezen van de CF kaart gaat héél traag, dat is m.i de grootste handicap van de 1Ds
                  - gelukkig heeft hij wel een buffer voor 10 foto's (zowel in jpg als raw), dus die trage CF is niet onmiddellijk een probleem als je meerdere fotos na mekaar neemt
                  - beelkwaliteit op lage iso is verbluffend goed, de beelden zijn bijzonder scherp dankzij een zeer zwak AA filter, echt een camera voor pixelpeepers dus
                  - vanaf iso 400 wordt, voor mij althans, ruis wel een probleem, toch zeker in slecht licht
                  - ik kan de camera alleszins aanbevelen voor landschap/studio/portret fotografie
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

8 jaar in dslr-wereld is zoiets als 500 jaar terug in de tijd..

voor 1000 euro heb je al een amateur-dslr, die een ouwe 1ds alle hoeken van de kamer laat zien...

digitaal verouderd snel..

Comment

Ik ben geen "Canon-mens" maar kan je wel zeggen dat een USB-FireWire kabeltje niet bestaat. Een convertor bestaat wel, maar het snelheidverlies is om bij te huilen. (Het verschil in snelheid tussen FireWire en USB is dat vaak ook...) Moest je jezelf een 1Ds kopen, koop er dan meteen ook een FireWire kaartje bij ;-)

Comment

Working...
                      X