Ik twijfel al een tijdje om van mijn huidig Sony materiaal over te stappen naar Nikon. Het probleem is dat ik hier eigenlijk niet echt het budget voor heb (uiteraard wel als ik mijn huidige materiaal verkoop). Het probleem is echter dat ik dan nog het geld niet zal hebben om een relatief nieuwe camera te kopen. Op zich geen probleem, heb er geen probleem mee om met een wat ouder toestel rond te lopen. Ik vroeg me echter af op welke vlakken ik er dan op vooruit/achteruit op zou gaan. Voorlopig heb ik een Sony A200. Ik stoor me vooral aan de trage autofocus, de hoge ruiswaarden (hoewel ik hier nog mee kan leven, het kan af en toe toch een doorn in het oog zijn), en het probleem dat ik de camera qua bediening ed. stilaan iets te 'basic' begin te vinden. De gebruiksmodi heb ik echt niet meer nodig, aangezien ik vooral manueel of diafragmavoorkeur verkies.
Nikon spreekt me eigenlijk veel meer aan dan Sony, ook omdat het aanbod tweedehandslenzen veel groter is bij Nikon. Stel nu dat ik naar Nikon zou willen overstappen, tegen een degelijke prijs, voor welke combinaties ga ik dan best?
Ik dacht aan een Nikon D200 met grip, of eventueel een Nikon D2X. Als ik hier een Sigma 24-70 f2.8, of een Tamron 17-50 opschroef, ben ik weer even vertrokken. In de loop van dit jaar zou ik dan een 50mm kopen, eventueel een flitser, zodat ik binnen enkele maanden een vergelijkbare set als nu heb, alleen van een ander merk. Maar: betekent dat dat ik erop vooruit ga gaan? Gaan deze camera's meer aan mijn verwachtingen voldoen dan mijn huidige Sony?
Ik vertrek volgend jaar een jaar naar Mexico, en ben sowieso van plan om mijn materiaal mee te nemen. Ik zou nu dus niet in al te duur materiaal willen investeren tot ik terugben.
Wie helpt?
Nikon spreekt me eigenlijk veel meer aan dan Sony, ook omdat het aanbod tweedehandslenzen veel groter is bij Nikon. Stel nu dat ik naar Nikon zou willen overstappen, tegen een degelijke prijs, voor welke combinaties ga ik dan best?
Ik dacht aan een Nikon D200 met grip, of eventueel een Nikon D2X. Als ik hier een Sigma 24-70 f2.8, of een Tamron 17-50 opschroef, ben ik weer even vertrokken. In de loop van dit jaar zou ik dan een 50mm kopen, eventueel een flitser, zodat ik binnen enkele maanden een vergelijkbare set als nu heb, alleen van een ander merk. Maar: betekent dat dat ik erop vooruit ga gaan? Gaan deze camera's meer aan mijn verwachtingen voldoen dan mijn huidige Sony?
Ik vertrek volgend jaar een jaar naar Mexico, en ben sowieso van plan om mijn materiaal mee te nemen. Ik zou nu dus niet in al te duur materiaal willen investeren tot ik terugben.
Wie helpt?
Comment