Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk fototoestel moet ik kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk fototoestel moet ik kiezen?

ik ben een totale beginner of vlak van fotografie. Ik ga een cursus fotografie volgen en is van plan een reflexcamera te kopen. Maar ik weet daar dus niet zo veel van. Op wat moet ik nu precies letten als ik een fototoestel koop en zijn er eventuele voorstellen voor camera's? Ik heb al een beetje zitten kijken op het internet en de Sony DSLR - A380y ziet er mij wel goed uit. Of zou ik beter een andere kopen?

Re: Welk fototoestel moet ik kiezen?

Gebruik de twee eerste woorden van jouw vraag in de zoekfunctie van deze site, dan ben je een paar dagen zoet met lezen.

Welkom op BD.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Gebruik de twee eerste woorden van jouw vraag in de zoekfunctie van deze site, dan ben je een paar dagen zoet met lezen.

Welkom op BD.
      idd Jos!
      Dat kunnen wij niet voor je beslissen...
      Je hebt hier fans van alle merken, dus we zien wel bij welke club je aansluit

Comment

neem een nikon
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Het hangt er ook vanaf wat je budget is...

Comment

Met een Canon of Nikon kan je niet miskopen, zeker ook als het op lenzen kopen aankomt.
            Ik bedoel daarmee dat je gemakkelijker Canon en Nikon lenzen gaat vinden dan andere.
            Maar je hoort mij niks slechts zeggen over Sony
            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik zou zeggen, koop liever dan de A450 (een budgetversie van de A550). Die kost met dezelfde lens (een 18-55) momenteel 504 euro bij Konijn. De A380 met 18-55 is 520 euro...weliswaar maar 16 euro, maar je hebt veel meer camera voor je geld, vind ik. Met de 'Y' combinatie, de 18-55 en de 55-200, heb je maar rond de vijftig euro verschil...708 euro ten opzichte van zo'n 656 euro.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk bericht
                Het hangt er ook vanaf wat je budget is...
                tussen 500 en 850 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
                  Met een Canon of Nikon kan je niet miskopen, zeker ook als het op lenzen kopen aankomt.
                  Ik bedoel daarmee dat je gemakkelijker Canon en Nikon lenzen gaat vinden dan andere.
                  Maar je hoort mij niks slechts zeggen over Sony
                  heb je geen idee over een goed toestelletje van Canon of Nikon om mee te beginnen?

Comment

Een nikon is een mooie keuze.
                    De D3000 die ik momenteel heb is niet al te duur
                    en is heel mooi qua prijs kwaliteit.
                    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietersimons Bekijk bericht
                      en is heel mooi qua prijs/kwaliteit.
                      Allez, dan kan je alle ietwat instapcamera's van Canon, Nikon, Sony, Olympus en Pentax gaan opnoemen hé ...ze bieden allemaal genoeg 'bang for bucks' denk ik...

Mijn raad als het op Sony aankomt: koop liever die A450...tenzij je veel met macro ofzo bezig bent waar je de (echte) snelle live view kan gebruiken. Bij Nikon heb je de D3000, D5000, D90. Bij Sony heb je voor dat geld (maximum 850 euro) ook de A550 met de 18-55 en 55-200 (zie link hieronder). Bij Canon denk ik dat je het bij de 1000D, 500/550D en 50D moet gaan zoeken, alhoewel ik daar geen idee heb hoe het met de prijzen zit.

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Allez, dan kan je alle ietwat instapcamera's van Canon, Nikon, Sony, Olympus en Pentax gaan opnoemen hé ...ze bieden allemaal genoeg 'bang for bucks' denk ik...

Mijn raad als het op Sony aankomt: koop liever die A450...tenzij je veel met macro ofzo bezig bent waar je de (echte) snelle live view kan gebruiken. Bij Nikon heb je de D3000, D5000, D90. Bij Sony heb je voor dat geld (maximum 850 euro) ook de A550 met de 18-55 en 55-200 (zie link hieronder). Bij Canon denk ik dat je het bij de 1000D, 500/550D en 50D moet gaan zoeken, alhoewel ik daar geen idee heb hoe het met de prijzen zit.

http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._55-200mm.html
                        De nikon is wel zelfs nog goedkoper als de sony. Je hebt de D3000 met 18 -55 VR voor 500 das een mooi prijsje, met de 55-200 VR er nog bij kost hij rond de 650 dus mooie prijs.
                        “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

De D3000 is een ander segment dan de A450 of 550 hé. Nu vergelijk je appelen met citroenen. De A380 met dezelfde lenzen kost 656 euro . Een A450/500/550 (die laatste is het extra geld al waard vanwege de live view en het betere scherm maar ieder zijn keuze natuurlijk) kan je eerder vergelijken met een D90 of D5000, alhoewel eerder de eerste denk ik.

Comment

Ga voor een instap model maar niet het allereerste.
                            Daarmee bedoel ik bij bv. Canon: ga niet voor de 1000D maar dan voor de 450D. (idem voor andere merken)
                            Verder maakt het niet uit welk gekend merk je koopt. De camera's zijn allemaal goed en het zal vooral jij zijn die moet leren met een DSLR te werken.
                            Het heeft ook geen zin naar top toestellen te gaan (ligt toch buiten je budget) want dan ben je dubbel teleurgesteld wanneer de eerste foto's toch zo niet zijn als verwacht. Leer eerst goede foto's maken en koop dan eventueel later een top toestel naar jou behoefte.

Ga eens kijken naar de verschillende (instap)modellen van de verschillende merken en koop wat je het beste in de hand ligt.
                            Kijk eens rond, selecteer 2 toestellen waar je tussen twijfelt en stel hier dan de vraag welke van de 2.
                            Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Working...
                            X